Klantmanager Statushouders en Inburgering

Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland

Sluit over 9 dagen
75 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

12 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
De stad Bergen op Zoom is een vestingstad, gelegen op de Brabantse Wal, op de overgang van land en zee, zand en klei, hoog en laag. Het is een compacte stad met een historische kern, omgeven door water, bos en heide. Het dorp Halsteren en de kernen Lepelstraat en Heimolen vormen samen de woonkernen in het landelijk gebied van de gemeente Bergen op Zoom. De unieke ligging tussen de mainports Rotterdam en Antwerpen en een rijke cultuurhistorie zijn de belangrijkste kenmerken van de gemeente. Bergen op Zoom kent een goede ontsluiting op de landelijke infrastructuur.

Omschrijving van de opdracht
Als klantmanager inburgering doorloop je met de inburgeraar de brede intake om de hulpvraag en de benodigde begeleiding in kaart te brengen.
Je stimuleert met enthousiasme de inburgeraar om te voldoen aan de inburgeringsplicht en bewaakt de voortgang van de ingezette instrumenten en taaltrajecten. Indien van toepassing voor je boetegesprekken en leg je eventueel een boete op.
Binnen de brede intake neem je ook leerbaarheidstoetsen af en beoordeeld of het advies overgenomen kan worden. Je bekijkt de verschillende leefdomeinen van de inburgeraar en faciliteert ondersteuning op die gebieden waar dit nodig is.
Je bepaalt samen met de inburgeraar het te volgen taaltraject en maakt afspraken over het tijdspad en legt deze vast in een Plan Inburgering en Participatie (PIP).
Je zorgt voor objectieve rapportages en correcte administratieve notities, je maakt een match tussen de inburgeraars en geschikte participatieplekken en je zet als vanzelfsprekend in op zelfredzaamheid van de inburgeraar, ondersteunt en past maatwerk toe waar nodig. ­­­
Je hebt verder nauw contact met je collega’s binnen het sociaal domein en de betrokken ketenpartners.

Kandidaat omschrijving

  • Je hebt een afgeronde relevante opleiding op minimaal HBO-niveau;

  • Je hebt minimaal 2 jaar recente werkervaring als Klantmanager inburgering binnen een sociale dienst; en dus aantoonbare ervaring met het werken met inburgeraars;

  • Je hebt ervaring in motiverende gespreksvoering en oplossingsgericht werken;

  • Je weet een goede balans te vinden tussen ziel en zakelijkheid

  • Je beheerst de Nederlandse- en Engelse taal; het is een pre als je ook Arabisch spreekt

  • Je hebt inhoudelijke kennis van en ervaring met de Participatiewet en de Nieuwe Wet Inburgering;

  • Je hebt verder ervaring met het systeem Suite4Werk. Het is een pre als je ervaring hebt met de DUO portal en het afnemen van leerbaarheidstoetsen.

  • En ben je klantgericht, stressbestendig, heb je overtuigingskracht en een groot verantwoordelijkheidsgevoel;

CV-eisen
Met een CV wordt bedoeld een overzicht van de werkervaring van de aangeboden kandidaat. De CV is in het Nederlands opgesteld en wordt verstrekt in PDF. De ingediende CV mag maximaal bestaan uit 4 pagina’s dubbelzijdig. In de CV dienen minimaal de onderstaande punten benoemd te worden:

  • Welke werkzaamheden / projecten uitgevoerd zijn, het werkbestand en uw rol hierin

  • Start- en einddatum van de werkzaamheden (aantal uur per week)

Indien de CV de bovengenoemde punten niet bevat, kan de aanbieding terzijde gelegd worden.

Eisen

  1. Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.

  2. De aangeboden kandidaat kan uiterlijk 1 april 2025 starten voor 36 uur per week of eerder.

  3. Het uurtarief is maximaal 75 euro

Gunningscriteria / wensen

  1. De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met als klantmanager inburgering.
    (Middels voorbeelden omschrijven in het CV).
    5 punten

  2. De aangeboden kandidaat heeft recente kennis van en ervaring van Suite.
    5 punten

  3. De aangeboden kandidaat heeft recente relevante kennis en ervaring van de participatie en inburgeringswet.
    5 punten

  4. De kandidaten met de hoogste score van de gunningscriteria kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek. Tijdens dit gesprek wordt gekeken of het CV van de kandidaat aansluit op de door ons gestelde criteria voor deze vacature.
    10 punten

  5. Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties (eventueel benoemen) aantoonbaar zijn door het geven van voorbeelden.
    10 punten

Competenties
Kandidaat is/heeft:

  • klantgericht;

  • stressbestendig;

  • overtuigingskracht;

  • groot verantwoordelijkheidsgevoel;

  • affiniteit met het werken met inburgeraars;

  • kennis van de huidige inburgeringsmarkt.

Aanvullende informatie

  • Woon – werk kilometers worden niet vergoed

  • Kilometers gemaakt op het werk met de auto kunnen gedeclareerd worden, de vergoeding hiervoor bedraagt € 0,19 per kilometer

  • De werknemer dient zelf zorg te dragen voor een mobiele telefoon

  • Door de gemeente Bergen op Zoom wordt een werkplek (bureau) ter beschikking gesteld waarvan de medewerker gebruik kan maken. De medewerker dient zelf een deugdelijke laptop mee te brengen en toebehoren om de werkzaamheden op uit te voeren. Met deze laptop kan de medewerker inloggen op het netwerk van de gemeente Bergen op Zoom

Let op!: In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur