Bouwkundig toezichthouder

Gemeente Hollands Kroon

Burgemeester Mijnlieffstraat 1, 1761 BK Anna Paulowna, Nederland

Sluit over 10 dagen
100 32 Noord-Holland

Begindatum:

1 mrt 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

3 feb 2025

Omschrijving van de opdracht
De gemeente Hollands Kroon ligt in de Kop van Noord-Holland en heeft ongeveer 49.500 inwoners, 22 dorpskernen en een oppervlakte van 660 vierkante kilometer. Hollands Kroon staat voor kwalitatief hoogwaardige dienstverlening aan burgers, bedrijven en instellingen.

Kijk voor meer informatie op:
  https://hollandskroon.nl
  https://werkenbij.hollandskroon.nl
  https://visitkopvanholland.nl/hollands-kroon

Omschrijving van de odracht
Wij zijn op zoek naar tijdelijk personeel. In paragraaf 2 'De Opdracht' van de vragenlijst wordt nader ingegaan op de rol/functie. Wij zijn op zoek naar een tijdelijke kracht als bouwkundig toezichthouder. 

Jij bent een enthousiaste persoonlijkheid die graag met mensen in contact staat. De openbare ruimte is je passie en dit breng je over op onze inwoners, verenigingen en bedrijven. Samen met hen wil je de kwaliteit waarborgen en waar mogelijk verbeteren. Je bent een ondernemend type en zeer flexibel inzetbaar. 

Voel jij je thuis in een dynamische werkomgeving waarin geen dag hetzelfde is en ben jij een verbinder die meewerkt aan uiteenlopende werken in de openbare ruimte? Dan is deze tijdelijke functie jou op het lijf geschreven! 

Planning
Houdt rekening met de gestelde planning in Mercell. Communiceer de data aangaande het interview ook met de aan te bieden kandidaten.
 
Inschaling bij Hollands Kroon
De functie is bij ons ingeschaald in 9
Zie voor meer informatie over onze CAO: https://www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten

Wij
hebben niet voldoende capaciteit en/of kennis beschikbaar. Voor deze rol willen wij inhuren. 

Eisen

  • Minimaal mbo-bouwkunde  

  • Ruime kennis en ervaring met de Omgevingswet, WKB en het BBL

  • Affiniteit met digitale systemen (Microsoft Office, OpenWave)

  • ABW2

Takenpakket
De onderstaande werkzaamheden behoren tot de opdracht en maken onderdeel uit van de prijslijst:

  • Je inspecteert en controleert vergunningen, gebruiksvoorwaarden en andere wet- en regelgeving (zowel zelfstandig als in samenwerking/integraal). Deze controles kunnen ook in de avonduren en in het weekend plaatsvinden; 

  • Je houdt toezicht op (omvangrijke) projecten; 

  • Je verricht inspecties naar aanleiding van meldingen door burgers, ondernemers of signalen vanuit de gebiedspool; 

  • Je bent in staat volledige en juiste constateringsrapporten en -brieven op te stellen en te registreren in de werksystemen.  

  • Je voert legalisatieonderzoeken uit; 

  • Na gesignaleerde en gerapporteerde risico's, afwijkingen en overtredingen, geef je advies over (de haalbaarheid van) de te nemen maatregelen; 

  • Je neemt initiatief, bent creatief en gaat eerst in gesprek met betrokken partijen voordat je maatregelen treft tot het opleggen van (bestuurlijke) sancties; 

  • Je geeft advies en informatie over regelgeving en procedures; 

  • Je voert regie op eigen dossiers, bepaalt de aanpak en draagt zorg voor registratie; 

  • Vakinhoudelijke ontwikkelingen hou je bij en je levert input voor operationele beleidsuitgangspunten en processen. 

De genoemde werkzaamheden worden uitgevoerd door de door u aangedragen kandidaat.

Gebruik van eigen devices
De Opdrachtgever stelt geen devices (laptop's en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.

Looptijd
De onderstaande termijnen en uren zijn indicatief, exacte uitvoering in overleg:
Start                Einde            Aantal uur per week                                                                        
01-03-2025      01-03-2026   32 uur                         

Het maximaal aantal uur is 32  uur per week.

Verlenging
Optie tot verlenging van 2x 5 maanden.

Plafond uurtarief
€100,- per uur all in tarief exclusief btw.
Inschrijvingen boven het plafondtarief leiden tot uitsluiting van verdere deelname aan deze mini competitie.

Kernwaarden
Wij werken vanuit zes kernwaarden:

  1. vertrouwen: We geven vertrouwen door los te laten: dat is voor ons de basis van samenwerken. We hebben vertrouwen in de ander en zijn open en transparant. Daarom praten we met de ander in plaats van over de ander. We hebben vertrouwen in de intentie van een ander, gaan uit van het goede en spreken dat vertrouwen ook uit. Iedereen kan op ons vertrouwen en we staan voor resultaat.

  2. lef: We durven, mogen en worden zelfs uitgedaagd om van de gebaande paden af te wijken, zolang we bezig zijn met verbeteren. We durven fouten te maken en deze te erkennen. Daarom stellen we ons kwetsbaar op en geven en ontvangen we feedback. Regelmatig kijken we in de spiegel en durven we onszelf scherp te ondervragen.

  3. bevlogenheid: Wij zijn betrokken en gedreven in wat we doe voor de omgeving en voor onszelf. We voelen ons verantwoordelijk voor het resultaat. Bovendien maken we kenbaar wat onze toegevoegde waarde is en denken we in kansen en mogelijkheden. We werken vanuit onze persoonlijke drijfveren en maken het verschil.

  4. respect: We staan open voor anderen en vullen niet in, maar vragen door. We zijn bereid om de ander te laten groeien. In onze organisatie mogen we onszelf zijn en we doen ons best om de potentie van anderen te zien en te benutten. Anders zijn mag; we laten iedereen in z'n waarde.

  5. contact: We hebben daadwerkelijk contact van mens tot mens in plaats van functionaris tot functionaris. De menselijke maat staat daarbij centraal. We zijn een inspirerend voorbeeld voor anderen en maken anderen blij. Samen met anderen dromen wij en samen zorgen we voor een mooi resultaat. We dragen bij aan een warme samenwerking.

  6. innovatie: Wij zijn nieuwsgierig en experimenteel en gebruiken tegelijkertijd ons gezonde verstand: het kan vaak zoveel makkelijker. Spijt kennen wij niet want we leren van onze fouten: de volgende keer doen we het anders. We lopen voorop met nieuwe producten en technologieën en zijn altijd op de hoogte van wereldwijde trends en maatschappelijke ontwikkelingen. De mogelijkheden van de technologie laten ons hierbij dromen! We verschuiven telkens weer onze grenzen en we nemen ruimte en tijd voor innovaties, ook als niet meteen duidelijk is of die daadwerkelijk aan zullen slaan.

Zij zijn de uitgangspunten van onze organisatie en staan voor de manier waarop we met elkaar en met alle externe partijen omgaan. Uw kandidaat beschouwd onze kernwaarden als zijn/haar eigen.

Gunningscriteria
Het gunningscriterium is de economisch meest voordelige inschrijving op basis van de beste prijs-kwaliteitverhouding (BPKV). De BPKV wordt bepaald aan de hand van de formule: relateer prijsscore aan laagste prijs waarbij de prijs voor 30% en de kwaliteit voor 70% meeweegt. De inschrijver met de hoogste score krijgt de opdracht gegund. Bij het uitvallen van inschrijvers plaatsen wij deze terug in de offertefase. Dit betekent vervolgens dat Mercell source to contract een nieuwe beoordeling doet op basis van de overgebleven inschrijvers. Dit betekent dat de oorspronkelijke rangorde kan wijzigen.

Loting
Bij een gelijke score ergens in dit proces beslist een loting de rangorde. Als er een loting plaatsvindt, worden de inschrijvers hiervan op tijd op de hoogte gebracht. De inschrijvers zijn bevoegd daarbij in persoon of bij gemachtigde aanwezig te zijn. 

Beoordelingsprocedure
De tijdig ontvangen inschrijvingen worden als volgt beoordeeld:

  1. Toetsing op compleetheid en volledigheid;

  2. Eventueel herstellen van gebreken aan de inschrijving(en);

  3. Beoordeling kandidaat aan de hand van de criteria:

    1. Basisgegevens kandidaat (CV);

    2. Beheersing Nederlandse taal;

  4. Toetsing van uurtarieven;

  5. De beste kandidaten met een maximum van 3  nodigen wij uit voor een interview. Communiceer deze datum ook vooraf met de aan te bieden kandidaat. Zie de aanbestedingsplanning bij deze uitvraag.

  6. De rangorde wordt bepaald aan de hand van de beoordeling van de criteria en uurtarieven volgens het gunningscriterium. 

  7. Houden van een interview. Alle genoemde eisen en wensen worden bij kandidaat geverifieerd tijdens het interview indien hij/zij daarvoor wordt uitgenodigd.

  8. Gunnen (voorlopige opdrachtverlening);

  9. Verificatie inschrijving te gunnen partij. Tijdens de verificatiefase (periode tussen gunnen en opdrachtverlening) vragen wij de winnende inschrijver om een nadere onderbouwing te overleggen van zijn inschrijving. 

  10. Opdrachtverlening.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur