Anna van Raesfeltstraat 37, 2636 HX Schipluiden, Nederland
Begindatum:
1 apr 2025Einddatum:
1 jul 2025Uren per week:
16Publicatiedatum:
11 mrt 2025Organisatie
Midden-Delfland is niet zomaar ‘een gemeente’. Het grijze pak past ons niet. We hebben oog voor onze inwoners, het landschap, de karakteristieke dorpen en elkaar.
We zijn geïnteresseerd in jou
Bij ons werken mensen met idealen, goede ideeën, empathie, kennis en kunde. Inwoners en medewerkers voelen zich begrepen, geholpen, betrokken en thuis. We zijn benaderbaar, tonen oprechte belangstelling en luisteren écht. Naar elkaars verhalen, wensen en vragen. We kijken naar het geheel en zoeken naar een passend antwoord. Ook als we daarvoor van de gebaande paden moeten wijken.
We staan open voor ideeën
Wij worden enthousiast van inwoners, ondernemers en collega’s met ideeën. Onze insteek is: ‘Ja, tenzij’. We denken graag samen na over onze gemeente. We houden ervan als iemand een andere kijk heeft op de zaken. Zo blijven we ons ontwikkelen.
Opdracht
Vanwege een vacature met het taakaccent jeugd, zijn we op korte termijn op zoek een allround beleidsmedewerker die de komende periode voorliggende zaken kan oppakken.
Team beleid van de afdeling Samenleving en Dienstverlening is een beleidsteam van 10 medewerkers. Team beleid is een hecht team, waarin collega’s elkaar waar nodig ondersteunen. Gezamenlijk is het team verantwoordelijk voor de beleidsmatige werkzaamheden op het gebied van het gehele sociale domein (onderwijs, jeugd, werk, cultuur, zorg, welzijn, sport, etc.). Vanwege de breedte van de takenpakketten, is de inhoudelijke meer gedetailleerde kennis op de dossiers veelal geconcentreerd bij de betreffende beleidsmedewerker. De rol van beleidsmedewerker is bij ons heel breed. Je ontwikkelt lokaal beleid op de onderwerpen uit je functie. Daarvoor onderhoud je contacten in het veld, heb je nauwe contacten met de collega’s in de uitvoering, met onze bestuurders, met maatschappelijke organisaties en met je collega’s in het team. Je reageert op trends en signalen, en weet die om te zetten tot bestuurlijke adviezen en concrete acties.
Het zal primair gaan om werkzaamheden op de gebieden jeugdbeleid.
Wij zoeken een aanpakker, die er niet tegenop ziet om breed in het taakveld jeugd te acteren en ergens ‘in te duiken’.
Type werkzaamheden:
Beleidstaken: advisering, participeren in (regionale) overleggen
Accounthouderschap: subsidie-afspraken maken en afwikkelen
Bestuurlijke ondersteuning: annotaties voor bestuurders, voorbereiden beantwoording raadsvragen.
Voorkomende zaken: vragen vanuit het veld.
Gespecificeerd naar inhoudelijke thema’s:
Jeugdbeleid:
Je gaat in deze functie aan de slag met thema’s jeugdzorg, jeugdgezondheidszorg, jongeren en preventief jeugdbeleid. Je bent verantwoordelijk voor gemeentelijk beleid, maar participeert ook actief in onze regionale samenwerking bij de inkoop van jeugdzorg. Je vertegenwoordigt de gemeente in het programmateam Jeugd Haaglanden, waar de regionale beleidszaken met onze collega-gemeenten worden afgestemd. Tenslotte ben je de accounthouder van de gemeente voor een aantal gesubsidieerde organisaties en contractpartners.
Minimumeisen / knock-outcriteria
Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
Aantoonbare werkervaring met minimaal twee van de beleidsdossiers Jeugdbeleid;
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als beleidsmedewerker jeugd binnen een gemeentelijke organisatie;
Beschikbaar per 1 april 2025, voor gemiddeld 16 uur per week;
Een maximum uurtarief van € 115,- excl btw en incl Fee Flextender en Reiskosten woon-/werkverkeer;
Gunningscriteria (weging)
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als beleidsmedewerker jeugd binnen een gemeentelijke organisatie (35 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied Jeugd(hulp) (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke ondersteuning zoals annotaties voor bestuurders, voorbereiden beantwoording raadsvragen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (15 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider/ kwaliteitsmedewerker/ beleidsmedewerker binnen het sociaal domein van een overheidsinstelling (20 punten).
Competenties
analytisch en praktisch;
snel kunnen inwerken / zelfstandigheid;
overtuigingskracht;
netwerken;
bestuurlijke sensitiviteit.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdagochtend 19 maart tot 14 uur en vrijdagmiddag 21 maart vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd worden, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 maart bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de ZZP'er
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden.