Project Inkoopadviseur

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 24-32 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24-32

Publicatiedatum:

7 mrt 2025

Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

De opdracht wordt vervuld vanuit uit Team Juridische Zaken en Inkoop - Ruimte. Het team zorgt vanuit voor integrale JZI-advisering op het gebied van contracten, aansprakelijkstellingen, verzekeringen, aanbestedingen en het fysieke domein, waaronder handhaving en veiligheid.

Opdracht
Het Team Juridische Zaken & Inkoop (verder: JZI) maakt onderdeel van de directie Bedrijfsvoering. Deze directie heeft een kader stellende en adviserende rol richting de vakteams in de verschillende domeinen van de gemeente. Het team Inkoop begeleidt daarnaast nationale en Europese aanbestedingen en adviseert over meervoudig onderhandse aanbestedingen. Het team is in transitie en er vindt een herpositionering van de Inkoopfunctie plaats.

De opdracht betreft het:

  • Begeleiden en uitvoeren van nader concreet te bepalen Europese openbare en niet-openbare aanbestedingen

  • Adviseren van projectteams over de te volgen aanbestedingsstrategie en het naleven van de Aanbestedingswet en het aankomende nieuwe Inkoop- en aanbestedingsbeleid op nader te bepalen inkooptrajecten

  • Het operationaliseren van nieuwe deelprojecten in het kader van de herpositionering van inkoopfunctie bij de gemeente

  • De begeleiding en verdere opleiding van nieuwe Inkoopadviseurs in dienst bij de gemeente tot volwaardige Inkoopadviseurs.

Je brengt zaken in beweging en kunt moeiteloos schakelen in beïnvloedingsstijlen om je doel te bereiken. Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en bent daarbij een stevige gesprekspartner op de verschillende (strategische) niveaus binnen de gemeentelijke organisatie.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Maximaal uurtarief van € 110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
3. Aantoonbare werkervaring in advisering aangaande (Europees) inkopen en aanbesteden binnen een politiek-bestuurlijke organisatie;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Afgeronde opleidingen op het gebied van inkoop en (Europees) aanbesteden zoals NEVI 2 en/of verdiepende/gevorderde opleidingen aanbestedingsrecht (30 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een 100.000+ gemeente (30 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoopadviseur binnen het fysieke domein (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het gebruik van het digitale inkoopplatform Mercell (10 punten).
8. Aantoonbare ervaring met het uitvoeren, begeleiden of adviseren over projectenn rondom de inkoopfunctie van een overheidsorganisatie (15 punte)

Competenties

  • Schriftelijke en mondelinge communicatief vaardig;

  • Flexibel;

  • Klantgericht;

  • Resultaatgericht;

  • Analytisch;

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Deze dagen zijn flexibel én hybride in te delen over het aantal gevraagde uren.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 13 maart 2025  tussen 14.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.