Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Begindatum:
10 apr 2025Einddatum:
9 apr 2026Uren per week:
12Publicatiedatum:
11 mrt 2025Organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
V&OR/Stedelijk Beheer beheert in de gemeente Amsterdam een groot deel van de spullen op straat, zoals verhardingen, gemeentelijke tunnels, bruggen en kademuren, verkeerslichten, verkeersinformatiesystemen en openbare verlichting in samenwerking binnen de directie met onder meer de beleidsafdeling en de afdeling Stadsregie/Verkeersmanagement en buiten de directie met alle andere onderdelen van de gemeente die verantwoordelijkheden hebben in de openbare ruimte.
Voor het bereiken van de gemeentelijke doelen op het vlak van het verkeer, verkeersveiligheid, leefbaarheid en luchtkwaliteit beschikt de directie over een industrieel ICT-systeem dat de mobiliteitsketen van de gemeente ondersteunt met een team van 10 systeembeheerders en een aantal softwareontwikkelaars.
Omschrijving van de opdracht
Het VOR-IN-netwerk is een eigen industrieel netwerk, los van ADW, bij V&OR/Stedelijk Beheer dat als draaischijf fungeert voor de ICT voor de ondersteuning van de gemeentelijke mobiliteitsketen en waarmee data over het verkeer wordt vergaard in de openbare ruimte. Voor het ontwerp, bouwen en opzetten van het onderhoud van het onderliggende industriële netwerk zijn twee netwerk engineers nodig die ook zorgdragen voor de oplevering van de as-built documentatie. Na de ontwerp- en bouwfase moet er een solide overdracht naar de beheerorganisatie plaatsvinden. Voor deze opdracht is tijdelijk zeer specialistische kennis nodig. Deze kennis is schaars en niet in huis bij de gemeente.
Werkzaamheden
Ontwerpen van layer-3 netwerk segmenten t.b.v. VRI-strengen;
Migratie van layer-2 VRI-strengen;
HLD en LLD voor het tweede datacenter en LCM-terrein;
Configureren van BGP-koppelingen;
Herinrichten van het netwerk voor de VRI-bedienposten;
Binnen kantooruren beschikbaar zijn voor derdelijns ondersteuning;
Overdragen van de benodigde kennis en documentatie aan de eigen beheerders van het VOR-IN-netwerk;
Onderhouden van en adviseren over de Fortigate Firewall, met name de upgrade;
Inrichten van de core-switches.
CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
Eisen
Alle eisen dienen duidelijk geel gemarkeerd in het CV te staan.
Het uurtarief is maximaal € 132,- (exclusief BTW) en is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau.
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met Infoblox.
De aangeboden kandidaat is gecertificeerd voor of ruime ervaring met het configureren van Fortigate firewall-systemen en het configureren van HPE core- en edge-switches.
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met Westermo industrial grade mobile routers en L3-switching.
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het beheer en onderhoud van Windows Server 2022, complexe ICT-netwerken en ICT-toepassingen voor verkeerssystemen.
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met layer-3 netwerkprotocollen, radius authenticatie en -autorisatie, Private Access Point Names en PKI-infrastructuur.
Guninngscriteria / wensen
Alle wensen dienen duidelijk geel gemarkeerd in het CV te staan.
De leverancier biedt twee engineers aan die al vaker hebben samengewerkt.
De aangeboden kandiaat is eerder werkzaam geweest op het vlak van industriële automatisering voor een grote gemeente (100.000+), met liefst kennis van en ervaring met het VOR-IN-netwerk van V&OR en het NMA van de gemeente Amsterdam.
Aanvullende informatie
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI
Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check.
Let op!: Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.