Tactisch inkoper

Oldehoofsterkerkhof 2, 8911 DH Leeuwarden, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 36 Friesland

Begindatum:

21 apr 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

31 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Tactisch Adviseur Inkoop 
Vorm: Detachering, ZZP is niet mogelijk
32-36 uur per week. 

Hierbij de volledige vacaturetekst.

Wil jij je talenten inzetten als Tactisch Adviseur Inkoop? Sta je graag in contact met de organisatie, ben je in het bezit van een gezonde dosis overtuigingskracht en wil je elke dag leren? Het Shared Servicecentrum Leeuwarden (SSC) van gemeente Leeuwarden is dan op zoek naar jou!

Wat ga je doen
Als tactisch adviseur inkoop word jij samen met je 5 naaste collega’s ‘het gezicht van Inkoop’ bij gemeente Leeuwarden. Je draagt actief bij aan de continu ontwikkeling van de inkoopfunctie in de organisatie. Jij als expert op het gebied van inkoop en aanbestedingen zet je kennis en kunde breed in. Het begeleiden en uitvoeren van (EU-)aanbestedingen hoort bij je takenpakket, naast de rol als adviseur op het gebied van inkoop en aanbesteden. 

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Je bent procesbegeleider bij Europese aanbestedingen (gemeente breed) vanaf de vraag van de interne klant tot en met de archivering en alle stappen in het proces hier tussen in;

  • Je handelt de aanbestedingen en inkoopacties af in het aanbestedingsplatform Mercell;

  • Je geeft gevraagd en ongevraagd inkoopadvies;

  • Je werkt nauw samen met je collega inkoopadviseurs en de coördinator van ons team;

  • Je ondersteunt bij het opstellen en duiden van de Spend analyse en (het delen van) managementinformatie;

  • Je stelt (mede) aanbestedingsdocumenten op en gebruikt daarvoor de formats van de gemeente; 

  • Je draagt je steentje bij aan de verdere implementatie van het inkoopbeleid, inkoopprocedures en informatievoorziening;

  • Je draagt bij aan het mede door ontwikkelen en onderhouden van tools voor inkoop en aanbesteden;

  • Je ziet toe op de uitvoering van het gemeentelijke inkoopbeleid en bewaakt (mede) dat aanbestedingen binnen de geldende wet- en regelgeving wordt uitgevoerd. 

Wie ben jij
Als tactisch adviseur inkoop heb je een klantvriendelijke en dienstverlenende instelling. Communiceren doe je vlot en begrijpelijk op verschillende niveaus. Je bent goed in het bewaken van planning en voortgang. Je organiseert je werk op een efficiënte manier en vertrouwt op je werkwijze en gemaakte keuzes. Je bent leergierig en zoekt de uitdaging om  samen met je collega’s inkoop verder op de kaart te zetten, maar ook jezelf verder te ontwikkelen. Je bent bereid je te verdiepen in de principes van de Circulaire Economie en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Je vindt het een uitdaging om met inkoop maatschappelijk impact te maken en hebt een brede interesse voor alle gemeentelijke beleidsterreinen. 

Als persoonlijkheid kom je sterk naar voren als iemand die resultaat- en klantgericht kan opereren. Je voelt je verantwoordelijk voor de te behalen resultaten en je beschikt over creatief denkvermogen, alsmede het vermogen om te kunnen samenwerken met diverse partijen. Daarnaast ben je iemand die initiatiefrijk en servicegericht te werk gaat. 

Daarnaast:

  • Heb je minimaal een afgeronde Hbo-opleiding en je bent in het bezit van Nevi 1 (publiek) of hebt een gelijkwaardige inkoopopleiding gevolgd. Nevi 2 (publiek) is een pré;

  • Heb je relevante werkervaring als adviseur inkoop of vergelijkbaar;

  • Heb je ervaring met het begeleiden en uitvoeren van EU-aanbestedingen;

  • Ben je een gedreven en verbindende teamspeler die weet in te spelen op nieuwe ontwikkelingen;

  • Ben je organisatiesensitief en hebt gevoel voor diversiteit in belangen;

  • Ben je communicatie sterk, mondeling én schriftelijk en voel jij je thuis in een adviseursrol;

  • Heb je ervaring met het opstellen van memo’s, nota’s, inkoopdocumenten en adviezen;

  • Heb je analytisch vermogen en kun je goed projectmatig werken;

  • Is ervaring met het aanbestedingsplatform Mercell is een pré.

Waar ga je werken
Leeuwarden! Met ruim 128.000 inwoners de tweede hoofdstad van Noord-Nederland. Kennisstad. Provinciehoofdstad met een uitgebreid voorzieningenpakket. Als gemeente Leeuwarden zijn we er voor onze inwoners en bedrijven. Dat is ons bestaansrecht. We richten ons werk en onze organisatie in binnen de bestuurlijke kaders en bewegen constant mee met ontwikkelingen in de samenleving. Dat doen we vanuit een publiek hart met aandacht voor de leef- en werkomgeving.

De gemeente Leeuwarden wil haar rol als centrumgemeente in de provincie Fryslân de komende jaren verder versterken. Daarom ondersteunt het SSC niet alleen de gemeente Leeuwarden op bedrijfsvoeringgebied, maar ook steeds meer andere overheidsorganisaties binnen de provincie Fryslân.
Van onze medewerkers wordt de komende jaren veel gevraagd. Als organisatie zorgen we er met zijn allen voor dat wij hiertoe in staat zijn. Vanuit het SSC worden onze interne klanten, maar ook onze externe partners optimaal ondersteund bij het uitvoeren van de primaire processen, zodat zij in staat zijn goed te presteren in hun eigen kernactiviteiten. Doordat er steeds meer wordt samengewerkt met de regiogemeenten nemen de werkzaamheden toe. Onder het Shared Servicecentrum vallen 7 serviceteams waaronder de afdeling Financiën & Administratie, waar de centrale inkoopfunctie is ondergebracht.

De inkoopfunctie binnen de gemeente Leeuwarden is sterk in beweging. De organisatie werkt conform een hybride – gecoördineerd – inkoopmodel, met een decentrale verantwoordelijkheid en centrale coördinatie en ondersteuning.  In de komende jaren vindt verdere professionalisering -een continu verbetering - plaats door de juridische en vakinhoudelijke kennis rond inkoop- en aanbesteding te versterken. Daarnaast zal de centrale inkoopfunctie een trekkersrol vervullen in het periodiek analyseren van de inkoopspend en het uitzetten van gemeente brede inkoopstrategieën. Het beheren en managen van leverancierscontracten op zowel centraal- als decentraal niveau zal tevens worden geprofessionaliseerd. 
 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur