Anna van Raesfeltstraat 37, 2636 HX Schipluiden, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 aug 2025Uren per week:
32Publicatiedatum:
23 apr 2025Organisatie
Midden-Delfland is een oer-Hollandse gemeente met een waardevol agrarisch veenweidelandschap. Ondanks oprukkende verstedelijking is het oorspronkelijk cultuurlandschap met de vele sporen uit het verleden bewaard gebleven. Het open groengebied is als recreatiegebied van groot belang voor de leefbaarheid voor de inwoners van de omliggende steden. Samen met inwoners, ondernemers, natuurorganisaties en andere overheden werkt de gemeente aan behoud en versterking van deze kwaliteiten.
Je komt te werken bij het Team Ruimte (17 medewerkers). Dit is een van de drie teams binnen de afdeling Landschap, Wonen en Economie. Flexibiliteit, samenwerking en een aanpakkersmentaliteit kenmerken ons team. De sfeer is informeel, open en collegiaal.
Omschrijving van de opdracht
Als Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening, ben je verantwoordelijk voor de meer ingewikkelde beleids- en adviesonderwerpen op het gebied van ruimtelijke ordening. Je beschikt over grondige kennis van het omgevingsrecht en de Omgevingswet in het bijzonder. Met jouw kennis en ervaring adviseer je het gemeentebestuur en je collega’s over ruimtelijke vraagstukken en begeleid je ruimtelijke plannen en omgevingsvergunningprocedures. Je behandelt eventuele bezwaar- en beroepszaken. Ook beoordeel je nieuwe initiatieven en sta je in contact met initiatiefnemers, inwoners en andere belanghebbenden. In het team lever je een creatieve en enthousiasmerende bijdrage. Je treedt in veel gevallen op als casemanager en werkt nauw samen met onder andere het team VTH. Samen bouwen we aan een projectmatige manier van werken en het realiseren van een zo goed mogelijke leefomgeving voor inwoners, bedrijven en bezoekers van Midden-Delfland.
Minimumeisen / knock-outcriteria
Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op planologisch en/of juridisch gebied;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker of adviseur binnen het vakgebied Ruimtelijke Ordening van een overheidsorganisatie;
Uiterlijk per 6 mei 2025 beschikbaar voor 32 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingsopties;
Een maximum uurtarief van €120,- excl btw en incl Fee en reiskosten woon-/werkverkeer;
Gunningscriteria (weging)
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Wro, de Omgevingswet en het Omgevingsplan, benoem waar dit is opgedaan (35 punten);
Minimaal 3 jaar werkervaring met begeleiden van en juridisch adviseren op ruimtelijke procedures (40 punten);
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als casemanager van VTH-processen (15 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als (juridisch) adviseur RO binnen een overheidsinstelling (10 punten).
Competenties
Goede communicatieve vaardigheden (op diverse niveaus);
Analytisch;
Slagvaardig;
Bestuurlijke en organisatiesensitiviteit;
Verbindend;
Enthousiasmeren.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 18 of 19. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de ZZP'er
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden.