Consulent Inkomen & Huisvesting Statushouders

Raadhuisweg 7, 9251 GH Burgum, Nederland

Sluit over 13 dagen
80 36 Friesland

Begindatum:

7 apr 2025

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

11 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Binnen het team Werk en Inkomen van de gemeente Tytsjerksteradiel zij wij op zoek naar een enthousiaste en toegankelijke Consulent Inkomen & Huisvesting Statushouders die goed kan samenwerken. 

De Consulent Inkomen & Huisvesting Statushouders die wij zoeken handelt zelfstandig meldingen en aanvragen in het kader van het Sociaal Domein, (Participatie) IOAW, gemeentelijke minimaregelingen. Daarnaast adviseert, informeert en onderhoudt de Consulent inkomen & huisvesting statushouders contacten met klanten, leveranciers en andere externe partners. 

Deze functie is ingeschaald in schaal 9 cao Gemeenten.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. 

Verantwoordelijkheden
De Consulent inkomen & huisvesting statushouders draagt zorg voor de eigen caseload en de regie daarop. De functie vraagt om een proactieve en samenwerkingsgerichte houding, besluitvaardigheid en de zelfstandige uitvoering van de taken.

De Consulent inkomen & huisvesting statushouders is verantwoordelijk voor de volgende taken:

  • (Participatie) IOAW, gemeentelijke minimaregelingen;

  • Toetst zelfstandig rapporten en beschikkingen aan de wet- en regelgeving;

  • Stelt het recht op de aangevraagde verstrekking en/of voorziening vast;

  • Stelt zelfstandig brieven, rapportages en beschikkingen op;

  • Voert zelfstandig rechtmatig en doelmatigheid (her)onderzoeken uit in samenwerking met handhaving;

  • Voert de wet bestuurlijke boete uit;

  • Stelt zelfstandig (her-)indicaties op;

  • Voert rekenkundige werkzaamheden uit;

  • Voert beëindigingsonderzoeken uit en eventuele invorderingsonderzoeken;

  • Verricht de poortwachter taak/handhaving ter voorkoming van oneigenlijk/misbruik van verstrekkingen en/of voorzieningen;

  • Voert procedures, richtlijnen en regelingen uit op een complex en breed terrein van de participatiewet;

  • Adviseert, informeert en onderhoudt contacten met inwoners en externe partners;

  • Verstrekt voorlichting (doorverwijzing) aan klanten, interne en externe partners over bijstandverlening, voorliggende en hulpverlenende instanties;

  • Draagt bij aan het behalen van de taakstelling huisvesting statushouders; toewijzen van beschikbare woningen aan statushouders en coördineren van de procedure met woningcorporaties en Vluchtelingenwerk;

  • Verricht alle administratieve werkzaamheden die voortvloeien uit de bovenstaande taken. 

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 7 april 2025 tot en met 1 oktober 2025 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd.
Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De functie is in de organisatie op basis van de Cao Gemeenten ingeschaald op functieschaal 9. De gesprekken vinden plaats op woensdag 2 april 2025. Wij vragen hier rekening mee te houden.

Eisen

  1. U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  2. De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding.

  3. De kandidaat heeft minimaal 1 jaar relevantie werkervaring als Inkomen Consulent en als consulent Huisvesting en Inkomen statushouders bij de gemeente.

  4. De kandidaat het werkervaring met het programma Civsam I-Samenleving.

  5. De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

  6. Het maximum uurtarief is € 80,00.

Gunningscriteria / wensen

  1. De mate van werkervaring als inkomen consulent binnen een gemeentelijke organisatie (blijkt uit cv of motivatie).

  2. Competenties

    • Zelfstandigheid

    • Proactief

    • Besluitvaardigheid

    • Werkt graag binnen teamverband

Aanvullende informatie

  • Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4. WerkenInFriesland behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

  • De gesprekken vinden plaats op woensdag 2 april 2025. Wij vragen hier rekening mee te houden.

Let op!:De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur