Handhavingsjurist

Markt 145, 5401 EJ Uden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100 16 Noord-Brabant

Begindatum:

1 sept 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

6 aug 2024

Opdrachtomschrijving

De nieuwe gemeente Maashorst 
De gemeenten Landerd en Uden zijn vanaf 1 januari 2022 samen verder gegaan als één nieuwe gemeente, de gemeente Maashorst. De gemeente Maashorst heeft ruim 57.000 inwoners en beslaat ruim 107 vierkante kilometer. Met zes krachtige kernen en een sterke identiteit. Gelegen in en om natuurgebied De Maashorst kan de nieuwe gemeente zich met recht het hart en de longen van Noordoost-Brabant noemen. Een groene gemeente met een stevige ambitie qua dienstverlening, voorzieningen en werkgelegenheid. Een gemeente die ertoe doet in de regio, die iets te vertellen heeft en daardoor goed voor haar inwoners kan zorgen. Een gemeente waar mensen zich samen inzetten voor goed wonen, werken en recreëren. Waar inwoners, ondernemers, verenigingen en maatschappelijke organisaties de ruimte en de kans krijgen om hun omgeving nog fijner te maken. En waar nodig het gemeentebestuur krachtig optreedt om de veilige en prettige leefomgeving in de gemeente te behouden.

Binnen het domein Ruimte zijn wij op zoek naar een Handhavingsjurist.

Kandidaatomschrijving
Maashorst, wil de meest aantrekkelijke, toeristische gemeente van Brabant worden. Dat is onze ambitie. Uniek om zijn natuur, cultuurhistorie, Brabantse gastvrijheid en veelzijdige, recreatieve aanbod. En jij gaat daar graag mee aan de slag!

Jij stuurt en werkt mee aan de integrale opgave van vitale vakantieparken binnen de gemeente. Samen met externe partners en een team collega’s werk je aan een toekomstbestendig aanbod van vakantieparken in Maashorst.

Deze vacature van Handhavingsjurist (16 uur per week) is jouw volgende stap als jij:

  • Vasthoudend bent in de ambitieuze opgave vitalisering van de vakantieparken;

  • Jouw hand niet omdraait voor uitdagende en complexe vraagstukken;

Zowel landelijk als in onze gemeente is er veel aandacht voor vitale vakantieparken. De parken dragen bij aan de lokale economie en leefbaarheid. Het is hierom van belang dat alle recreatieparken voldoen aan de geldende wet- en regelgeving, onder ander het niet strijdig gebruiken van de recreatiewoning.

Dit ga je doen
Als handhavingsjurist ga jij het projectteam ondersteunen, adviseren en input geven bij casuïstiek op het gebied van permanente bewoning op vakantieparken. Jij bent verantwoordelijk voor het behandelen van oneigenlijk gebruik van de recreatiewoningen. Jij behandelt het hele handhavingstraject, beginnend bij het voeren van een gesprek tot aan het (hoger) beroep. Zowel procesmatig als inhoudelijk ben jij als handhavingsjurist verantwoordelijk.

Tot jouw werkzaamheden als handhavingsjurist behoren onder andere:

  • Het ondersteunen, adviseren en input en uitvoering leveren aan het projectteam bij casuïstiek;

  • Het projectteam ondersteunen bij het integraal aanpakken van het handhavingsproces;

  • Opstellen van (voor)aanschrijvingen van handhavingsbesluiten;

  • Behandelen van zienswijzen, hoorzittingen, bezwaar en (hoger) beroep, evenals verzoeken om voorlopige voorziening binnen handhavingsprocedures en Woo verzoeken;

  • Het volgen en op de hoogte zijn van actuele jurisprudentie.

Wat we vragen

  • HBO/ WO-niveau. Je hebt een juridische of vergelijkbare opleiding afgerond;

  • Een aantal jaar relevante juridische werkervaring in het handhavingsrecht. Ervaring binnen de gemeente is een pré, en zeker geen must;

  • Ervaring met procesvertegenwoordiging;

  • Affiniteit met de toeristische sector;

  • Analytisch, oplossingsgericht, samenwerkend, communicatief vaardig, politiek sensitief en zorgvuldig;

  • Bij voorkeur zijn wij op zoek naar iemand die flexibel is en niet alleen op vaste dagen inzetbaar is.

Interviewplanning
De gesprekken zullen in het begin van week 34 plaatsvinden.

Toelichting op rooster
Wij zijn op zoek naar iemand die flexibel is en niet alleen op vaste dagen inzetbaar is. Van de twee dagen dien je minimaal één dag in de week op het gemeentehuis in Uden te werken.

Dienstencategorie
Andere diensten

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

  • HBO/WO werk- en denkniveau: HBO of WO diploma behaald, richting juridisch of vergelijkbare opleiding.

  • Juridische werkervaring: Aantoonbare juridische werkervaring in het handhavingsrecht.

  • Procesvertegenwoordiging: Ervaring met procesvertegenwoordiging.

  • Flexibiliteit: Flexibel inzetbaar en niet alleen op vaste werkdagen. Eén dag per week aanwezig op het gemeentehuis in Uden.

  • Beschikbaarheid: Je bent beschikbaar per 1 september.

Gevraagde documenten
Aanleveren bij offerte

  • Motivatiebrief

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %

Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria (Weging: 25 %)

  • Kandidaat motiveert waarom hij/zij de geschikte kandidaat is voor deze opdracht;

  • De kandidaat motiveert waarom hij/zij deze opdracht bij de gemeente Maashorst wilt doen.

Juridische ervaring
Kandidaat heeft ruime juridische ervaring met in het handhavingsrecht.

  • 0 tot 1 jaar juridische ervaring (3 %)

  • 1 tot 2 jaar juridische ervaring (6 %)

  • 2 tot 3 jaar juridische ervaring (9 %)

  • 3 tot 4 jaar juridische ervaring (12 %)

  • Meer dan 4 jaar juridische ervaring (15 %)

Procesvertegenwoordiging
Kandidaat heeft ervaring met procesvertegenwoordiging.

  • 0 tot 1 jaar ervaring met procesvertegenwoordiging (2 %)

  • 1 tot 2 jaar ervaring met procesvertegenwoordiging (4 %)

  • 2 tot 3 jaar ervaring met procesvertegenwoordiging (6 %)

  • 3 tot 4 jaar ervaring met procesvertegenwoordiging (8 %)

  • Meer dan 4 jaar ervaring met procesvertegenwoordiging (10 %)

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria (Weging: 25 %)

  • Duidelijke toelichting motivatie;

  • Duidelijke toelichting op opgedane kennis en ervaring;

  • Duidelijke toelichting op beschikbare kwaliteiten en competenties.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.