Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Informatieadviseur

Gemeente Winterswijk

Stationsstraat 25, 7101 GH Winterswijk, Nederland

Sluit over 6 dagen
100 32-36 Gelderland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

26 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het team Informatie is, in afwachting van de definitieve vacature invulling, op zoek naar een informatieadviseur voor 32 tot 36 uur per week die op zeer korte termijn beschikbaar is. Het team Informatie, met bijna 20 collegas, bestaat uit specialisten zoals systeembeheerders, applicatiebeheerders, functioneel beheerders en informatieadviseurs. Iedereen heeft zijn eigen expertise, maar samen zorgen we voor een optimaal werkend netwerk van systemen, informatie en communicatie. Wij zijn dienstverlenend, professioneel en resultaatgericht.

Jouw taken:

  • Jij bent onze bruggenbouwer tussen het team Informatie en rest van de organisatie. Je ontwikkelt namelijk tactisch beleid in het informatiedomein en speelt tevens een rol in de uitvoering daarvan.
  • Jij stelt concrete adviezen op voor een toekomstbestendige informatievoorziening.
  • Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van impactanalyses, waarin je vraagstukken en wensen vanuit de organisatie vertaalt naar concrete IT-oplossingen.
  • Je werkt hierbij nauw samen met de CISO, privacy officer en collegas van informatie- en systeembeheer.
  • Je draait mee in aanbestedingstrajecten en bijdragen aan het optimaliseren van werkprocessen.
  • Je draagt bij aan en het uitvoeren van IT-implementaties.
  • Je vertaalt wettelijke ontwikkelingen naar informatiebeleid.
  • Verder ben je vanuit het informatiewerkveld, aanspreekpunt voor de organisatie en sparringpartner van functioneel beheerders.
  • Kortom, jij zet complexe informatievraagstukken om in concrete en werkbare oplossingen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met digitale informatie- en documentmanagementsystemen (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Een maximum uurtarief van 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee flextender;
  • Kandidaat is woonachtig in een straal van 75 kilometer van Winterswijk (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een complex IT-landschap (Benoem dit duidelijk in het cv)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als verbinder tussen techniek en business (Benoem dit duidelijk in het cv aan de hand van voorbeelden)
  • Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van IT-implementaties
  • Aantoonbaar bereid om minimaal 3 dagen per week fysiek aanwezig te zijn gedurende gehele opdracht in Winterswijk (Benoem dit duidelijk in het cv)

Competenties

Organisatie en team

Opdrachtgever
De gemeente Winterswijk telt bijna 29.000 inwoners. Het levendige centrum, het prachtige buitengebied en de vele voorzieningen maken Winterswijk tot een aantrekkelijke plaats om te wonen, werken en recreëren. Niet voor niets wordt Winterswijk wel de parel van het oosten genoemd. Bij de gemeente Winterswijk werken ongeveer 230 collegas. De werksfeer is informeel en de verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie. Samen met onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners maken we Winterswijk elke dag een beetje mooier. In onze dienstverlening leggen we de lat hoog en gaan we voor een glimlach. Winterswijk... daar wil je werken!

Het team Informatie, met bijna 20 collegas, bestaat uit specialisten zoals systeembeheerders, applicatiebeheerders, functioneel beheerders en informatieadviseurs. Iedereen heeft zijn eigen expertise, maar samen zorgen we voor een optimaal werkend netwerk van systemen, informatie en communicatie. Wij zijn dienstverlenend, professioneel en resultaatgericht.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 11 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 6 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 30 juli 2025 09:00 de vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 31 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 4 augustus 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur