Jurist ruimtelijk domein

Gemeente Altena

Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland

Sluit over 9 dagen
95 36 Noord-Brabant

Begindatum:

15 mrt 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

4 feb 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
In de functie van juridisch adviseur Ruimtelijk Domein ondersteun jij de teams van Ruimtelijk Beheer en Ondernemen bij het opstellen van concept-beleid, (subsidie)regelingen, verordeningen, overeenkomsten en het opstellen van beschikkingen. In jouw rol als vraagbaak geef je concrete adviezen aan je collega's en toets je voorstellen op juridische houdbaarheid over onderwerpen als riolering, bedrijven, economie en verkeer. Daarnaast speel je een belangrijke rol bij het meewerken aan de optimalisering van de juridische kwaliteitszorg binnen de genoemde teams van de gemeente. Verandert de wetgeving? Dan zorg jij direct voor een concrete actualisatie en zorg je voor een goed beeld van deze verandering bij de beleidsmedewerkers. 

Een greep uit je werkzaamheden:

  • als kritische gesprekspartner en adviseer je gevraagd en ongevraagd aan de organisatie en beantwoord je uiteenlopende (complexe) juridische vraagstukken;

  • je zorgt voor de implementatie en uitvoering van wet- en regelgeving; 

  • juridisch vraagbaak en sparringpartner voor collega’s binnen teams Ruimtelijk Beheer en Ondernemen en lever je een constructieve bijdrage aan besprekingen binnen uitvoering en management;

  • behandelen en volledige afhandeling van ingekomen bezwaar- en beroepschriften (uitgezonderd individuele beschikkingen in de uitvoering) en verricht daarbij een zorgvuldige heroverweging waarbij partijen zich gehoord voelen;

  • vertegenwoordiger van het college van B&W bij de commissie bezwaarschriften en rechterlijke instanties.       

Over ons
Altena is een veelzijdige en jonge gemeente op de grens van Noord-Brabant, Zuid-Holland en Gelderland. Een prachtig gebied met groen, water, innovatieve landbouw, ondernemerschap en de op één na grootste binnenvaarthaven van Nederland. We zijn een ambitieuze gemeente die zich doorontwikkelt. De vraagstukken voor het landelijke gebied zijn groot, daarom investeren we in nog meer kwaliteit en versterking van onze organisatie. De komende jaren gaan we een paar duizend woningen bouwen, de A27 verbreden, de binnenhaven uitbreiden én willen we een duurzame en natuurinclusieve gemeente zijn. Er is bij Altena veel ruimte om te leren en jezelf te ontwikkelen. We vinden het belangrijk dat jij uitdaging en waardering vindt in je werk, want jouw werk doet ertoe! Samen met onze 400 bevlogen collega’s kan jij je inzetten voor de inwoners en de ondernemers van de gemeente.

Deze opdracht is in verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties niet geschikt om ingevuld toe worden door een ZZP-er.  Voor de vervulling van deze opdracht kunnen geen ZZP-ers worden aangedragen (ook niet via een intermediair).

Eisen

  • In verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties kan deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP-er. Kandidaat is geen ZZP-er en is op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst bij uw bureau

  • Kandidaat kan een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen. Deze dient z.s.m. aangevraagd te worden door de leverancier na gunning ban de opdracht. Pas wanneer de VOG in bezit is kan gestart worden met de opdracht. Op basis van het volgende proel dient de VOG aangevraagd te worden: -Algemeen screeningsproel -Risicogebieden : 1,4, -Functieaspecten : 11,12,41

  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.

  • Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst voor de laptop

  • Gemeente Altena stelt een laptop in bruikleen ter beschikking om de werkzaamheden voor gemeente Altena op uit te voeren. Opdrachtgever is ermee akkoord dat deze laptop ter beschikking gesteld wordt. Kandidaat stemt ermee in om deze laptop te gebruiken voor het uitvoeren van de werkzaamheden en zal hiervoor een bruikleenovereenkomst ondertekenen via Flex-West-Brabant.

  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau. Dit moet blijken uit het CV

  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar recente ervaring als juridisch adviseur op gebied van het ruimtelijk domein. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.

  • Het uurtarief (€95,-) van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief. (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.) In uitzonderlijke gevallen worden dienstreizen vergoed.

  • Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een politiek bestuurlijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.

Wensen

  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring als juridisch adviseur binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft ervaring met mediation. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft recente ervaring met het adviseren over (civiele) overeenkomsten. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft recente ervaring met het adviseren over en het opstellen van verordeningen. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft recente ervaring met het opstellen van verweerschriften. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft recente ervaring met het voeren van verweer bij de bezwaarschriftencommissie. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft aniteit met het thema ruimtelijk beheer. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft aniteit met het thema economie. Dit moet blijken uit het CV

  • Kandidaat heeft aniteit met het thema ondernemen. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft kennis van het aanbestedingsrecht. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat past binnen het team. Dit moet blijken uit het gesprek

  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek

  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek

  • Kandidaat beschikt over oplossingsgerichtheid. Dit moet blijken uit het gesprek.

  • Kandidaat beschikt over overtuigingskracht. Dit moet blijken uit het gesprek 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur