Kwaliteitsmedewerker Wmo

Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland

Sluit over 7 dagen
96 28 Noord-Brabant

Begindatum:

15 aug 2025

Einddatum:

14 okt 2025

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

3 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Vanwege ziekte van een collega en het borgen van de kwaliteit op huidige processen maar ook van de kwaliteit en processen van de nieuw op te zetten stevige lokale teams in onze gemeente zijn wij opzoek naar een kwaliteitsmedewerker Wmo

Dit is werken bij de afdeling WMO, Jeugd en Gezin 

Wij zijn een uitvoerende afdeling met leuke en loyale collega’s, waar iedereen hard werkt om klanten te helpen met al hun vragen. We proberen de eigen kracht en het sociale netwerk van inwoners te versterken, waardoor de vraag naar professionele zorg- en dienstverlening afneemt. Dit doen we samen met alle betrokken partijen.    

Jij maakt echt het verschil! 

Als kwaliteitsmedewerker Wmo heb je een belangrijke rol als het gaat om de uitvoering geven aan het kwaliteitsplan van de afdeling Wmo en het actief uitdragen van de inhoud van het kwaliteitsplan en het procescontroleplan. Je draagt zorg voor het ontwikkelen, monitoren en onderhouden van processen en het analyseren van uitkomsten en uitbrengen van rapportages en adviezen aan het management. Daarnaast fungeer je als aanspreekpunt/ sparringpartner voor complexe vragen en de voor de geautomatiseerde informatieverwerking in de systemen.

Wat ga je doen? 

Omdat het een over een beperkte duur gaat zal je je met name bezig houden met

  • Toetsing van adviezen en besluiten van nieuwe medewerkers

  • Kwaliteitscontrole van afgehandelde dossiers als input voor het optimaliseren van het proces en het behouden en/of verbeteren van de kwaliteit van de afgehandelde meldingen en aanvragen.

  • Deelnemen in de werkgroepen m.b.t. de stevige lokale teams waarbij in de komende maanden de klantreis/processen worden vastgelegd

  • Zorgen voor een goede implementatie (of in ieder geval het maken van een begin daarvan) van de start van de nieuwe contracten begeleiding en huishoudelijke ondersteuning als de aanbesteding definitief gegund is.

Wat breng je mee? 

  • Je bent in het bezit van afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau;

  •  Minimaal 3 jaar ervaring als kwaliteitsadviseur Wmo;

  •  Inhoudelijke kennis van en ervaring met de Wmo en je hebt kennis van het  systeem Suite voor het Sociaal Domein en de applicatie KiC (Kwaliteit in Control).

Daarnaast beschik je over een groot verantwoordelijkheidsgevoel en ben je zelfstandig (maar toch ook een teamspeler), integer, stressbestendig en flexibel. Je bent rolvast, in staat om een opdracht strak uit te voeren en coachend naar collega's.

Eisen

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten.

  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.

  • De aangeboden kandidaat kan uiterlijk 15 augustus starten.

  • Je bent in het bezit van afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau;

  • Het uurtarief is maximaal 96 euro.

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar recente kennis en ervaring met als kwaliteitsmedewerker Wmo

  • Minimaal 3 jaar ervaring als kwaliteitsadviseur Wmo;

  • Inhoudelijke kennis van en ervaring met de Wmo en je hebt kennis van het systeem Suite voor het Sociaal Domein en de applicatie KiC (Kwaliteit in Control).

  • Daarnaast beschik je over een groot verantwoordelijkheidsgevoel en ben je zelfstandig (maar toch ook een teamspeler), integer, stressbestendig en flexibel.

  • Je bent rolvast, in staat om een opdracht strak uit te voeren en coachend naar collega's.

Wensen en competenties

  • De kandidaten met de hoogste score van de gunningscriteria kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek. Tijdens dit gesprek wordt er beoordeeld of er kennis en ervaring is met het maken van procesbeschrijvingen.

  • Tijdens het gesprek wordt beoordeeld of er ervaring is met implementeren van nieuwe contracten na aanbesteding.

Organisatie en team

De stad Bergen op Zoom is een vestingstad, gelegen op de Brabantse Wal, op de overgang van land en zee, zand en klei, hoog en laag. Het is een compacte stad met een historische kern, omgeven door water, bos en heide. Het dorp Halsteren en de kernen Lepelstraat en Heimolen vormen samen de woonkernen in het landelijk gebied van de gemeente Bergen op Zoom. De unieke ligging tussen de mainports Rotterdam en Antwerpen en een rijke cultuurhistorie zijn de belangrijkste kenmerken van de gemeente. Bergen op Zoom kent een goede ontsluiting op de landelijke infrastructuur.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur