Juridisch medewerker WA-schade

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 32 Noord-Brabant

Begindatum:

24 mrt 2025

Einddatum:

10 okt 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

28 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Juridisch medewerker WA-schade
Ben jij de gedreven juridisch medewerker WA-schade die ons tijdelijk versterkt bij het afhandelen van schadeverzoeken door gemeentelijk handelen?

Wat ga je doen?
Wij zoeken een enthousiaste juridisch medewerker WA-schade om tijdelijk ons team te versterken.
Vanwege zwangerschapsverlof zijn wij op zoek naar een tijdelijke vervanger binnen het team voor de afhandeling van de verzoeken om schadevergoeding van rechtmatig of onrechtmatig handelen door de gemeente

  • Je registreert verzoeken om schadevergoeding op grond van wettelijke aansprakelijkheid en zorgt voor een nauwkeurige behandeling.

  • Je adviseert collega’s van inhoudelijke afdelingen over schadezaken en het schadeverloop.

  • Je onderhoudt contact met externe partijen, zoals claimanten, gemachtigden en verzekeraars.

  • Je bewaakt behandeltermijnen en onderneemt actie wanneer gevraagde informatie uitblijft.

  • Je beoordeelt verzoeken op basis van verkregen informatie en wettelijke bepalingen en formuleert passende schadebesluiten.

  • Je registreert verzoeken om schadevergoeding bij rechtmatig handelen van de gemeente en begeleidt het proces met het adviesbureau, belanghebbenden en interne afdelingen.

  • Je formuleert schadebesluiten in samenwerking met de inhoudelijke afdeling, die worden voorgelegd aan de wethouder.

  • Je voert het beheer van gemeentelijke verzekeringen en houdt de administratie up-to-date.

We zoeken jou!

  • Je beschikt over een afgeronde juridische opleiding op HBO/WO niveau.

  • Je hebt aantoonbare ervaring in het behandelen van aansprakelijkheidsvraagstukken.

  • Met jouw  scherpe beoordelingsvermogen pak je verzoeken voor schadevergoeding zorgvuldig en gestructureerd aan.

  • Je weet een goede balans te vinden tussen assertiviteit en klantvriendelijkheid, en communiceert helder met interne en externe partijen.

  • Je leert snel, maakt nieuwe zaken vlot eigen en kunt zelfstandig aan de slag, ook zonder uitgebreide inwerkperiode.

Wie zijn wij?
Binnen de gemeentelijke organisatie is de afdeling Financiën, Inkoop & Juridische Zaken verantwoordelijk voor financiën, inkoop en juridische zaken. Het team Juridische Zaken adviseert het college, de raad en de organisatie over afdeling overschrijdende juridische dossiers en dossiers met een hoog juridisch of politiek afbreukrisico.

Daarnaast vertegenwoordigt het team de gemeente bij (dreigende) conflicten en is het team betrokken bij de implementatie van nieuwe wetgeving en het opstellen van nota’s. Ook vindt de behandeling van verschillende soorten schadeverzoeken plaats bij het team Juridische Zaken.

Het team JZ is onderdeel van de afdeling Financiën, Inkoop & Juridische Zaken. Binnen het team JZ werken momenteel vier Juridisch Adviseurs. Daarnaast werken er in het team secretarissen van de adviescommissies voor bezwaarschriften, Woo-medewerkers, behandelaars van schadeclaims en administratief medewerkers.
Lees meer over de Gemeente Breda

Eisen

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.

  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.

  • Breda VOG juridische dienstverlening. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent het gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG van de door u voorgestelde kandidaat te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsproel 55. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de urenregistratie in Flex West-Brabant. Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen.

  • De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding (rechtenstudie). Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als juridisch medewerker. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft kennis van/ervaring met het behandelen van aansprakelijkheidsvraagstukken en/of de behandeling van verzoeken om nadeelcompensatie. Dit moet blijken uit het cv

Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde WO opleiding in de richting van rechtenstudie. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring als juridisch medewerker WA-schade. Dit moet blijken uit het cv

  • Het cv is voorzien van relevante referenties met betrekking tot of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Goede schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden

    • Zelfstandig werkend

    • Assertief en klantvriendelijk

    • Met jouw scherpe beoordelingsvermogen pak je verzoeken voor schadevergoeding zorgvuldig en gestructureerd aan.

    • Je weet een goede balans te vinden tussen assertiviteit en klantvriendelijkheid, en communiceert helder met interne en externe partijen.

    • Je leert snel, maakt nieuwe zaken vlot eigen en kunt zelfstandig aan de slag, ook zonder uitgebreide inwerkperiode.
       

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur