Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Procesadviseur boete, terugvordering en verhaal

Raadhuisstraat 1, 7721 AX Dalfsen, Nederland

Sluit over 3 dagen
85 16 Overijssel

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

15 mrt 2025

Organisatie
De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.

Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.

Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.

Opdracht
Als procesadviseur boete, terugvordering en verhaal ben je verantwoordelijk voor het zelfstandig uitvoeren van een project gericht op het analyseren, verbeteren en implementeren van processen die de kwaliteit en efficiency van dienstverlening aan inwoners bevorderen. Het project richt zich specifiek op het proces rondom de oplegging van boetes, terugvordering en het verhaal binnen het sociaal domein. Je zorgt voor afstemming van de kwaliteitsadviseurs, beleidsmedewerkers en consulententen en neemt de lead in de optimalisatie van het proces.

Werkzaamheden

  • Samenwerken met relevante stakeholders om processen te herstructureren;

  • Opzetten van een gestructureerde en geautomatiseerde aanmaanprocedure;

  • Ontwikkelen en inrichten van een gestroomlijnd traject voor dwanginvordering;

  • Implementatie van datagedreven werkwijzen om het proces te optimaliseren;

  • Zorgen voor heldere en bruikbare documentatie die de afdeling in staat stelt zelfstandig verder te optimaliseren.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbare afgeronde opleiding richting AAW en WAO;

  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar op het gebied van boete, terugvordering en verhaal Participatiewet;

  4. Beschikbaar per 1 april 2025.

Selectiecriteria / wensen  (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren van het terugvorderingsproces van onderzoek tot opstellen van beschikkingen boete, terugvordering en verhaal (vermeld dit expliciet in het cv) (20 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met de doorontwikkeling en implementatie van processen gericht op de Participatiewet (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in het cv) (20 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het implementeren van datagedreven werkwijzen (vermeld dit expliciet in het cv) (20 punten);

  4. Aantoobare werkervaring met Suite4Sociaal Domein (10 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring met het opleiden en coachen van medewerkers op het gebied van terugvordering en verhaal (10 punten);

  6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleidsinstructies omtrent Terugvordering en Verhaal en Boete (10 punten);

  7. Uurtarief maximaal €85,- (excl. btw / incl. vergoeding woon - werkverkeer) (10 punten).

Competenties

  • Analytisch vermogen: Het vermogen om complexe processen te begrijpen, knelpunten te identificeren en data te gebruiken om verbeteringen door te voeren;

  • Projectmanagement: Ervaring met het zelfstandig leiden van projecten, inclusief planning, uitvoering en monitoring;

  • Communicatieve vaardigheden: Sterke mondelinge en schriftelijke communicatie om effectief samen te werken met stakeholders en duidelijke documentatie te verzorgen;

  • Probleemoplossend vermogen: Creatief en pragmatisch kunnen denken om efficiënte en effectieve oplossingen te ontwikkelen;

  • Organisatievermogen: Het vermogen om structuur aan te brengen in processen en werkwijzen;

  • Samenwerken: Goed kunnen samenwerken met verschillende afdelingen en stakeholders om gezamenlijke doelen te bereiken;

  • Datagedreven werken: Ervaring met het gebruik van data om processen te analyseren en te optimaliseren;

  • Flexibiliteit: Aanpassingsvermogen om te reageren op veranderende omstandigheden en nieuwe uitdagingen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ntb

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 24 maart 2025, 10.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur