teamleider Openbare Ruimte

Gemeente Bodegraven Reeuwijk

Julianastraat 6, 2411 CV Bodegraven, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
95 36

Begindatum:

10 feb 2025

Einddatum:

15 sept 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

24 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Teamleider Openbare Ruimte
Samen de uitdagingen aangaan en kansen pakken op het gebied van Inrichting en Beheer Openbare ruimte: als teamleider bij de gemeente Bodegraven-Reeuwijk weet jij dat blije medewerkers zorgen voor de mooiste resultaten. Daar wil je toch aan bijdragen?

  • Met jouw energie en enthousiasme wil jij je team motiveren, inspireren en aansturen;

  • Je krijgt de ruimte om jouw rol en de samenwerking tussen teamleiders te ontdekken en te ontwikkelen;

  • Korte lijntjes in een kleine organisatie en veel vertrouwen geven en krijgen; daar gedij jij goed op!

Wat ga je doen?
Op dit moment zijn we op zoek naar een vaste teamleider inrichting en beheer openbare ruimte, maar tot die tijd zoeken wij een tijdelijke oplossing. Gezien de benodigde zorg en aandacht voor medewerkers en de behoefte om aan te sturen op een aantal (veelal verkeerskundige) bestuurlijke vraagstukken zijn wij voor het komende half jaar op zoek naar een tijdelijke teamleider.

Jouw focus ligt op het stimuleren van een positieve houding, motivatie en inzetbaarheid binnen je team, en je zet je in voor hun continue ontwikkeling, zowel individueel als collectief. Je speelt een cruciale rol in het vormgeven van een leefbare en goed onderhouden openbare ruimte.

Als teamleider geef jij persoonlijke aandacht aan je medewerkers en zorg je voor hun ontwikkeling én teambuilding.
Je bent een inspirerende sparringpartner voor je team, zonder dat je alle details van de inhoud hoeft te kennen.
Je bevordert een uitstekende samenwerking binnen je team en met andere teams binnen de gemeente. Met jouw visie motiveer je je medewerkers en stuur je op kwaliteit, kwantiteit en tijdigheid van processen.

Verantwoordelijkheden en hiermee eigenaarschap willen de gemeente zo laag mogelijk in de organisatie leggen. Hierdoor hou je ook ruimte over om zelf complexe vraagstukken of beleidsstukken als de actualisatie van het Onderhoudsplan Leefomgeving te leiden.

Belangrijke taken van jou als teamleider zijn:  

  • Leidinggeven aan de verschillende teams;

  • Het opstellen van proces- en verbetervoorstellen;

  • Zorgen voor de uitvoering van de personele- en financiële taken;

  • Je bent verantwoordelijk voor het functioneren van het team (in-, door- en uitstroom);

  • Het analyseren en samen met het team vertalen naar acties van het recent gehouden medewerkerstevredenheidsonderzoek;

  • Het procesmatig (en bestuurlijk) begeleiden van drie wegen/verkeer gerelateerde projecten: Opstellen VCP, zwaar verkeer op kwetsbare wegen en uitwerking mobiliteitsvisie

Over de organisatie en je afdeling
Gemeente Bodegraven-Reeuwijk telt zo’n 240 medewerkers. Voor de toekomst van de gemeente zetten ze in op het behouden en versterken van hun identiteit: een knooppunt in het Groene Hart. Naast de dagelijkse werkzaamheden werkt de gemeente aan drie samenhangende ambities: gezonde dorpen, een duurzaam landschap en een sterke samenleving. Deze manier van werken maakt de organisatie flexibel en wendbaar en dat zij kunnen blijven inspelen op de blijvend veranderende omgeving.

De medewerkers zijn proactief, nemen initiatief en dragen verantwoordelijkheid. Met drie domeinen – Ruimte, Maatschappij en Bedrijfsvoering en het team Bestuur & Organisatie –, werken ze aan diverse uitdagingen die vanuit de samenleving op hen afkomen. Trots op de collega’s, biedt de gemeente volop kansen voor persoonlijke groei en een prettige werkomgeving.

Om alle medewerkers meer aandacht te bieden, de werkdruk te beheersen en de juiste (bestuurlijke) prioriteiten te kunnen stellen, is een nieuwe laag in de gemeente geïntroduceerd: teamleiders. Als teamleider rapporteer je aan de domeinregisseur Ruimte.

In jouw team Inrichting en Beheer Openbare Ruimte heb je een dynamische en uitdagende rol waarin je de drijvende kracht bent achter een team van ongeveer 35 gemotiveerde medewerkers. Jouw team is verantwoordelijk voor diverse belangrijke onderdelen zoals wegen en verkeer, afval en grondstoffen, verlichting en bruggen, riool, baggeren en beschoeiing, en vastgoed. Elk van deze onderdelen wordt beheerd door ervaren en zelfstandige beheerders.

Daarnaast valt ook het ingenieursbureau onder jouw verantwoordelijkheid, aangestuurd door een coördinator. De disciplines groen (inclusief eigen buitendienst), spelen en begraven worden beheerd door de teamleider groen, met wie je nauw samenwerkt om de openbare ruimte optimaal te beheren.

En wie ben jij?

  • Op de eerste plaats krijg jij energie van het bijdragen aan een team en het coachend leidinggeven.

  • Je draagt actief bij aan verbinding binnen en buiten het team en waarborgt een open en veilig werkklimaat. Tegelijkertijd ben je een teamleider die aanspreekt op gedrag, grenzen stelt en een goed gesprek kan voeren. 

  • Je bent loyaal, een teamspeler, betrokken, gedreven en klantgericht.

  • Je wil samenwerken en de ruimte pakken om aan de slag te gaan.

  • Je bent slagvaardig, besluitvaardig en brengt aanscherping.

Daarnaast ben je probleemoplossend en hebt analytisch denkvermogen. Gaat er iets mis? Jij bent in staat om teamprocessen bij te sturen en te herzien in geval van onvoorziene omstandigheden. Je houdt het overzicht en kan structuur aanbrengen. 
Je bent een motivator, je kan collega’s mentaal oppeppen en enthousiasmeren. 
Tot slot is het fijn als je humor en relativeringsvermogen hebt.

Als je je bovendien herkent in de volgende kenmerken, horen we graag van je!

  • Je hebt hbo/wo werk- en denkniveau;

  • Je hebt leidinggevende ervaring en affiniteit met de publieke sector en de lokale politiek;

  • Je kent het bestuurlijk-ambtelijke samenspel of weet je dit snel eigen te maken;

  • Je werkt planmatig, kijkt vooruit en kan goed strategisch denken;

  • Je bent bevlogen over vraagstukken van openbare ruimte en hebt hier een duidelijke visie op;

  • Je beschikt over een groei-mindset, ziet ontwikkelkansen voor jezelf, het individu en de organisatie. In ervaringen, ook in falen, zie je leermogelijkheden. 

Eisen
Deze aanvraag is niet geschikt voor een zzpconstructie vanwege de bepalingen in de wet DBA. U verklaart hierbij dat de aangeboden kandidaat geen zzp'er is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.