Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Information & Demand adviseur

Westeinde 1, 2371 AS Roelofarendsveen, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
Geen maximum 24 uur Zuid-Holland

Begindatum:

22 sept 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

9 sept 2025

Omschrijving

Wij zijn op zoek naar een ervaren adviseur die de verantwoordelijkheid krijgt voor het begeleiden en realiseren van strategische projecten op het gebied van informatievoorziening, automatisering en organisatie-inrichting binnen de gemeente. Het gaat hierbij zowel om het opstellen van analyses en scenario’s als om het adviseren van bestuur, directie en management bij het maken van strategische keuzes.

Werkzaamheden:

  • Opstellen van impactanalyses, bijvoorbeeld bij overgang naar een centrumregeling.

  • Adviseren over I&A-organisatie-inrichting en tijdelijke invulling geven aan de demand management-rol richting een centrumgemeente.

  • Opstellen van scenarioanalyses voor toekomstige automatisering en informatievoorziening, inclusief de impact op SCOPAFIJTH/PIOFACH-taken.

  • Opstellen van financiële haalbaarheidsanalyses en voorbereiden van strategische keuzes op het gebied van informatievoorziening en automatisering.

  • Gedetailleerde (tijds-)planning maken en het managen van het programma.

  • Fungeren als aanspreekpunt voor bestuur, directie en management voor het project of onderwerp.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als manager of adviseur op het gebied van informatievoorziening, ICT en programmamanagement;
  • Aantoonbare werkervaring met programma- en projectmanagement op het gebied van ICT/IV-omgeving;
  • Aantoonbare werkervaring met BIO, AVG, archiefwet, WoW en aanbestedingen;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met transities, centralisatie of reorganisatie van ICT en informatievoorziening, geef hiervan een aparte toelichting in het cv (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten van gemeenschappelijke regelingen, shared service centers of multi-organisatieprojecten, geef hiervan een aparte toelichting in het cv (40 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met verandermanagement en cultuurverandering (30 punten).

Competenties

  • Strategisch inzicht

  • Analytisch vermogen

  • Stakeholdermanagement

  • Communicatief vaardig

Organisatie en team

Kaag en Braassem is een kleine organisatie in een uitgestrekt gebied, midden in het Groene Hart. De gemeente telt elf dorpskernen rondom het vele groen, mooie molens en de twee grote wateren het Braassemermeer en de Kagerplassen. Sport, verenigingsleven, bloementeelt en hart voor historie zijn enkele kenmerken van de gemeente en haar inwoners.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 08-09-2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur