Soestdijkseweg Zuid 173, 3721 AH Bilthoven, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
30 sept 2025Uren per week:
16Publicatiedatum:
11 jan 2025Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken.
Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.
Opdracht
De beleidsadviseur/accountmanager agrarische bedrijven gaat samen met onder andere onze beleidsadviseur Landschap en onze landschapscoördinator de capaciteit vergroten om als gemeente De Bilt bij te dragen aan de gebiedsprocessen van het landelijk gebied.
Deze persoon gaat gesprekken voeren met onze agrarisch ondernemers om inzicht te krijgen in wat zij nodig hebben om bij te dragen aan de opgaven voor het landelijk gebied. Dit betreft vooral de opgaven van het (concept) UPLG voor natuur, water, klimaat en landbouw. Wij willen inzicht in wat zij kunnen bieden en wat zij daarvoor nodig hebben van gemeente en andere partijen om hen te ondersteunen en te activeren.
Daarnaast verwachten we van deze persoon een advies met gemeentelijke actiepunten op het gebied van ruimtelijke regelgeving die bijdragen aan het duurzaam toekomstperspectief van onze agrarisch ondernemers. Na het afronden van de gesprekken en het opleveren van het advies kan deze persoon de gemeentelijke actiepunten oppakken en verder brengen in de gemeentelijke organisatie.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per 3 februari 2025 voor minimaal 16 uur in de week;
2. Aantoonbare werkervaring met agrarisch ondernemers in gebiedsprocessen;
3. Aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke instelling;
Gunningscriteria (weging)
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een gemeente (35 punten);
5. Aantoonbare kennis van zaken met betrekking tot agrarische bedrijfsvoering (25 punten).
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in gebiedsprocessen (20 punten);
7. Aantoonbare kennis van gemeentelijk, provinciaal en Rijks beleid en de opgaven voor het landelijk gebied met de daarbij behorende wetgeving (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);
8. Een motiverende brief toegevoegd aan het cv waarin duidelijk wordt in hoeverre u aan het bovengenoemde profiel voldoet (5 punten).
Competenties
Je bent een betrouwbare gesprekspartner met kennis van zaken;
Je kunt mensen enthousiasmeren en activeren;
Je brengt overzicht, kunt goed organiseren en structuur aanbrengen en werkt doel- en resultaatgericht;
Je bent gericht op samenwerken en kunt inschatten welke belangen er spelen;
Je bent in staat om snel tot de kern te komen en te adviseren met navolgbare onderbouwing;
Je kunt complexe vraagstukken doorgronden en hierover helder communiceren in presentaties en op schrift;
Je bent pro-actief en denkt in oplossingen in plaats van in problemen;
Je hebt een hands-on mentaliteit en stuurt niet alleen op hoofdlijnen, maar kunt als dat nodig is ook de diepte in.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties en bijbehorende motiverende brief.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 27 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 24 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De gemeente vraagt van de opdrachtnemer bij het contract onder leiding en toezicht dat ze gebruik maken van een G-rekening. (Bij NEN-gecertificeerde ondernemingen 25% en bij niet NEN-gecertificeerde ondernemingen 55%).
Reiskosten & parkeren
Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer. Indien het reizen per auto noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht dan vergoedt de gemeente De Bilt maximaal € 0,30 (bruto) per kilometer. Het betreft een zogenaamde netto-netto vergoeding. Het declareren van zakelijke kilometers moet altijd vooraf zijn afgestemd met de opdrachtgever.