Teammanager met affiniteit bodem

Omgevingsdienst Rivierenland

J.S. de Jongplein 2, 4001 WG Tiel, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 32-36 Gelderland

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

29 aug 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

11 mrt 2025

Omschrijving van de opdracht
Onze omgeving verandert continu en daarmee veranderen de eisen die aan Omgevingsdienst Rivierenland worden gesteld, bijvoorbeeld op het vlak van dienstverlening en robuustheid.  Ook is onze organisatie de afgelopen jaren sterk gegroeid en zal de komende jaren verder gaan groeien. Daarnaast blijft de wetgeving continu aan het veranderen. 

Recent is een tussenevaluatie uitgevoerd van een eerder ingezette organisatieverandering met aanbevelingen om de beoogde veranderingen te versterken. Daarom is ODR vanaf augustus 2024 een door-ontwikkeltraject ingegaan dat begeleid wordt door een externe partij. Daarop aansluitend is het MT gestart met een MD traject.

Vanwege alle ontwikkelingen en de nog onzekere uitkomsten van het ingezette ontwikkeltraject, is de wens om voor team Bodem voorlopig een teammanager te zoeken op interim basis.  

Voor de overbruggingsperiode zoeken we een professional die tijdelijk de rol van teammanager Bodem op zich kan nemen. De teammanager haalt elke dag het beste uit de medewerkers van Team Bodem naar boven. Hij daagt deze groep professionals graag uit en geeft hen verantwoordelijkheid. Zo geeft hij samen met de professionals vorm aan de strategische agenda van de organisatie. Een organisatie die volop in ontwikkeling is en waarin hij een belangrijke schakel is. Met als belangrijkste doel om te zorgen voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland.

De teammanager speelt een belangrijke rol in het vertalen van de strategische agenda naar de werkzaamheden binnen het team. Eén van de belangrijkste taken is vorm en inhoud geven aan integraal management en de samenwerking met andere teams binnen de organisatie te stimuleren. Daarnaast zorgt de teammanager mede voor genoemde groei in taken.

Verantwoordelijkheden

  • Als teammanager ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de werkzaamheden binnen jouw team. Je geeft leiding aan 16 deskundige medewerkers op basis van kennis van de inhoudelijke thema's. Je maakt resultaatafspraken met de medewerkers, stuurt en schept de randvoorwaarden om de beoogde resultaten te kunnen halen. Je faciliteert en levert een bijdrage aan de optimalisering van de totale organisatie.

  • Je geeft leiding aan het bodem team, waarbij de aandacht ligt op bewaken en bevorderen van betere dienstverlening, kwaliteit en de eenheid binnen de organisatie.

  • Je zorgt voor een goede samenwerking met andere teams van ODR.

  • Je zorgt voor een integrale ketengerichte samenwerking met ketenpartners, gemeenten en overige externe partijen

  • Je zorgt er voor dat de belangen van het team binnen en buiten de organisatie goed vertegenwoordigd worden. Je bent je bewust van zowel het organisatie- als het teambelang.

  • Je bent verantwoordelijk voor de HR-taken binnen jouw team, zoals de gesprekkencyclus, verzuimbegeleiding en werving en selectie. Ten slotte ben je verantwoordelijk voor het beheren en bewaken van het budget binnen jouw afdeling.

  • Samen met de overige teammanagers en de directie vormt de teammanager Bodem het MT van de organisatie. Hij heeft daarbij oog voor het gezamenlijk resultaat en voor cultuur. Als teammanager werkt hij samen met de andere MT-leden als één team en is hij in staat elkaar onderling te vervangen.

 Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 april 2025 tot 31 augustus 2025 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2x 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  1. U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

  2. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in het verder ontwikkelen van professionals in een team.

  3. Aantoonbare kennis van, of affiniteit met, het bodemwerkveld

  4. Een beroepsaansprakelijkheidsverzekering met de minimale verzekeringswaarde die overeenkomt met de totale opdrachtwaarde (zie: https://www.odrivierenland.nl/wp-content/uploads/sites/7/2022/11/Overzicht-minimale-verzekeringswaarde.pdf)

  5. Het door u aangegeven tarief kan na minimaal 12 maanden inzet jaarlijks worden geïndexeerd op basis van de CPI.

  6. De kandidaat heeft ervaring in het aansturen van zelfstandige professionals en steekt zelf ook graag de handen uit de mouwen.

Gunningscriteria / wensen

  1. De kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring bij een Omgevingsdienst en 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid.
    40 %

  2. De kandidaat heeft het vermogen om strategische doelstellingen te vertalen naar concrete acties en resultaten
    30 %

  3. HBO werk- en denkniveau
    30 %

Competenties

  • Je bent een verbinder. Je brengt collega’s met elkaar in verbinding en stimuleert jouw teamleden om samen te werken binnen en buiten het eigen team.  

  • Je bent een adviseur en sparringpartner op DT- en MT-niveau.

  • Je hebt een stevige persoonlijkheid, je bent communicatief en organisatorisch sterk.

  • Je hebt daadkracht

  • Je bent resultaat- en klantgericht, accuraat en proactief.

Aanvullende informatie

  • Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. WerkenInGelderland behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur