Projectleider I & A (met als specialiteit uitfasering en implementeren HRM/Financieel systeem

Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
120 24 Noord-Brabant

Begindatum:

15 mrt 2025

Einddatum:

14 mrt 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

4 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Gemeente Bergen op Zoom
De stad Bergen op Zoom is een vestingstad, gelegen op de Brabantse Wal, op de overgang van land en zee, zand en klei, hoog en laag. Het is een compacte stad met een historische kern, omgeven door water, bos en heide. Het dorp Halsteren en de kernen Lepelstraat en Heimolen vormen samen de woonkernen in het landelijk gebied van de gemeente Bergen op Zoom. De unieke ligging tussen de mainports Rotterdam en Antwerpen en een rijke cultuurhistorie zijn de belangrijkste kenmerken van de gemeente. Bergen op Zoom kent een goede ontsluiting op de landelijke infrastructuur.

Werken bij de afdeling Informatisering en Automatisering  
De afdeling Informatisering en Automatisering adviseert de gemeentelijke organisatie bij het opstellen van beleid en visie over betrouwbare, bruikbare en veilige informatie, automatisering en werkprocessen. Jouw expertise zorgt ervoor dat de gemeente Bergen op Zoom goed voorbereid is voor de informatiserings- en automatiseringsprojecten die op de agenda staan. 

Omschrijving van de opdracht
Als Projectleider I&A bij de gemeente Bergen op Zoom speel je een centrale rol in de uitvoering van belangrijke informatiserings- en automatiseringsprojecten. Jij leidt de uitfasering van ons huidige HRM-systeem en zorgt voor de succesvolle implementatie van een nieuw systeem. Tevens neem je de verantwoordelijkheid voor de doorontwikkeling van ons financiële systeem, waarbij je samen met stakeholders de knelpunten in kaart brengt en oplost. Met jouw ervaring in projectmanagement verbind je de juiste mensen en zet je hen in hun kracht, zodat we belangrijke mijlpalen succesvol behalen. 

Takenomschrijving

  • Projectleiding van A tot Z: Je neemt de leiding over alle fasen van de projecten, van initiatie tot realisatie en nazorg. Je zorgt voor de juiste projectstructuur en bedrijfsprocessen, bewaakt de voortgang en stelt rapportages op. 

  • Draagvlak creëren: Je zorgt voor draagvlak bij alle betrokkenen en weet te inspireren en te enthousiasmeren binnen de projectgroep. 

  • Risicoanalyse en Beheer: Je brengt risico’s en complicaties in kaart en adviseert over alternatieven en oplossingen. Je houdt de regie over het budget en zorgt voor een succesvolle implementatie van het nieuwe systeem. 

  • Samenwerking en Coördinatie: Je coördineert de samenwerking tussen verschillende afdelingen en zorgt ervoor dat de projectdoelen tijdig en binnen de gestelde kaders worden bereikt. 

  • Verantwoording en Communicatie: Je legt verantwoording af aan de opdrachtgever en zit bij verschillende lagen van de organisatie aan tafel, zodat je goed op de hoogte blijft van de gevoeligheden en belangen die spelen. 

Functieprofiel

  • Ervaring en Kennis: Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als projectmanager, bij voorkeur in HR en/of financiële systemen. 

  • Sterke Communicatie en Analytisch Vermogen: Je hebt goede communicatieve vaardigheden en een sterk analytisch vermogen. Je weet mensen te verbinden en in hun kracht te zetten. 

  • Opleiding en Vaardigheden: Je hebt minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding, bij voorkeur in de richting van ICT, informatie-management, bedrijfskunde of een gerelateerd vakgebied. 

  • Stressbestendigheid en Flexibiliteit: Je kunt goed omgaan met stress en weet prioriteiten te stellen in dynamische omgevingen. 

Eisen

  1. In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

  2. U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten.

  3. De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding, bij voorkeur in de richting van ICT, Informatie-Management, bedrijfskunde of HRM (ervaring met projecten).

  4. De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met Youforce.

  5. Het uurtarief is maximaal € 120,- (eventueel +/- 15%).

  6. De aangeboden kandidaat moet binnen 3 weken na de start een VOG kunnen overleggen. Graag screenen op de punten 1 en 4.

Wensen

  1. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar recente ervaring als projectmanager, bij voorkeur in HR (ervaring met projecten) en/of financiële systemen.

  2. De aangeboden kandidaat heeft recente ervaring met het nemen van de leiding over alle fasen van de projecten, van initiatie tot realisatie en nazorg. Je zorgt voor de juiste projectstructuur en bedrijfsprocessen, bewaakt de voortgang en stelt rapportages op.

  3. De aangeboden kandidaat heeft recente ervaring met het in kaart brengen van risico’s en complicaties en het adviseren over alternatieven en oplossingen. Je houdt de regie over het budget en zorgt voor een succesvolle implementatie van het nieuwe systeem.

  4. De aangeboden kandidaat heeft recente ervaring met het coördineren van een samenwerking tussen verschillende afdelingen en zorgt ervoor dat de projectdoelen tijdig en binnen de gestelde kaders worden bereikt.

  5. De aangeboden kandidaat heeft recente ervaring met het afleggen van verantwoording aan de opdrachtgever en zit bij verschillende lagen van de organisatie aan tafel, zodat je goed op de hoogte blijft van de gevoeligheden en belangen die spelen.

  6. De kandidaten met de hoogste score van de gunningscriteria kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek. Tijdens dit gesprek wordt gekeken of het CV van de kandidaat aansluit op de door ons gestelde criteria voor deze vacature.

  7. Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties aantoonbaar zijn door het geven van voorbeelden.

Aanvullende informatie

  • Met een CV wordt bedoeld een overzicht van de werkervaring van de aangeboden kandidaat. De CV is in het Nederlands opgesteld en wordt verstrekt in PDF. De ingediende CV mag maximaal bestaan uit 4 pagina’s dubbelzijdig. In de CV dienen minimaal de onderstaande punten benoemd te worden:
    a). Welke werkzaamheden / projecten uitgevoerd zijn, het werkbestand en uw rol hierin
    b). Start- en einddatum van de werkzaamheden (aantal uur per week)

  • Kandidaat kan een VOG verklaring overleggen.

  • Woon – werk kilometers worden niet vergoed

  • Kilometers gemaakt op het werk met de auto kunnen gedeclareerd worden, de vergoeding hiervoor bedraagt € 0,19 per kilometer.

  • De werknemer dient zelf zorg te dragen voor een mobiele telefoon.

  • Door de gemeente Bergen op Zoom wordt een werkplek (bureau) ter beschikking gesteld waarvan de medewerker gebruik kan maken. De medewerker dient zelf een deugdelijke laptop mee te brengen en toebehoren om de werkzaamheden op uit te voeren. Met deze laptop kan de medewerker inloggen op het netwerk van de gemeente Bergen op Zoom.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur