Extern adviseur

Generaal Urquhartlaan 4, 6861 GG Oosterbeek, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
90 20 Gelderland

Begindatum:

31 mrt 2025

Einddatum:

30 sept 2025

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

6 mrt 2025

Functiebeschrijving
De gemeente Renkum wil een duidelijkere structuur voor het beheer van de openbare ruimte.

De focus ligt op een heldere verdeling van taken tussen:

  1. Opdrachtgever (strategisch beheerder) – verantwoordelijk voor asset management en opdrachtverstrekking.

  2. Opdrachtnemer (operationeel beheerder) – verantwoordelijk voor de uitvoering en het dagelijks beheer inclusief meerjarige contracten en de opdrachten aan de werf.

Samen met de groenmedewerkers en de werf gaan we de processen rondom opdrachtverstrekking, uitvoering en documentatie van onderhoudsbestekken verbeteren. Het doel is om een werkwijze op te zetten waarin alle betrokkenen precies weten wat hun rol is en hoe ze effectief kunnen samenwerken. In dit onderzoek zit ook het implementeren (en daarmee doorlopen) van werkprocessen.

In de rol van adviseur is je blik voornamelijk gericht op:

  • De interne- en externe communicatie. Hierbij kijk je naar de uitvoering naar de werkzaamheden en taken van de strategische beheerder, de werf en de toezichthouders;

  • Ontwikkelen van opdrachten opdat die passen in een optimale kostenstructuur binnen de beleidskaders en wettelijke kaders, van het gemeentelijk groen gedurende de levensduur;

  • handhaven van de ingestelde budgetten van die opdrachten.

Beoogd resultaat
Na afloop van de opdracht is er een duidelijke en werkbare structuur opgezet voor het beheer van de openbare ruimte binnen de gemeente Renkum. De rol- en taakverdeling tussen de strategisch beheerder, operationeel beheerder en de werf is helder vastgelegd en wordt door alle betrokkenen gedragen.

Tevens is de interne en externe communicatie verbeterd, waardoor alle betrokken partijen inzicht hebben in de taken, werkzaamheden en besluitvormingsprocessen binnen het beheer van de openbare ruimte.

CV-eisen
Zorg voor een duidelijke omschrijving van het profiel en laat hierbij de eisen en wensen duidelijk naar voren komen. Plaats in het CV ook (indien van toepassing) de gegevens van de verantwoordelijke accountmanager met naam, e-mailadres én telefoonnummer zodat wij weten met wie wij contact op kunnen nemen.

Eisen

  1. De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal MBO-niveau in de richting van groen beheer.

  2. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 10 jaar werkervaring met beheer en onderhoud van groene openbare ruimte.
    Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj)

  3. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 10 jaar werkervaring met het opstellen en analyseren van bestekken t.a.v. groene openbare ruimte.
    Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj)

  4. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 10 jaar werkervaring met het inrichten en uitvoeren van aanbestedingen voor groene openbare ruimte.
    Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

  5. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 10 jaar werkervaring met het directievoering en toezichthouden op projecten in de groene openbare ruimte.
    Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

  6. Het maximale uurtarief is 90 euro.

Gunningscriteria / wensen

  1. De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met beheer en onderhoud inclusief aanbestedingen.
    Omschrijf 3 referentie projecten waaruit deze ervaring blijkt. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten.
    Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interview fase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren.

  2. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid.
    De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.

Competenties
Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op een aantal competenties conform de Competentiegids van de Rijksoverheid Deze is terug te vinden op; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/mijnloopbaan/competentietaal-rijk
De uitgevraagde competenties voor deze rol zijn;

  • Initiatief Signaleert kansen.
    Handelt ernaar en durft daarbij risico’s te nemen om uiteindelijk een bepaald herkenbaar voordeel voor de organisatie te behalen. Begint liever uit zichzelf dan passief af te wachten.

  • Kwaliteitsgerichtheid
    Stelt hoge eisen aan de kwaliteit van het eigen werk. Is voortdurend op zoek naar mogelijkheden om de kwaliteit te verbeteren.

  • Oordeelsvorming
    Weegt (nieuwe) gegevens en mogelijke handelwijzen tegen elkaar af in het licht van relevante criteria en komt tot een realistische en onderbouwde beoordeling.

  • Vakmanschap
    Beschikt over en past inhoudelijke kennis en vaardigheden op een adequate wijze in zijn vak toe.

Punten worden door de gesprekspartners toegekend tijdens een gesprek waarna deze hier verwerkt zullen worden. Deze dienen dus niet ingevuld te worden door de leverancier.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.