Jodenbreestraat 25, 1011 NH Amsterdam, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2026Publicatiedatum:
13 dec 2025De Vervoerregio Amsterdam verbindt gemeenten en werkt aan een regio waar mensen vlot hun bestemming bereiken. De Vervoerregio is opdrachtgever van het openbaar vervoer per bus, tram en metro. De Vervoerregio financiert daarnaast verbeteringen in de regionale infrastructuur voor fiets en openbaar vervoer en (vracht)auto.
De Vervoerregio heeft een begrotingsomvang van ruim 600 miljoen per jaar en het team Financiën heeft de belangrijke taak om erop toe te zien dat deze middelen juist en zorgvuldig worden besteed, dat de organisatie haar doelen kan behalen en dat risico’s zijn beheerst. Binnen het subteam Financiële Administratie zijn we op zoek naar extra ondersteuning tijdens het jaarrekeningtraject. Hiervoor zoeken wij een financieel specialist jaarrekening.
De financieel specialist jaarrekening wordt ingezet voor het opstellen van de jaarrekening. Vanwege piek drukte tijdens het opstellen van de jaarrekening is extra capaciteit nodig.
De financieel specialist jaarrekening ondersteunt de coördinator van de financiële administratie. De verantwoordelijkheid voor de jaarstukken ligt bij de coördinator planning en control.
De financieel specialist jaarrekening brengt extra capaciteit en specifieke kennis in om de jaarrekening succesvol te kunnen opstellen en de accountantscontrole te begeleiden.
Taken en verantwoordelijkheden:
Het, in overleg, opstellen van de planning van de verschillende stappen in het jaarrekeningproces;
Bewaken van de naleving van interne procedures en richtlijnen rondom de financieel administratieve processen;
Het opstellen en beoordelen van memoriaal boekingen;
Het signaleren en corrigeren van afwijkingen in de financiële administratie;
Controleren van volledigheid en juistheid van boekingen;
Het verzorgen van aansluitingen van de verschillende sub-administraties;
Het onderbouwen van posten en het opstellen van specificaties;
Het aanleveren van financiële informatie voor de jaarstukken, zoals tabellen en toelichtingen;
Het uitzoeken van ingewikkelde zaken, zoals BTW-labeling;
Opstellen van onderdelen van het accountantsdossier;
Inhoudelijk toetsen van onderdelen van het accountantsdossier;
Controleren van de volledigheid van het accountantsdossier;
Het beantwoorden van vragen van de accountant;
Nauw samenwerken met de collega’s van de Financiële administratie, controllers en de coördinator planning en control;
Signaleren en doorvoeren van procesverbeteringen in het jaarrekeningtraject.
De jaarrekening is binnen planning opgeleverd;
Het accountantsdossier is binnen planning opgeleverd;
Vragen van de accountant zijn beantwoord;
Proceservaring en verbeterpunten zijn gedocumenteerd zodat het jaarrekeningtraject volgend jaar efficiënter kan verlopen.
Wij zijn een samenwerkingsverband van 14 gemeenten. Het verbinden van verschillende partijen en belangen is onze kracht. We werken aan de meest innovatieve en uitdagende projecten op het gebied van mobiliteit. Werken bij de Vervoerregio betekent hét verschil kunnen maken in de OV-keten in de Amsterdamse regio. Bij alles dat we doen, leveren wij een essentiële bijdrage en geven we richting aan het verbeteren van mobiliteit, de bereikbaarheid en leefbaarheid in de regio Amsterdam. Wil jij dat ook? Dan zijn wij op zoek naar jou!
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: 2x 6 maanden
Hybride: Minimaal 2 volledige werkdagen per week op kantoor aanwezig.
Aantal professionals of FTE: 1
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Administratieve partner brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
De opdrachtgever heeft er voor gekozen om een administratieve partner in te zetten. Na gunning verzorgt de administratieve partner derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de administratieve partner. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan de administratieve partner middels de facturatiemodule van de administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.