Sociaal werker participatie

Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland

Sluit over 6 dagen
85 28 uur Friesland

Begindatum:

31 mrt 2025

Einddatum:

30 sept 2025

Uren per week:

28 uur

Publicatiedatum:

12 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Als Sociaal werker Participatie ondersteun jij actief de inwoners van de gemeente Achtkarspelen bij hun deelname aan de arbeidsmarkt en de maatschappij. Meedoen is daarbij de norm, werken het doel. Je voert daarvoor regie op een eigen caseload en op individuele casuïstiek. 

Verantwoordelijkheden
Als Sociaal Werker Participatie ben jij degene die de inwoners van onze gemeenten begeleidt naar werk en maatschappelijke betrokkenheid. Met jouw deskundigheid en enthousiasme zet je de inwoner in zijn of haar kracht. Door jouw werk help je mee aan een inclusieve samenleving, waarbij iedereen de kans krijgt om een bijdrage te leveren en zichzelf te ontwikkelen. 

Op hoofdlijnen gaat het om de volgende rollen en taken: 

  • Ondersteunen en stimuleren van inwoners die onder de Participatiewet vallen, om actief deel te nemen aan werk en/of maatschappelijke activiteiten; 

  • Bepalen van prioriteiten en ondernemen van acties op basis van de situatie van de inwoner; 

  • Samenwerken met collega’s en externe partijen om inzicht te krijgen waar prioriteiten liggen;

  • Opstellen van plannen/plan van aanpak en deze aanpassen waar nodig, gebaseerd op de situatie van de inwoner; wat kunnen inwoners zelf of met ondersteuning uit hun eigen netwerk; 

  • Beslissen over de inzet van re-integratiemiddelen om de ondersteuningsbehoefte van de inwoner in te vullen; 

  • Je volgt de inwoner voor langere tijd en legt dit vast in het systeem; 

  • Je hebt affiniteit met inwoners die een indicatie beschut werk of banenafspraak 

 Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 31 maart 2025 tot en met 30 september 2025 voor 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 28 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 24 maart 2025. We vragen hier rekening mee te houden.

Eisen

  1. U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  2. U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.

  3. Kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding relevant voor het opdracht.

  4. Kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring in het ondersteunen en begeleiden van mensen richting participatie en werk in de afgelopen 5 jaar.

  5. De kandidaat heeft ervaring in werken met de Participatiewet en met andere relevante wet- en regelgeving.

  6. Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

  7. Het maximum uurtarief is € 85,00.

Gunningscriteria / wensen

  1. Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie.
    40 %

  2. Mate van ervaring als sociaal werker participatie.
    40 %

  3. Kennis van VSO/PRO
    20 %

Let op!: De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur