Consulent Samenleving - Inkomen

Gemeente Altena

Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland

Sluit over 8 dagen
75 24 Noord-Brabant

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

12 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Functieomschrijving  
Specifiek voor deze opdracht ben je een allround inkomensconsulent, en handel je met name aanvragen af op het gebied van Bijzondere bijstand en ITT en ben je in staat om zelfstandig heronderzoeken/hercontroles te verrichten.  

Als Consulent Inkomen ben je belast met de aanvragen Levensonderhoud, Schuldhulpverlening, Bijzondere bijstand, ITT en de uitvoering van heronderzoeken. Hierover sta je inwoners met vragen te woord. Bij een aanvraag en hercontrole inventariseer je of je beschikt over voldoende bewijsstukken voor een administratieve afhandeling. Je beoordeelt of de inwoner in aanmerking komt voor de bijstand, bijzondere bijstand, ITT en stelt de rechtmatigheid van de periodieke uitkering in de hercontrole vast. Je bent in staat om hierover vervolgens een rapportage en een beschikking op te stellen. Daarnaast verwijs je waar nodig door naar collega’s of externe partners.     

Kandidaat omschrijving

  • Je hebt minimaal een afgeronde relevante HBO-opleiding;  

  • Je hebt affiniteit met het sociaal domein van de gemeente;  

  • Je hebt kennis van de wet en regelgeving van op het gebied van werk en inkomen (Participatiewet);  

  • Je hebt aantoonbare werkervaring met het afhandelen van aanvragen in het kader van het minimabeleid;  

  • Je hebt aantoonbare werkervaring met het afhandelen van aanvragen in het kader van levensonderhoud, bijzondere bijstand en ITT;  

  • Je hebt ervaring met het uitvoeren van hercontroles binnen de P-wet;   

  • Ervaring met het werken in de applicatie Suite (pré);  

  • Je bent communicatief sterk en beschikt over goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.  

Eisen

  1. In verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties kan deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP-er. Kandidaat is geen ZZP-er en is op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst bij uw bureau.

  2. Kandidaat kan een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen. Deze dient z.s.m. aangevraagd te worden door de leverancier na gunning ban de opdracht. Pas wanneer de VOG in bezit is kan gestart worden met de opdracht. Op basis van het volgende profiel dient de VOG aangevraagd te worden:
    Keuze voor medewerkers Sociaal domein:

    1. Risicogebieden : 1, 4, 8,

    2. Functieaspecten : 11, 12, 41, 43, 84, 85

  3. Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.

  4. Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst.

  5. Gemeente Altena stelt een laptop in bruikleen ter beschikking om de werkzaamheden voor gemeente Altena op uit te voeren. Opdrachtgever is ermee akkoord dat deze laptop ter beschikking gesteld wordt. Kandidaat stemt ermee in om deze laptop te gebruiken voor het uitvoeren van de werkzaamheden en zal hiervoor een bruikleenovereenkomst ondertekenen via FlexWest-Brabant

  6. Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.

  7. Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal (HBO) niveau. Dit moet blijken uit het CV.

  8. Kandidaat heeft recente ervaring met behandelen en afhandelen van aanvragen in het kader van bijstand, schuldhulpverlening, bijzondere bijstand, ITT en zelfstandig uitvoeren van heronderzoeken/hercontroles. Dit moet blijken uit het CV.

  9. Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties

  10. Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.

  11. Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief. Het maximum uurtarief is 75 euro. (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.) In uitzonderlijke gevallen worden dienstreizen vergoed.

Gunningscriteria

  1. Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring als inkomensconsulent binnen een gemeentelijke organisatie.
    5 punten

  2. Kandidaat heeft recente ervaring met het behandelen en afhandelen van aanvragen in het kader van bijstand, schuldhulpverlening, bijzondere bijstand, ITT en zelfstandig uitvoeren van heronderzoeken/hercontroles.
    2 punten

  3. Kandidaat heeft ervaring met werken met Suite.
    2 punten

  4. Kandidaat past binnen het team.
    3 punten

  5. Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren.
    3 punten

  6. Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
    3 punten

  7. Kandidaat beschikt over zelforganisatie, samenwerkingsvaardigheden, goede communicatievaardigheden, initiatief.
    3 punten

  8. Kandidaat beschikt over een rijbewijs en eigen vervoer
    5 punten

Let op!: Deze opdracht is in verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties niet geschikt om ingevuld toe worden door een ZZP-er.  Voor de vervulling van deze opdracht kunnen geen ZZP-ers worden aangedragen (ook niet via een intermediair). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur