Raadhuisplein 2, 2922 AD Krimpen aan den IJssel, Nederland
Begindatum:
19 mei 2025Einddatum:
19 nov 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
28 apr 2025Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de . Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruitdenkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.
Onder het Sociaal Domein vallen alle inspanningen die verricht worden voor participatie, zelfredzaamheid, gezondheid, maatschappelijke ondersteuning en jeugd. Dit gebeurt primair op basis van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), de Participatiewet, de Jeugdwet en de Wet publieke gezondheid.
Als team staan we voor een inclusieve samenleving, een samenleving waar iedereen mee telt en naar vermogen mee kan doen. We zijn er voor de kwetsbaren in de samenleving. We streven naar een Krimpen aan den IJssel zonder armoede en mentale problemen. De uitvoering van de Jeugdwet, de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), de Participatiewet, Wet publieke gezondheid en Wet inburgering dienen op zo’n kwalitatief niveau te zijn dat voldoende maatschappelijke participatie in de samenleving kan ontstaan.
Project Verstevigen Cliëntondersteuning
Cliëntondersteuning helpt inwoners passende zorg, begeleiding en voorzieningen te regelen. Binnen het project gaan wij aan de slag met het verstevigen van deze functie.
Opdracht
Je bent de projectleider voor het project Verstevigen cliëntondersteuning.
Je stelt in samenwerking met de betrokken partners een nota cliëntondersteuning op.
Je zorgt ervoor dat de functie cliëntondersteuning duidelijker omschreven wordt en verder ontwikkeld en verstevigd wordt.
Je zorgt ervoor dat de acties om cliëntondersteuning te verstevigen worden geïntegreerd in de toegang en in de werkprocessen van de interne en externe professionals.
Je bent de kartrekker bij het vormgeven en inkopen van onafhankelijke cliëntondersteuning
Je helpt mee aan het verbeteren van de vindbaarheid en bekendheid van cliëntondersteuning via de lokale toegang (KrimpenWijzer). Je zorgt voor het up-to-date maken van de sociale kaart en werkt samen met de Communicatieadviseur aan een infographic over cliëntondersteuning.
Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
2. Een aantoonbare afgeronde hbo opleiding in de richting van Social Work, Bestuurskunde, Sociologie of direct vergelijkbaar;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider binnen het sociaal domein bij een gemeentelijke organisatie;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met het schrijven van heldere projectplannen en beleidsstukken
5. Uiterlijk beschikbaar per 14 mei 2025 voor 24uur per week, gedurende de gehele looptijd van de opdracht;
6. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleidsnota’s en het implementeren van dit beleid binnen het sociaal domein, specifiek gericht op cliëntondersteuning of aanverwante thema’s (bijvoorbeeld Wmo, Jeugdwet, Participatiewet) 20 punten
8. Aantoonbare werkervaring met het aansturen en samenwerken met verschillende stakeholders, waaronder interne teams, externe zorg- en welzijnspartners en lokale toegang/voorveld 15 punten;
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen de clientondersteuning 25 punten
10. Aantoonbare kennis van de sociale kaart van krimpen of omgeving Rotterdam. 15 punten
11. Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee externe partij (25 punten).
a. Tot €70,- (25 punten);
b. Van €71 tot €84 (15 punten);
c. Van €85 en hoger (0 punten).
Competenties
Je hebt een proactieve instelling en kan (deel)projecten begeleiden;
Je bent resultaatgericht, ondernemend en een teamspeler;
Je werkt secuur en je bent taalkundig sterk.
Je beschikt over politieke sensitiviteit
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 13 mei 2025 van 13.00 uur tot 16.00 uur via teams. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 8 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt met ingang van 1 januari 2024 middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u hiervan een handleiding.
Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12 maanden. Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden.