Juridisch Adviseur Fysiek Domein

Blankenburgerstraat 28, 7481 EB Haaksbergen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Overijssel

Begindatum:

17 feb 2025

Einddatum:

16 aug 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

9 feb 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Wie zijn we
De gemeente Haaksbergen telt ongeveer 25.000 inwoners. De gemeenschap is actief en dynamisch. De gemeente heeft een uitgestrekt, 10.550 hectare, groot buitengebied met een schitterend coulisselandschap en fraaie natuurgebieden. Haaksbergen ligt in de zuidoosthoek van Twente (provincie Overijssel) aan de Duitse grens.
De gemeente Haaksbergen heeft de ambitie een toekomstbestendige, zelfstandige netwerkgemeente te worden. Dit betekent dat Haaksbergen sterk inzet op het voeren van de eigen regie, met de uitvoering zoveel mogelijk op afstand. Het doel naast de wettelijke opgaven is de “Visie Haaksbergen 2030” te realiseren.

Opdrachtomschrijving / Wat je gaat doen

Ben jij die ervaren juridische topper die wij zoeken?

Maak het dan in Haaksbergen als … 

(senior) Juridisch Adviseur
Fysieke Leefomgeving


Wil jij graag werken in een jong en dynamisch team? Vind jij het een uitdaging om jouw jonge collega’s op sleeptouw te nemen vanuit jouw inhoudelijke juridische kennis? En wil jij je graag vastbijten in complexe vraagstukken? Dan zoeken wij jou!

Jij hebt:

  • een brede kijk op juridische advisering bij een gemeente;

  • gevoel voor de beleidsmatige insteek bij juridische vraagstukken in een politiek-bestuurlijk werkveld;

  • kennis van Ruimtelijke Ontwikkeling en de Omgevingswet;

  • de competenties om vakkennis over te dragen en anderen coachend te helpen.

Wat ga je doen?
Als Juridisch Adviseur Fysieke Leefomgeving heb je de verantwoordelijkheid voor het verstrekken van gedegen juridisch advies en ondersteuning op het gebied van omgevingsrecht binnen de gemeente. Je speelt een belangrijke rol in het beleidsontwikkelings- en besluitvormingsproces. Je draagt bij aan rechtmatige en transparante beleidsvorming.

Je adviseert als tweedelijns adviseur. Denk hierbij aan advisering op diverse onderwerpen van het ruimtelijk omgevingsrecht en het helpen opstellen van beleidsnotities. Je vertegenwoordigt de gemeente in vooroverleg situaties, omgevingsdialogen en (hoger) beroepsprocedures. Je signaleert interne en externe ontwikkelingen en vertaalt deze in je vakgebied. Je bent een volwaardig sparringpartner voor de collega’s binnen Juridische Zaken en biedt vakinhoudelijke ondersteuning aan de juridisch medewerkers.

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk).

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.

  • De kandidaat beschikt over een afgeronde juridische opleiding op HBO-niveau.

  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar juridische werkervaring in een gemeentelijke setting.

  • De kandidaat heeft kennis van het omgevingsrecht. Dit blijkt duidelijk zichtbaar zijn op het cv.

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Wensen

  • De kandidaat beschikt over een afgeronde juridische opleiding op WO-niveau.

  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar juridische werkervaring in een gemeentelijke setting.

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Je hebt een kritische blik en je kunt uitstekend risico’s beoordelen en belangen afwegen;

    • Je bent klantgericht, oplossingsgericht, exibel en communicatief vaardig;

    • Je beschikt over goede uitdrukkingsvaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.

    • Je bent oplossingsgericht en communicatief vaardig;

    • Je krijgt er energie van om collega’s het vak te leren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.