Regievoerder Inburgering

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
75 28 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2025

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

9 jan 2025

Organisatie
Wij zijn een 100.000+ gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken, vanuit gezamenlijke doelen en het collectief.

We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Opdracht
Wij zoeken een zelfstandige en ervaren regievoerder die verantwoordelijk is voor de begeleiding en ondersteuning van inburgeraars gedurende hun inburgeringstraject. Als opdrachtnemer voer je een brede intake uit en stel je samen met de inburgeraar en betrokken partners een Persoonlijk Plan Inburgering en Participatie (PIP) op. Hierbij maak je een integrale afweging op basis van de startpositie en ontwikkelmogelijkheden van de inburgeraar en bepaal je de meest passende leerroute (bijvoorbeeld taal in combinatie met werk of vrijwilligerswerk). Gedurende het traject bewaak je de voortgang en stuur je op uitvoering van het PIP.

De opdracht omvat onder andere:

  • Het zelfstandig afnemen van intakes en het opstellen van PIP's.

  • Het onderhouden van contact met diverse ketenpartners, zoals de taalschool, leerwerk bedrijf en maatschappelijke organisatie. Het gaat om het bewaken en rapporteren van voortgang richting de opdrachtgever.

  • Het vastleggen van relevante gegevens in systemen zoals Suite, Suwinet en DUO.

Het contact met de opdrachtgever onderhoud je via de teamleider, hier worden nadere afspraken over gemaakt. Het contact kan op afstand, maar met regelmaat op kantoor aanwezig zijn is wel noodzakelijk. Hier wordt onderling afspraken over gemaakt.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de Wet Inburgering 2021 (WI);
2. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van het Persoonlijk Integratie Plan (PIP) en rapporteren en voorstellen doen in het kader van de voortgang van het inburgeringsplan in het kader van de Wet Inburgering;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de uitvoering van de participatiewet;
4. Uiterlijk beschikbaar per 3 februari 2025 voor 28 uur per week;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde minimaal hbo-bachelor niveau (10 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met de uitvoering van de Participatiewet (35 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de oude Wet Inburgering en vanaf de invoering van de nieuwe Wet Inburgering per 1 januari 2022 (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met verschillende ketenpartners (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het beheerden van een eigen caseload (5 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met SuiteWIZ (5 punten);
11. Een maximum uurtarief van €75,00 per uur exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (5 punten).

Competenties

  • Zelfstandigheid;

  • Netwerker;

  • Leergierig;

  • Flexibiliteit;

  • Resultaatgericht;

  • Accuraat;

  • Samenwerkingsgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. HR21 Beleidsuitvoering II.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 17 januari 2025 en maandag 20 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 16 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.