Afval en Grondstoffen - Projectleider Alternatieve Inzameling Centrum (pilot inzameling over het water)

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

1 mrt 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

16 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om via ons gedetacheerd te worden op deze opdracht of via een ander advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtomschrijving
De afvalinzameling in het centrum gebeurt veelal nog met zakkeninzameling. Dit zorgt voor vieze straten en de vrachtwagens die worden ingezet zorgen ook voor veel problemen. Er ligt een plan om het centrum op een alternatieve manier in te zamelen. Belangrijk onderdeel hievan is het afvoeren van afval over water. Zie hier de link naar het plan: https://amsterdam.raadsinformatie.nl/document/14615283/1/bijlagen?connection_type=16&connection_id=977415. In 2025 willen we twee brengpunten op het water gaan testen in het Wallengebied. We zoeken een projectleider die ons gaat helpen bij de uitvoer van dit plan.

Je voert projectmanagement werkzaamheden uit, houdt een voortgangsrapportage bij, stemt af met programmamanager en neemt actief deel aan de verschillende projectteams. Daarnaast neem je deel in het programmateam en neemt taken op je in afstemming met de betreffende programmamanager. Op basis van kwaliteiten en voorkeuren kan er eventueel nog geschoven worden met werkzaamheden van andere projecten (pilot 9 straatjes, inrichten overslaglocaties, aanbestedingen).

Werkzaamheden

  • Je begeleidt samen met een ontwerpbureau een co-creatief proces voor het ontwerp van de brengpunten;

  • Je coördineert het ontwerp en de bouw van de brengpunten en de logistiek op het water;

  • Je werkt mee aan het ontwerp van het grotere logistieke plaatje van afvalinzameling over water in Centrum Amsterdam;

  • Je monitort de prestatie van de brengpunten op de in overleg gestelde doelstellingen en schrijft een evaluatierapport.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De Directie Afval & Grondstoffen is onderdeel van het cluster Stadsbeheer en zorgt voor het inzamelen en zo hoogwaardig als mogelijk laten verwerken van het huishoudelijk afval en afval van bedrijven dat daarop lijkt. Het voorkomen van (rest)afval is cruciaal. Afvalinzameling betekent samenwerken met bewoners en bedrijven in de stad. De directie is verantwoordelijk voor een efficiënte en zo schoon mogelijke inzamellogistiek. Ten slotte is de directie verantwoordelijk voor een betaalbare afvalstoffenheffing. Binnen de directie zorgt de afdeling Beleid, Strategie & Projecten voor beleidsvorming en –realisatie. De doelen uit het Uitvoeringsprogramma Afval 2020 – 2025 zijn daartoe door vertaald in programma’s en projecten en afvalplannen per stadsdeel. De directie werkt nauw samen met de stadsdeelorganisaties en de andere organisaties binnen het cluster Stadsdelen, Beheer en Dienstverlening.

Amsterdam groeit en bouwt. De stad ontwikkelt nieuwbouwgebieden en transformeert en verdicht bestaande stadswijken. In al die gebieden willen wij van afval naar grondstoffen en daar hebben we een effectieve en efficiënte inzameling bij nodig. Meestal voldoet dan de standaard inzamelwijze die de stad heeft, soms is maatwerk nodig of kijken we naar hele nieuwe toepassingen. Ook werken wij aan het verbeteren van de inzameling van grof afval, waarbij een schone straat en zo veel mogelijk hergebruik en recycling voorop staan. De opgave is daarbij zoveel mogelijk afval van straat, en goed gescheiden ingezameld dan wel gebracht op onze recyclepunten.

De gesprekken zullen fysiek op locatie worden gevoerd (n.t.b.).

Kennis

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Opleiding
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal hbo opleiding afgerond.

  • Eis - Toevoegen motivatie
    Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.

Werkervaring

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar projectervaring met het realiseren van objecten in de fysieke stedelijke omgeving.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als projectleider.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring binnen een ambtelijke en/of grootstedelijke omgeving.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft projectervaring binnen logistiek.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring van netwerken met stakeholders.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur