Specialist Geo-Informatie

Emmalaan 15, 1791 AT Den Burg, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 16 Noord-Holland

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

6 mrt 2025

Omschrijving van de opdracht
Opstellen en actualiseren van de Geovisie van de gemeente Texel. Op basis van deze visie dient een implementatieplan opgesteld en gecoördineerd te worden. Het beoordelen van het huidige geo-landschap en moderniseren daarvan is onderdeel van dit plan.

De gemeente Texel is op zoek naar een ervaren adviseur Geo-informatie voor het vertalen van complexe Geo-vraagstukken naar praktische oplossingen. De opdracht richt zich op de doorontwikkeling van het gebruik van Geo-informatie binnen de gemeente, met als doel een heldere Geovisie te formuleren en data-gedreven beleid verder te versterken.

De gemeente verwerkt en visualiseert diverse ruimtelijke en beleidsmatige data voor zowel interne besluitvorming als externe communicatie met inwoners en bedrijven. Dit gebeurt via het GeoPortaal Texel en andere GIS-toepassingen. De adviseur speelt een belangrijke rol in het analyseren, structureren en toepassen van deze Geo-data voor de opgaven binnen de gemeente, zoals woningbouw, duurzaamheid, bereikbaarheid en toerisme.

Werkzaamheden

  • Het analyseren en optimaliseren van de inzet van Geo-informatie binnen de gemeente Texel.

  • Het ontwikkelen van een Geovisie en het adviseren over de toepassing van Geo-data binnen verschillende beleidsdomeinen.

  • Het ontwerpen en implementeren van GIS-oplossingen met behulp van FME en ESRI-software.

  • Het structureren en beheren van Geo-data en het verbeteren van de Geodatabase.

  • Het coördineren van specifieke projecten gericht op datagedreven beleid, zoals nieuwbouw en verduurzaming.

  • Het volgen van relevante Geo-trends en adviseren over de toepassing hiervan binnen de gemeentelijke organisatie.

Resultaten en oplevering

  • Een concrete Geovisie voor de gemeente Texel, inclusief implementatieplan.

  • Verbeterde inzet van Geo-informatie binnen de gemeentelijke processen.

  • Geoptimaliseerde Geo-databases en verbeterde datakwaliteit.

  • GIS-oplossingen die bijdragen aan de gemeentelijke opgaven en datagedreven beleid.

Gevraagde expertise

  • Aantoonbare ervaring in de Geo-sector en met GIS-toepassingen.

  • Kennis en ervaring met FME en ESRI-software.

  • Ervaring met beleidsadvies en het vertalen van data naar concrete toepassingen.

  • Ervaring met projectcoördinatie en samenwerking binnen een gemeentelijke context.

Kandidaat omschrijving
Je kan je in het volgende vinden:

  • Keten-denker (afstemmen informatieproducten op behoefte organisatie gen processen)

  • Basiskennis (Postgres) geo-databases

  • Basiskennis GeoServer

  • Basiskennis FME

  • Applicatiekennis GIS-Viewers en Geomagazijn (Cursus)

  • Je heb basiskennis GeoServer en FME

  • Je hebt aantoonbare recente werkervaring als Gis coördinator binnen de gemeentelijke overheid.

Eisen

  1. Je hebt recente werkervaring als GIS coördinator binnen de gemeentelijke overheid, dit aantoonbaar in het CV.

  2. Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met GeoServer en FME.

  3. De kandidaat is in bezit van applicatiekennis GIS-Viewers en Geomagazijn (Cursus), dit aantoonbaar in het CV.

Gunningscriteria / wensen

  1. Je bent vanaf de startdatum voor 16 uur per week inzetbaar.
    Weging: 10 %

  2. Je hebt recentelijke werkervaring binnen gemeenten als GIS coördinator, dit aantoonbaar in het CV.
    Weging: 10 %

  3. Je hebt ervaring met de volgende applicaties: GIS-Viewers en Geomagazijn.
    Weging: 10 %

  4. Bij voorkeur heb je ervaring opgedaan bij gemeente Texel, dit aantoonbaar in het CV.
    Weging: 10 %

  5. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

    Tijdens het gesprek wordt de kandidaat getoetst op de gevraagde compenties en wordt er gekeken of de kandidaat voldoet aan het gevraagde functieprofiel. Daarnaast wordt er gekeken of er een match is tussen de kandidaat en het team.
    Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.