Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Privacy Officer - uitvoering DPIAs

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 10 dagen
140 32 Gelderland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

26 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het Kadaster zoekt een Privacy Officer die zorgt voor de uitvoering van DPIAs. Dit doet de ingezette kandidaat organisatiebreed voor achterstallige DPIAs, nieuw uit te voeren DPIAs en er wordt in ieder geval zorggedragen voor:

  • Begeleiden van DPIAs aan de hand van een vragenformat (waaronder het ophalen van informatie bij stakeholders).
  • Beoordelen van de risicos en impact voor de rechten en vrijheden van betrokkenen.
  • Adviseren over complexere privacy- en gegevensbeschermingsvraagstukken binnen het instrument van de DPIA.
  • Het uitwerken van DPIAs in het DPIA-format en het schrijven van adviezen aan de proceseigenaar over hoe de geconstateerde privacyrisicos weggenomen of geminimaliseerd kunnen worden.
  • Het actueel houden van het verwerkingsregister.
  • De ingezette Privacy Officer werkt nauw samen met de FG en CPO in het kader van adequate maatregelen en praktische kaders.
  • Bevorderen van de deskundigheid in de organisatie door bewustzijn en het draagvlak voor privacy te vergroten.

Het Kadaster kent de markt en de ontwikkelingen rond privacy en vind het belangrijk ook zelf een bijdrage te kunnen leveren aan de begeleiding van talentvolle privacy professionals. Het Kadaster staat er daarom voor open deze opdracht in een senior junior constructie te laten plaatsvinden, waarbij een senior en junior van de inschrijver de opdracht voor het totaal aantal gevraagde uren gezamenlijk uitvoeren. De inzet hierbij wordt afgestemd met de Centrale Privacy Officer van het Kadaster, die inhoudelijk en functioneel de opdrachtgever van de inhuur zal zijn.

Verantwoordelijkheden

  • Adviseren, begeleiden en schrijven van specifieke (pre)Data Protection Impact Assessments (DPIAs) en er op toezien dat de daaruit voorvloeiende risicos worden vastgelegd en mitigerende maatregelen worden geimplementeerd;
  • Aanspreekpunt voor vragen over privacy binnen de context van DPIAs;
  • Awareness: in samenwerking met CPO het geven van presentaties en trainingen om de kennis van privacy te vergroten;
  • Vertalen van het privacybeleid naar specifieke werkinstructies en werkwijzen binnen de context van DPIAs;
  • Toezien op de voortgang van implementatie van afgesproken maatregelen op privacyrisicos;
  • Bijdragen aan privacy rapportages ten opzichte van de afgesproken doelen;
  • Adviseren bij het opstellen van verwerkersovereenkomsten zodra dit een voortvloeisel is uit een DPIA;
  • Bijhouden van het register van verwerkingen, waarbij ervaring met tooling voor het verwerkingsregister een pre is.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten.
  • Een maximum uurtarief van 140,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten. Bij inschrijving op een senior-junior constructie dient een uniform tarief te worden gehanteerd voor beide kandidaten;
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau c.q. een afgeronde hbo opleiding op gebied van rechten, ICT of bestuurskunde;
  • Minimaal 1 jaar kennis van privacy in combinatie met een goed inzicht in bedrijfs- en organisatorische processen;
  • Minimaal 1 jaar werkervaring m.b.t. gegevensbescherming in het openbaar bestuur;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met succesvol samenwerken in een multidisciplinaire team met een kaderstellend karakter;
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in een functie als Privacy Officer bij een publieke organisatie;
  • Minimaal 1 jaar werkervaring m.b.t. kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevensbescherming (UAVG);
  • Minimaal 1 jaar werkervaring m.b.t. kennis van IT-Recht en de Telecommunicatiewet;
  • Minimaal 1 jaar werkervaring met betrekking tot verschillende DPIA-rapportage formats;
  • Het cv dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 paginas A4; Uitzondering: Indien wordt ingeschreven met een senior-junior constructie, mag het gezamenlijke cv maximaal 10 paginas A4 beslaan (inclusief beide profielen).

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring binnen een organisatie die, als zelfstandig bestuursorgaan, wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholdersveld is een pre.
  • Kennis van de Kadasterwet is een pre.

Competenties

  • Inlevingsvermogen, integer en accuraat;
  • Actieve houding;
  • Sterk analytisch denkvermogen;
  • Communicatief vaardig;
  • Denken in oplossingen;
  • Zelfstandig;
  • Resultaatgericht;
  • Klantgerichtheid;
  • Stressbestendigheid;
  • Professionele en ethische werkhouding;
  • Flexibel.

Organisatie en team

KadasterHet Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

Datum verificatiegesprekkenDe gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 11 augustus 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 08 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 06 augustus 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met het team.

UitvoeringsvoorwaardeMet het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt en het Kadaster mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van het Kadaster. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Het Kadaster merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Maximaal 140,00Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

FunctieschaalDeze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee FlextenderFlextender brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisenHet cv dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 paginas A4. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal paginas te worden beantwoord.Uitzondering: Indien wordt ingeschreven met een senior-junior constructie, mag het gezamenlijke cv maximaal 10 paginas A4 beslaan (inclusief beide profielen).

Overige informatieConceptovereenkomsten Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden. ContractpartijenHet Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. VoorwaardenOp deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.Per leverancier mag 1 offerte worden ingediend op deze aanvraag. Geheimhoudingsverklaring Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.VOGDe opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.WAADIIndien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).AcquisitieAcquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst. Flextender als bemiddelaarVoor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd.Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- of driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer. Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender. Meer informatieVragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 29 juli 2025 09:00 de vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 30 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur