Vrijwilligersondersteuner

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 7 dagen
80 32 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

13 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om via ons gedetacheerd te worden op deze opdracht of via een ander advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
|**Organisatie**
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!
Wie kiest voor werken bij het Sociaal Domein van de gemeente Zoetermeer kiest voor werken bij een ambitieuze afdeling. In het sociaal domein werken we aan drie samenhangende kernopgaven: herstellen van bestaanszekerheid, vergroten van kansengelijkheid en het makkelijker maken van gezond leven. We willen winst behalen met slimme investeringen, maatschappelijk én financieel. Dit doen we in lijn met de omgevingsvisie Zoetermeer 2040, waarin geschetst wordt hoe de stad er in de toekomst fysiek, sociaal en economisch uit gaat zien.

++Team Wmo beleid, netwerk- en wijkregie++
Het Sociaal Domein bestaat uit drie afdelingen (Beleid, Inkomen & Zekerheid en Zorg/JGH) met ieder een eigen afdelingshoofd.
Als vrijwilligersondersteuner val je onder het afdelingshoofd Beleid en maak je deel uit van het team Wmo beleid, netwerk- en wijkregie. Dit team bestaat uit ongeveer 30 collega's. Samen richten jullie je op de zorg- en welzijnstaken die de gemeente uitvoert op basis van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo) en Wet publieke gezondheid. Het team heeft verschillende taken, waaronder het ontwikkelen van beleid, het sturen van (maatschappelijke) processen, het bevorderen van netwerkvorming met de stad en het fungeren als co-creator en opdrachtgever van zorg- en welzijnsinstellingen. Samenwerking staat centraal, zowel binnen het team als met andere beleidsadviseurs binnen het Sociaal Domein. Je werkt intensief samen met je collega's binnen het team en draagt bij aan de brede doelstellingen van het Sociaal Domein.

Opdracht
Als vrijwilligersondersteuner ga je als onderdeel van het cluster Sterke sociale basis (vrijwilligers) organisaties ondersteunen in het vormen en onderhouden van een netwerk. Je haalt op waar de (gezamenlijke) behoeften liggen en ondersteunt hen in het samenwerken. Je organiseert bijeenkomsten om de samenwerking te bevorderen. Je bent een belangrijke schakel tussen de organisaties en de gemeente. Je ontwikkelt samen met de netwerkregisseur(s) een visie op vrijwilligers(werk) en werkt nauw samen met de verenigingsondersteuner Sport, die een vergelijkbare rol vervult. Daarnaast adviseer en ondersteun je vrijwilligers(organisaties) bij vraagstukken als het opstellen van vrijwilligersbeleid, financiële en juridische vraagstukken. Dit alles is erop gericht dat Zoetermeer een breder vrijwilligersbestand krijgt en deze ook voor de stad behoudt.

Je bent een netwerker, die kansen ziet, draagvlak creëert en initiatief neemt om samen vooruit te komen. Daarnaast beschik je over organisatorische vaardigheden om bijeenkomsten te organiseren en kun je goed zelfstandig werken en omgaan met onzekerheden. Je bent in staat om binnen de kaders van het vrijwilligersbeleid deels zelfstandig en samen met vrijwilligersorganisaties visie op de uitvoering te ontwikkelen. Je bent flexibel én dus bereid om ook in de avonduren en weekenden te werken.

Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.)
2. Uurtarief maximaal € 80,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer (en Fee externe partij)
3. Bereid om incidenteel ook in de avonduren en weekenden te werken.
4. Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein voor een publieke organisatie;
5. Aantoonbare ervaring met vrijwilliger-, verenigingsondersteuning;

Gunningscriteria
6. Aantoonbare werkervaring beleidsondersteuning in de publieke sector (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met vrijwilliger-, verenigingsondersteuning (30 punten);
8. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding (10 punten);
9. In het bezit van een rijbewijs-B (5 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met het organiseren van bijeenkomsten (15 punten).

Competenties
-
Goede communicatieve vaardigheden (in woord en op papier);
-
Een proactieve houding.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 24 januari 2025 van 09:00 uur tot 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 22 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur