Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland
Begindatum:
24 feb 2025Einddatum:
28 feb 2026Uren per week:
32Publicatiedatum:
22 jan 2025Omschrijving van de opdacht
Voor team Bedrijfsbureau zijn wij tijdelijk op zoek naar een Specialist Bodem en Bouwstoffen. Het team Bedrijfsbureau (onderdeel van de afdeling Projecten en Advies) ondersteunt de projecten in de openbare ruimte en de bedrijfsvoering van de beheerafdelingen en biedt ondersteuning op het beheer van het gemeentelijke vastgoed en de utiliteitsbouw. De ondersteuning richt zich op financiën, planning en risicomanagement van projecten, maar ook op het gebied van contractmanagement en bedrijfsvoering voor de afdelingen binnen het fysieke domein. Dit doen wij door te ontzorgen, verbinden en adviseren.
Opdracht:
Je initieert en begeleidt bodem- en milieuonderzoeken ten behoeve van projecten in de openbare ruimte, van kleine rioolvervangingen en renovaties in het openbaar groen tot bouw- en sloopprojecten, reconstructies van de openbare ruimte en saneringen.
Je adviseert projectteams en management op aspecten inzake duurzaam bouwstoffen beheer, grondverzet, bodemsanering en nazorg.
Je bereidt bodem- en bouwstoffen onderzoeken/saneringen/grondverzet voor en toetst de interne aanvragen;
Je adviseert omtrent de keuze n.a.v. ingediende offertes, de concrete opdrachtverlening en de bewaking van de procedure en termijnen.
Je vertaalt bodem- en bouwstofonderzoeken naar bestekken en zorgt dat de veiligheid gezondheid en milieu (VGM)-aspecten hierin zijn geborgd.
Je beoordeelt of werkzaamheden conform bestekken dan wel aanwijzingen zijn uitgevoerd, al dan niet in nauw overleg met aangestelde directievoerder en/of milieukundige.
Je toetst het kostenaspect in de projecten.
Je stuurt saneringen (in alle mogelijke varianten) aan.
Je bent sparringspartner van de beheerder van de gemeentelijke grondbank en de adviseur milieu.
Je onderhoud een goede relatie met het bevoegd gezag.
Je volgt ontwikkelingen van wet- en regelgeving op het vakgebied en weet deze ook in de praktijk toe te passen.
Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie voor de kandidaat om na een jaar kosteloos overgenomen te worden. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.
De opdracht loopt tot 1 maart 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Gezien de aard van de werkzaamheden en de afschaffing van Handhavingsmoratorium schijnzelfstandigheid per 1-1-2025, zijn ZZP'ers uitgesloten van gunning.
Kandidaatomschrijving
Profiel
Minimaal een afgeronde bachelor HBO opleiding in de richting van een Milieutechnologie & Milieu hygiëne of Milieukunde.
Minimaal 3 jaar werkervaring als Specialist Bodem en Bouwstoffen en/of Bodemadviseur en/of Bodeminspecteur binnen een gemeente of Omgevingsdienst.
Kennis van en ervaring met veiligheidsvoorschriften o.g.v. verontreinigde grond, baggerspecie en bouwstoffen én CROW-publicatie 400.
Kennis van en ervaring met relevante wet- en regelgeving, onderzoeksnormen, protocollen, BRL’en én Bis Nazca.
Ervaring met de regionale bodemkwaliteitskaart.
Competenties
Als Specialist Bodem en Bouwstoffen beschik je over de volgende competenties:
Analytisch vermogen.
Onafhankelijkheid.
Accuratesse/zorgvuldigheid.
Praktijkgericht.
Netwerker.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.
De gesprekken staan gepland op donderdag 20 februari tussen 9.00 - 12.00 uur en vinden plaats in het raadhuis van Gemeente Amstelveen. De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn.
Toelichting op rooster
Dagen in overleg.
Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing