Juridisch adviseur Privaatrecht

Meiveld 1, 5501 KA Veldhoven, Nederland

Sluit over 16 dagen
120 32 Noord-Brabant

Begindatum:

2 jun 2025

Einddatum:

2 mrt 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

23 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtomschrijving
Als Juridisch adviseur Privaatrecht maak jij het verschil in (complexe) privaatrechtelijke dossiers.
De focus ligt op dossiers met betrekking tot grondzaken, vastgoed en gebiedsontwikkeling. Daarbij ben je sparringpartner voor collega’s, management en bestuur.

In je advisering denk je in (juridische) mogelijkheden en oplossingen. Je zoekt hierbij de verbinding met andere vakgebieden, aanpalende beleidsterreinen, politiek/bestuurlijke wensen en het belang van de organisatie. Je weet daarbij de juiste balans te vinden tussen rechtmatigheid en doelmatigheid, zonder de risico’s uit het oog te verliezen.

Kandidaat omschrijving
Concreet houdt dit in dat jij:

  • adviseert en ondersteunt op privaatrechtelijke onderwerpen en fungeert als juridische vraagbaak;

  • een juridisch inhoudelijke bijdrage levert binnen projecten (met name op het gebied van grondzaken, vastgoed en 
    gebiedsontwikkeling);

  • verantwoordelijk bent voor het opstellen en beoordelen van diverse overeenkomsten, bijvoorbeeld anterieure
      overeenkomsten, gebruiksovereenkomsten (huur en bruikleen), beheerovereenkomsten, koop- en     
      realisatieovereenkomsten en projectovereenkomsten;

  • adviseert over het vestigen van zakelijke rechten en hiervoor overeenkomsten opstelt;

  • een visie hebt op juridische kwaliteitszorg op het eigen taakgebied en deze (organisatiebreed) ontwikkelt,
      implementeert en borgt;

  • nieuwe wet- en regelgeving (organisatiebreed) implementeert;

  • ad hoc bijspringt in voorkomende werkzaamheden binnen de vakgroep Juridische Zaken.

Gewenste competenties

  • scherp en nauwkeurig;

  • overzicht over het werk kunnen behouden;

  • zowel goed zelfstandig als in teamverband kunnen werken;

  • initiatiefrijk, oplossingsgericht;

  • betrokken en communicatief vaardig;

  • gemakkelijk verbinding maken met anderen;

  • stressbestendig, flexibel, pragmatisch en klantgericht.

Eisen

  1. De opdrachtnemer verklaart in het bezit te zijn van een G-rekening (indien het bureau geen G-rekening heeft is dit een reden om niet door te mogen). Voor ZZP'ers geldt een G-rekening niet. Die kunnen derhalve op deze vraag ja antwoorden.

  2. Inzet alleen na overleg van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag.

Gunningscriteria

  1. Minimaal opleidingsniveau: HBO Rechten

    • HBO (10 %)

    • WO (15 %)

  2. Hoeveel jaar werkervaring: minimaal 2 jaar als privaatrechtjurist binnen de overheid

    • 2 jaar (5 %)

    • meer dan 2 jaar (10 %)

  3. Het CV wordt beoordeeld op volledigheid en duidelijkheid inzake de beschrijving van werkervaring.
    Weging: 25 %

  4. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    In de gesprekken zal nadrukkelijk stil gestaan worden bij de match met de opdracht en het team.
    Weging: 25 %

Aanvullende informatie

  • De interviews vinden plaats tweede week mei.

  • Aantal uren per week: 16-32 uur

Let op!: Deze inhuuropdracht is niet geschikt voor een ZZP-er in het kader van de wet DBA. Ingeschreven ZZP-ers (ook met tussenkomst van een bureau) worden niet meegenomen tijdens de beoordeling van de offertes.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur