Begindatum:
1 okt 2024Einddatum:
31 dec 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
30 aug 2024Over de gemeente Bergen op Zoom
Met 70.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Binnen onze organisatie krijgen medewerkers alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.
Dit is werken bij de Afdeling Openbare Orde en Veiligheid (OOV)
De afdeling bestaat uit twee vakgroepen, te weten de vakgroep Veiligheid en de vakgroep Handhaving en Toezicht. Met bijna 40 professionals bouwen we aan een slagvaardige, toekomstbestendige veiligheids- en handhavingsorganisatie. Een organisatie die wendbaar is en continu aansluit bij actuele wet- en regelgeving en ontwikkelingen in de maatschappij. Maar ook een organisatie die grenzen stelt, zichtbaar is en die waar nodig een regierol voert, zowel op lokaal, districtelijk en op regionaal niveau. Dit alles om er voor te zorgen dat onze gemeente veilig en leefbaar is én blijft.
De missie van de afdeling Openbare Orde en Veiligheid (OOV) is: zorgen voor een goede en vooral veilige leefomgeving. Zo willen we het vertrouwen in onze gemeente vergroten. Dit doen we aan de hand van de Veiligheidsstrategie "Bergen moet veiliger" en de jaarlijks opgestelde Lokale Veiligheidsagenda.
Jij maakt het verschil!
Het afgelopen jaar zijn er veel nieuwe collega’s binnen de afdeling Openbare Orde en Veiligheid gestart en hebben ook enkele collega’s de kans en mogelijkheid gekregen om intern door te stromen naar een andere functie. Inmiddels zijn alle vacatures ingevuld en kunnen we met elkaar de schouders zetten aan de opgaven van onze afdeling. De verwachtingen vanuit onze inwoners, ondernemers en gemeentebestuur zijn hoog. Ambities en verwachtingen die wij graag waar willen maken.
Daarom zoeken wij voor de periode van 1 oktober tot 31 december 2024 (opdracht kan worden verlengd tot 1 april 2025 onder voorbehoud van goedkeuring gemeentebegroting 2025) voor 36 uur per week een adviseur die in staat is om voor de navolgende thema’s een Plan van Aanpak op te leveren:
Aanpak Haven;
Aanpak Industrieterreinen;
Aanpak Recreatieparken.
De plannen moeten een concrete duiding bevatten wat wij per thema gaan doen, wat hiervoor benodigd is qua menskracht, tijd, middelen, samenwerkingspartners en hoe wij van zicht naar inzicht op de problematiek kunnen overgaan.
ADVISEUR
‘ontwikkeling aanpak thema’s Ondermijning’
(36 uur)
Wat ga je doen?
Als adviseur ‘ontwikkeling aanpak thema’s Ondermijning’ ga je aan de slag met het opstellen van 3 individuele plannen van aanpak voor de haven, industrieterreinen en recreatiegebieden.
Taakomschrijving:
Opstellen van integrale plannen van aanpak op de drie benoemde thema’s;
Afstemming over de aanpak met in- en externe partners, waaronder politie, O.M. en R.I.E.C.
Beschrijven samenhang tussen de thema’s;
Sparring-partner van de medewerkers OOV..
Functie-eisen:
HBO werk- en denk niveau.
Ruime aantoonbare kennis (minimaal 5 jaar) en ervaring als veiligheidsprofessional met specifieke kennis van ondermijning en de 4 benoemde thema’s.
Het adequaat kunnen vertalen van de beoogde aanpak op de 3 thema’s in individuele Plannen van Aanpak, met oog voor de samenhang.
Verder vinden wij het belangrijk dat je beschikt over de volgende eigenschappen:
Standvastig en flexibel;
Communicatief vaardig;
Secuur en zorgvuldig;
Voldoende vaardig met softwaresystemen;
Zelfstandig, enthousiast en gemotiveerd;
Verbindend naar collega’s.
Wat bieden we jou
Gewenste startdatum is 1 oktober 2024. Bij indiensttreding vragen wij om een Verklaring Omtrent Gedrag Politie (VOG-P verklaring).