Logo van Gemeente Hilversum
Logo van Gemeente Hilversum

Medewerker Tozo Debiteuren

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

10 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Bureau Zelfstandigen Gooi & Vechtstreek (BZGV) is onderdeel van de gemeente Hilversum en voert voor de regiogemeenten in de Gooi- en Vechtstreek de ondernemersregelingen (Bbz, IOAZ en Tozo) uit, inclusief debiteurenbeheer. Door het vertrek van een medewerker is tijdelijke versterking nodig binnen het bureau. Daarom zoekt de gemeente Hilversum een ervaren Debiteurenbeheerder Tozo. Het doel van de opdracht is het tijdig, volledig en rechtmatig afhandelen van alle openstaande Tozo-vorderingen. De debiteurenbeheerder draagt bij aan een sluitende en transparante financiele administratie, passend bij de regionale verantwoordelijkheid van BZGV.

Werkzaamheden:
Analyseren en beoordelen van openstaande Tozo-vorderingen.
Opstellen van brieven en terugvorderingsbeschikkingen.
Actief opvolgen van betalingsachterstanden en beheren van betalingsregelingen.
Telefonische en schriftelijke benadering van ondernemers Toelichten van financiele verplichtingen, mogelijkheden en eventuele betalingsregelingen.
Klantvriendelijke en zorgvuldige afhandeling met oog voor de verschillen in situaties per ondernemer.
Twee maandelijkse rapportage over voortgang van de Tozo debiteurenvoortgang.
Correcte verwerking in Suite SD.
Documentatie van alle dossieracties volgens de werkprocessen van BZGV.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in sociaal juridisch of financiele richting;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Tozo debiteurenbeheerder in de afgelopen 5 jaar;
  • Aantoonbare werkervaring met Suite voor Sociaal Domein, benoem duidelijk waar deze ervaring is opgedaan.

Wensen en competenties

Wensen:
  • Aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding in sociaal juridisch of financiele richting;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Tozo debiteurenbeheerder in de afgelopen 5 jaar;
  • Aantoonbare werkervaring met het beoordelen van ingewikkelde Tozo-aanvragen en herzieningen, benoem hiervan duidelijke voorbeelden in het CV;
  • Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van zorgvuldige en sociale invorderingsprocessen bij teveel ontvangen Tozo-uitkeringen, benoem hiervan duidelijke voorbeelden.

Competenties:
  • Analytisch, nauwkeurig en financieel onderlegd.
  • Klantgericht met uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Zelfstandig, proactief en resultaatgericht.
  • Stressbestendig en goed in het bewaken van overzicht.

Organisatie en team

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland

Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is. We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam. We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Elke dag willen we dit waarmaken. En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Bureau Zelfstandigen Gooi & Vechtstreek (BZGV) is onderdeel van de gemeente Hilversum en voert voor de regiogemeenten in de Gooi- en Vechtstreek de ondernemersregelingen (Bbz, IOAZ en Tozo) uit, inclusief debiteurenbeheer.

Gespreksinformatie

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door een administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning:
De gesprekken bij de gemeente zijn op een nader te bepalen moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Aantal kandidaten dat op gesprek mag: 3

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 3x 6 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1 professional

Overig algemeen:

CV-eisen:
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen:
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Overige informatie:
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van een administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van een administratieve partner wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr