Toezichthouder/ Bouwinspecteur VVH

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
85 32 tot 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32 tot 36

Publicatiedatum:

16 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
De afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH) heeft als missie: De afdeling VVH werkt dienstverlenend, omgevingsbewust en professioneel vanuit een regisseursrol met betrekking tot vergunningverlening, toezicht en handhaving op het gebied van wet- en regelgeving voor bouw, milieu, APV en bijzondere wetten. 
 
De afdeling bestaat uit twee teams: Openbare Orde en Veiligheid (OOV)  en Vergunningen toezicht en handhaving (VTH). Het team VTH bestaat uit drie clusters: Vergunningen, Bouwtoezicht & Constructie en Juridische Zaken & Beleid. De onderhavige functie valt onder het cluster Bouwtoezicht & Constructie.

Opdracht
•            Controles m.b.t. naleving van wet- en regelgeving omgevingsrecht en evenementen;
•            Regisseur van uit de gemeente omtrent de uitvoering; 
•            Meedenken, in geval van afwijkingen, over de verdere uitvoering van plannen; 
•            Deelname in roulatie aan 24/7 piketdienst; 
•            Rapporteren over illegale activiteiten (hennep, illegaal gebruik etc.); 
•            Informeren juristen bij toepassing bestuursdwang, handhaven van bestuursdwang; 
•            Gesprekspartner gemeentelijk diensten als Stadsbeheer en Stadsontwikkeling, Wijkposten, etc; 
•            Informatieverstrekking ten aanzien van regelgeving en – procedures; 
•            Afhandeling meldingen burgers.

Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.)
2. Minimaal een afgeronde mbo4 opleiding in de richting van bouwkunde;
3. Een afgeronde opleiding ABW1 (Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1);  
4. Aantoonbare werkervaring met ondermijning (benoem waar dit is opgedaan;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder bouw en omgevingsrecht;
6. Beschikbaar per februari 2025 voor 32 tot 36 uur per week;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in de richting van bouwkunde (10 punten);
8. Een afgeronde opleiding Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 2 (25 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met besluit bouwwerken leefomgeving, Bouwveiligheid en Handhaving, benoem waar dit is opgedaan (20 punten); 
10. Bereid om 24/7 piketdienst te draaien en heeft daarbij een maximale aanrijtijd van 1 uur naar Zoetermeer (5 punten); 
11. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met bovengenoemde werkzaamheden in de afgelopen 6 jaar als toezichthouder bouw en omgevingsrecht binnen een gemeente (30 punten); 
12. Een maximum uurtarief van € 85,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en Fee Flextender (10 punten).

Competenties
- Zelfverzekerd; 
- Zelfstandig; 
- Overtuigingskracht; 
- Stressbestendig; 
- Servicegericht; 
- Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals:
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen:   in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 30 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 29 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.