Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
17 mrt 2025Uren per week:
20Publicatiedatum:
13 feb 2025Organisatie
Gemeente Delft (en de aan haar gelieerde onderdelen, zoals o.a. OBS, Werkse en Museum Prinsenhof) treedt op als Aanbestedende Dienst in deze aanbestedingsprocedure. Voor informatie over Gemeente Delft kunt u terecht op de website van Gemeente Delft, te weten www.delft.nl.
Omschrijving werkzaamheden
Als Senior Projectmanager Civiel/contractmanagement bouw- en woonrijp ben jij de onmisbare schakel tussen ambities, projecten en de realisatie buiten. Met jouw inzet komen projecten in de openbare ruimte tot stand en worden locaties bouw- en woonrijp gemaakt voor plannen van particulieren en ontwikkelaars. Dit doe je binnen de complexe omgeving van de binnenstedelijke ontwikkeling van Nieuw Delft. We zoeken een omgevingsbewuste projectmanager die zowel buiten met directievoerders aan de slag kan als aan tafel bij een bestuurder plannen kan toelichten.
Met Nieuw Delft bouwen we een nieuw stadsdeel aan de rand van het historisch centrum, boven op het spoor, met ongeveer 2100 woningen, een stadspark van 20.000m2 en meer dan 40.000m2 aan stedelijke functies. We bouwen vraag gestuurd, projecten worden gerealiseerd met particulier opdrachtgevers, ontwikkelaars en door de gemeente zelf. Inmiddels is ongeveer 60% gereed of in aanbouw. We zoeken iemand die:
In staat is om het laatste deel succesvol af te (laten) ronden en over te dragen aan de stad en gemeentelijke organisatie;
In staat is om de contracten met externe partijen te beheersen en te managen i.o.m. de projectdirecteur.
De opdracht houdt in:
Binnen het gebiedsteam verantwoordelijk voor het bouw- en woonrijp maken van verschillende kavels in het zuidelijk deel van Nieuw Delft. En voor de realisatie van het zuidelijk deel van het stadspark en verschillende infrastructurele en vergroeningsprojecten. Alle projecten dienen, gefaseerd, eind 2028 gereed te zijn;
Aansturen van multidisciplinaire projectteams aan gedurende alle projectfases;
Inkopen van werken, leveringen en diensten binnen de goedgekeurde projectbudgetten en de uitvoering ervan;
Binnen de projecten verantwoordelijk voor het beheersen en rapporteren op de GROTIK aspecten en (mede) verantwoordelijk voor de contractbeheersing en contractmanagement bouw- en woonrijp in afstemming met de projectdirecteur;
Opstellen en uitvoeren van faseringsplannen en input leveren voor participatieplannen in afstemming met omgevingsmanager;
Aansturen van het team directievoering;
Samenwerken en afstemmen met interne en externe stakeholder (o.a. bewoners, ondernemers, aannemers, ProRail) binnen de vastgestelde projectkaders.
LET OP ! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie-verhouding van de opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie Schijnzelfstandigheid - arbeidsovereenkomst), is het NIET mogelijk deze opdracht als zzp’er uit te voeren. zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll-detachering-uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele opdracht rekening mee te houden.
Eisen ten aanzien van de aangeboden kandidaat (U dient aan te geven of u volledig aan te gestelde eisen voldoet door de vragenlijst op het Aanbestedingsplatform volledig in te vullen)
Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 20 uur per week (uren lopen in de loop van de periode af, in goed overleg met Opdrachtnemer) vanaf 17 maart 2025;
Vormvereiste: Inschrijver mag maximaal één kandidaat voorstellen via één CV met één motivatiebrief. Inschrijver dient één CV en motivatiebrief van de aangeboden kandidaat toe te voegen in de map 'mijn documenten' en/of bij de betreffende vraag op het aanbestedingsplatform. Het CV dient uit maximaal drie (3) pagina’s te bestaan en dient voorzien te zijn van ten minste twee (2) referenten inclusief de contactgegevens van de referent. Aanbestedende dienst houdt zich het recht voor om deze referentie daadwerkelijk na te gaan;
Kennis en expertise: Uit het CV en motivatiebrief (en indien uitgenodigd het gesprek) blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (middels opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten) beschikt over (het is ter beoordeling aan de gemeente Delft of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan:
Minimaal een afgeronde technische hbo opleiding richting Civiele Techniek, of vergelijkbaar;
Minimaal zeven (7) jaar aantoonbare ervaring bij Rijksorganisaties (Rijk, provincie, gemeente) als projectmanager van complexe buitenruimte projecten binnen stedelijke gebiedsontwikkeling in de afgelopen vijftien (15) jaar;
Aantoonbare ervaring met contractbeheersing en contractmanagement binnen uitgevoerde projecten in de afgelopen vijf (5) jaar;
Ervaring met bouwen op of rondom ProRail spoor in de afgelopen tien (10) jaar.
Maximaal uurtarief: €120,- inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief btw.
Competenties: Uit de door u ingediende stukken en het gesprek blijken minimaal de onderstaande competenties, die voor deze functie als zeer belangrijk worden bevonden (het is ter beoordeling aan de gemeente Delft of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan):
Resultaatgerichtheid;
Besluitvaardigheid;
Samenwerken;
Analytisch en doortastend;
Netwerker;
Verbinder;
Bestuurlijk sensitief;
Communicatief sterk;
Lef om initiatief te nemen;
Klant- en servicegericht.