Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Webmanager

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 28 dagen
Geen maximum 24 Gelderland

Begindatum:

22 sept 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

26 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Vanwege zwangerschapsverlof is de gemeente Ede op zoek naar een ervaren webmanager die het team tijdelijk kan ondersteunen. Jij draagt zorg voor het ontwikkelen, onderhouden en inrichten van de verschillende websites van de gemeente Ede. Door jouw inzet kunnen gebruikers de juiste informatie vinden en gemakkelijk hun weg vinden op de domeinen van de gemeente Ede. Je ziet behoeftes van gebruikers en creeert een optimale omgeving om aan deze behoeftes te voldoen.

Jouw takenpakket ziet er als volgt uit:

  • Het beheren en ontwikkelen van corporate websites zoals ede.nl, maar ook het intranet en andere domeinen binnen de gemeente Ede. Je zorgt ervoor dat de websites functioneel en up-to-date zijn met oog op de gemaakte contentstrategie en in lijn met het websitebeleid.
  • Het analyseren en optimaliseren van paginas, inhoudsstructuur en functionaliteiten binnen de verschillende domeinen van de gemeente Ede. Je werkt aan het goed bereiken van de verschillende gebruikers. Aan de hand van data weet jij verbeterpunten te benoemen wat betreft de vindbaarheid en effectiviteit van content, de structuur van paginas en diverse andere KPIs.
  • Het adviseren van collegas over de inzet van online platformen. Jij weet wat mogelijk is en wat het beste werkt. Dit vertaal je in een advies richting collegas, ook als het gaat om relevante wet- en regelgeving.

Resultaten:

Gebruikers vinden gemakkelijk de juiste informatie op de websites van de gemeente Ede.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als webmanager of een vergelijkbare rol binnen een overheidsinstelling.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding Communicatie of direct vergelijkbaar op hbo bachelor niveau (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met UX-design, specifiek op het gebied van digitale toegankelijkheid (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het CMS Typo3 of vergelijkbaar (Benoem duidelijk in het cv waar deze is opgedaan) (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Iris Intranet of een vergelijkbaar systeem (Benoem duidelijk in het cv waar deze is opgedaan) (10 punten).

Competenties

  • Analytisch, Het vermogen om complexe digitale informatie en gebruikersdata systematisch te analyseren en te vertalen naar strategische beslissingen voor het optimaliseren van webprestaties.
  • Klantgericht, Het vermogen om de wensen en behoeften van (interne en externe) gebruikers te doorgronden en deze te vertalen naar gebruiksvriendelijke en waardevolle weboplossingen.
  • Innovatiegerichtheid, Het vermogen om continu op de hoogte te blijven van de nieuwste digitale trends, technologieen en innovaties en deze proactief toe te passen om de strategie actueel en toekomstbestendig te houden.

Organisatie en team

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreeren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we de 125.000 inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zon 1.000 collegas op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 28 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 26 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 19 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 21 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 25 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur