Vakspecialist Groenbeheer

Engelenburgerlaan 31, 6971 BV Brummen, Nederland

Sluit over 10 dagen
115 20 Gelderland

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

11 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
In 2023 heeft ons bestuur het Programma Groen vastgesteld met ambities om de gemeente Brummen meer groen, biodivers en klimaatbestendig te maken.  Als vakspecialist Groenbeheer ben jij verantwoordelijk voor het beheer van het openbaar groen en de transitie naar meer toekomstbestendige groenvoorzieningen. Je werkt intensief samen met een werkvoorbereider, ecoloog en een opzichter, zorgt voor heldere opdrachtverstrekkingen aan aannemers of onze eigen buitendienst. Binnen het taakveld ‘groen’ vallen onze openbare plantsoenen, bomen, sportterreinen, speelvoorzieningen, begraafplaatsen en bos en landschap. Je moet zelfstandig kunnen werken, beslissingen nemen en zeker ook intensief kunnen samenwerken met collega-vakspecialisten voor het riool-, weg- en afvalbeheerbeheer. Samen met hen zorg jij voor een mooie, veilige en toekomstbestendige openbare ruimte.

Verantwoordelijkheden
Voor een goede invulling van deze functie ben jij deskundig op het gebied van groenbeheer en in staat om financieel in control te zijn (budgetbeheer). Ook zorg je voor een planmatige uitvoering van de werkzaamheden. Naast de vakinhoudelijke expertise vergt dit ook de competentie om samen met inwoners of belangenorganisaties het gesprek aan te gaan over vernieuwende methoden van beheer (zoals natuurinclusief, klimaatadaptief, en biodivers). Kortom, op basis van een gedegen ‘groene’ kennis van beheerplannen, bestekken, aanbesteding en directievoering zorg jij voor het planmatig onderhoud van het gemeentelijk openbaar groen.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 april tot en met 30 juni voor 20 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  1. U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

  2. Ruime ervaring met (gemeentelijk) groenbeheer

  3. Kennis van de relevante actuele wet- en regelgeving (wet natuurbeheer)

  4. Certificaat Wettelijke Natuurbescherming Bestendig Beheer niveau 3

  5. Kandidaat is geen ZZP-er

  6. Het maximum uurtarief is € 115,00.

Gunningscriteria / wensen

  1. Een afgeronde groenopleiding op minimaal HBO-niveau (cultuurtechniek; tuin- en landschapsinrichting)
    30 %

  2. Ruime ervaring met (gemeentelijk) groenbeheer. Gemeentelijke ervaring is een pré.
    40 %

  3. Kennis van de relevante actuele wet- en regelgeving (wet natuurbeheer)
    20 %

  4. Kennis van en ervaring met digitale beheerpakketten (Geovisia)
    10 %

Competenties
Tijdens de interviewfase worden de volgende competenties getest:

  • Communicatieve vaardigheden

  • Overtuigingskracht

  • Zelfstandigheid

Aanvullende informatie

  • Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. WerkenInGelderland behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Let op!: De aard van de functie maakt deze opdracht ongeschikt voor zelfstandig ondernemers. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur