Senior medewerker Burgerzaken

Hynsteblom 4, 9104 BR Damwâld, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen limieten 32 Friesland

Begindatum:

3 feb 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

14 jan 2025

Omschrijving van de opdracht

Jij gaat:

  • adviseren op en uitvoeren van het beleid op het gebied van burgerzaken;

  • interne en externe ontwikkelingen en knelpunten signaleren;

  • adviseren bij juridische geschillen op het gebied van burgerzaken;

  • optreden als (juridische) vraagbaak voor collega’s op het gebied van burgerzaken;

  • de rol van projectleider op je nemen tijdens de verkiezingen;

  • methoden, procedures of werkwijzen analyseren;

  • deelnemen aan projecten die relevant zijn op het gebied van burgerzaken;

  • jaarlijkse zelfevaluatie BRP en reisdocumenten uitvoeren;

  • complexe vraagstukken van Burgerzaken oppakken;

  • waar nodig sturing geven aan collega’s van Burgerzaken.

Jij hebt:

  • HBO werk- en denkniveau;

  • ervaring in het opleiden van collega’s op het gebied van burgerzaken;

  • een sterk analytisch vermogen om werkprocessen te verbeteren;

  • diploma volgens NVVB exameneisen voor Burgerzaken;

  • een positieve houding ten opzichte van het Fries.

Dit is je team:
Als  Senior medewerker Burgerzaken maak je deel uit van het team Dienstverlening. Dit enthousiaste team heeft de blik zowel intern als extern gericht. Met name het KCC heeft een belangrijke rol in het realiseren van de front-office first gedachte. Hier staat de dienstverlening aan inwoners, ondernemers en samenleving centraal. Daarnaast heb je in het team de overige werkvelden: facilitair, secretariaat bestuur en management, P&O en communicatie. Deze werkvelden zetten in op een goede ondersteuning van de organisatie om die dienstverlening mogelijk te maken. Als onderdeel van team Dienstverlening tref je collega’s met kennis op verschillende vlakken. Daarnaast ben je een belangrijk onderdeel voor zowel de organisatie, als de bewoners. 

Over Dantumadiel:           
Dantumadiel is een plattelandsgemeente in het noordoosten van Fryslân, met 19.000 eigenzinnige, authentieke inwoners en 11 kernen. Onze gemeente kenmerkt zich door weidse vergezichten en unieke natuur. Wij streven ernaar dat onze inwoners kunnen wonen in een omgeving waar ze gelukkig zijn. Samen met onze inwoners en ondernemers bouwen we aan een gemeente die dichtbij, toegankelijk en benaderbaar is.

Over de organisatie:
Dantumadiel is een compacte organisatie met korte lijntjes en veel samenwerking tussen collega’s van verschillende teams. Je krijgt veel eigen verantwoordelijkheid en werkt aan afwisselende projecten. We trekken op met collega-gemeenten, provincie en andere partijen om onze ambities waar te maken. En vooral: we kijken naar elkaar om en kunnen op elkaar rekenen. Wij geloven in de kracht en het talent van onze vakmensen, van jonge starters tot door de wol geverfde professionals. We willen jong talent met nieuwe ideeën en frisse blikken de ruimte geven om zich te ontwikkelen tot stevige professionals. Als een jonge, ambitieuze organisatie die stappen wil maken, bieden we volop ruimte om te ontdekken, je te ontwikkelen en anderen te coachen in hun ontwikkeling.

Verantwoordelijkheden
Zie opdracht omschrijving.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 februari 2025 tot en met 31 januari 2026 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

  • Ervaring in sturing en leiding kunnen geven

  • Ervaring in het opleiden van collega’s op het gebied van burgerzaken

Wensen

  • Sterk analytisch vermogen om werkprocessen te verbeteren (40%)

  • Diploma volgens NVVB exameneisen voor Burgerzaken (40%)

  • HBO werk- en denkniveau (20%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur