Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
31 dec 2024Gemeente Berkelland
Berkelland is groen. De grote en kleinere dorpskernen zijn omringd door een landelijke omgeving, veel buitengebieden en uitgestrekte weilanden. Hier kun je fijn wonen. Maar ook fijn werken! Je krijgt veel vrijheid, kan jezelf volop ontwikkelen, maakt maatschappelijke impact én werkt samen met nuchtere en gezellige collega’s. Natuurlijk, ook voor de innerlijke mens zorgen we goed; je kunt zo aanschuiven in ons bedrijfsrestaurant. Wat wil je nog meer?
Bij ons ervaar je ruimte
Bij ons maak je maatschappelijke impact. Jouw werk doet ertoe. Je zorgt voor inwoners en ondernemers, voor de natuur, voor de omgeving.
Je krijgt veel vrijheid. wij geloven er namelijk in dat je alleen het beste uit jezelf kunt halen als je privé- en werkleven in balans zijn.
Wij geloven in eigenaarschap, hier heb je écht zelf de regie. Dat maakt iedere functie nog leuker!
Even rustig bellen in een belcel of focusruimte, of juist samen met een team bij elkaar zitten: we zorgen voor een fijne werkplek.
Betrokken, behulpzaam én bescheiden: dat zijn de mensen die bij ons werken. Je voelt meteen de informele werksfeer en er is altijd tijd voor gezelligheid.
Opdracht
De belangrijkste taak van een juridisch adviseur is het proactief en op verzoek adviseren van collega’s en bestuur. Jij maakt het verschil op het snijvlak van wetgeving en maatschappelijke belangen. Het bestuursrecht, wet- en regelgeving sociaal domein en het subsidierecht zijn juridische terreinen waarover jij als juridisch adviseur sociaal domein adviseert
Meer specifiek ligt jouw werk op één of meer van de volgende inhoudelijke terreinen:
Wmo, Jeugdwet, Participatiewet en schuldhulpverlening
Sociale basis, welzijn, sport, kunst, cultuur en musea
Subsidies
Energie en verduurzaming
Onderwijs: leerplicht, leerlingenvervoer, onderwijshuisvesting
Inburgering/nieuwkomers en Oekraïners
Klachten (ondersteuning klachtencoördinator)
Jouw kennis, kunde en de prioriteit van liggende zaken zijn de leidraad voor de inhoud van jouw werk. Wij verwachten dus niet dat je op alle hierboven genoemde onderwerpen inzetbaar kunt zijn. Zou mooi zijn, maar het schaap met de 5 poten ... Een schaap loopt beter op 4 poten, dus als je kennis en affiniteit hebt met enkele van deze terreinen nodigen we je van harte uit om te reageren op deze opdracht.
Thuiswerken is binnen ons team geen probleem. Graag zien we je gemiddeld de helft van je werktijd op kantoor. Donderdag is onze vaste kantoordag.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Beschikbaar voor 24 uur per week, gedurende gehele duur van de opdracht inclusief verlengingen;
2. Een afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring met bestuursrecht binnen een gemeentelijke organisatie;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen het sociaal domein.
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist binnen het sociaal domein (25 punten);
6. Een afgeronde juridisch opleiding op wo bachelor niveau (25 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (35 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met bestuursrecht binnen een gemeente (15 punten).
Competenties
- Je bent oplossingsgericht en beschikt over uitstekende communicatieve adviesvaardigheden;
- Je kunt snel schakelen tussen verschillende onderwerpen en weet hoofd- van bijzaken te onderscheiden.;
- Je bent creatief en inventief in het bedenken van oplossingen en werkt graag samen met anderen om gezamenlijke doelen te bereiken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 21 december 2025, 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 17 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).