Consulent schulddienstverlening//budgetbeheer

Hynsteblom 4, 9104 BR Damwâld, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen limieten 24 uur Friesland

Begindatum:

3 mrt 2025

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

24 uur

Publicatiedatum:

13 feb 2025

Opdracht omschrijving

Jij gaat:
Als Consulent Schulddienstverlening//budgetbeheer actief betrokken zijn bij mensen die zich in uiteenlopende situaties bevinden. Of het nu gaat om het overzien van schulden, moeite hebben om financieel rond te komen of geconfronteerd worden met dreigende woninguitzetting en/of energieafsluiting. Het werkterrein van schulddienstverlening is breed en divers.

Onderdeel van de functie is het managen van budgetten en het opstellen van plannen om financiële rust te brengen. Ook handel je meldingen en aanvragen voor MSNP en WSNP af met jouw scherpe blik. Je begrijpt dat er achter elk dossier een persoonlijk verhaal schuilgaat en zoekt oplossingen die passen bij de unieke situatie.

Om de situatie te begrijpen, voer je intakegesprekken met klanten. Het nauwkeurig registeren van gegevens en het bewaken van de voortgang is ook onderdeel van jouw dagelijkse werk. Daarnaast onderhoud je contact met andere teams en externe partijen. Jij bent de schakel die casuïstiek van het gebiedsteam afstemt en zo nodig overdraagt of overneemt.

In deze rol werk je samen met verschillende sociale partners, collega’s binnen het sociaal domein, zorgverzekeraars, energiemaatschappijen en woningbouwverenigingen om tijdig in contact te komen met de betrokkenen.

Kortom: als Consulent Schulddienstverlening//budgetbeheer  ben je de professional die concrete stappen zet, menselijke verhalen begrijpt en praktische oplossingen biedt in de wereld van schuldhulpverlening.

Jij hebt:

  • MBO werk- en denkniveau;

  • kennis van de actuele wet- en regelgeving (WGS en WSNP) en bent bekend met de kwaliteitseisen vanuit de NVVK;

  • competenties zoals verantwoordelijkheid, communicatieve vaardigheid en nauwkeurigheid;

  • een klant- en kwaliteit gerichte houding en kunt omgaan met tegengestelde belangen;

  • ervaring met het werkveld Sociaal domein;

  • een goed cijfermatig inzicht;

  • de kwaliteit om met tegenstrijdige belangen om te gaan;

  • kennis en ervaring met werken in Stratech;

  • een rijbewijs en eigen auto.

Verantwoordelijkheden
Zie opdracht omschrijving

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 3 maart 2025 tot en met 30 juni 2025 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

Kennis van de actuele wet- en regelgeving (WGS en WSNP)

Ervaring met werken met Stratech

Wensen

  • Ervaring met het werkveld Sociaal Domein (20%)

  • Ervaring met Schulddienstverlening (20%)

  • Ervaring met werken in Stratech (40%)

  • Ervaring met Budgetbeheer (20%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.