Beleidsmedewerker/casemanager Ruimtelijke Ordening (Omgevingsrecht)

Midden-Delfland

Anna van Raesfeltstraat 37, 2636 HX Schipluiden, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
120 32 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

23 apr 2025

Organisatie
Midden-Delfland is een oer-Hollandse gemeente met een waardevol agrarisch veenweidelandschap. Ondanks oprukkende verstedelijking is het oorspronkelijk cultuurlandschap met de vele sporen uit het verleden bewaard gebleven. Het open groengebied is als recreatiegebied van groot belang voor de leefbaarheid voor de inwoners van de omliggende steden. Samen met inwoners, ondernemers, natuurorganisaties en andere overheden werkt de gemeente aan behoud en versterking van deze kwaliteiten.
Je komt te werken bij het Team Ruimte (17 medewerkers). Dit is een van de drie teams binnen de afdeling Landschap, Wonen en Economie. Flexibiliteit, samenwerking en een aanpakkersmentaliteit kenmerken ons team. De sfeer is informeel, open en collegiaal.

Omschrijving van de opdracht
Als Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening, ben je verantwoordelijk voor de meer ingewikkelde beleids- en adviesonderwerpen op het gebied van ruimtelijke ordening. Je beschikt over grondige kennis van het omgevingsrecht en de Omgevingswet in het bijzonder. Met jouw kennis en ervaring adviseer je het gemeentebestuur en je collega’s over ruimtelijke vraagstukken en begeleid je ruimtelijke plannen en omgevingsvergunningprocedures. Je behandelt eventuele bezwaar- en beroepszaken. Ook beoordeel je nieuwe initiatieven en sta je in contact met initiatiefnemers, inwoners en andere belanghebbenden. In het team lever je een creatieve en enthousiasmerende bijdrage. Je treedt in veel gevallen op als casemanager en werkt nauw samen met onder andere het team VTH. Samen bouwen we aan een projectmatige manier van werken en het realiseren van een zo goed mogelijke leefomgeving voor inwoners, bedrijven en bezoekers van Midden-Delfland.

Minimumeisen / knock-outcriteria

  1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op planologisch en/of juridisch gebied;

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker of adviseur binnen het vakgebied Ruimtelijke Ordening van een overheidsorganisatie;

  3. Uiterlijk per 6 mei 2025 beschikbaar voor 32 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingsopties;

  4. Een maximum uurtarief van €120,- excl btw en incl Fee en reiskosten woon-/werkverkeer;

Gunningscriteria (weging)

  1. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Wro, de Omgevingswet en het Omgevingsplan, benoem waar dit is opgedaan (35 punten);

  2. Minimaal 3 jaar werkervaring met begeleiden van en juridisch adviseren op ruimtelijke procedures (40 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als casemanager van VTH-processen (15 punten);

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als  (juridisch) adviseur RO binnen een overheidsinstelling (10 punten).

Competenties

  • Goede communicatieve vaardigheden (op diverse niveaus);

  • Analytisch;

  • Slagvaardig;

  • Bestuurlijke en organisatiesensitiviteit;

  • Verbindend;

  • Enthousiasmeren.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 18 of 19. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de ZZP'er

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

  • Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur