Senior Omgevingsmanager

Stadhuisplein 1, 2311 EJ Leiden, Nederland

Sluit over 19 dagen
110 8 - 16 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

1 jun 2027

Uren per week:

8 - 16

Publicatiedatum:

22 apr 2025

De Opdracht
Binnen de gemeente Leiderdorp wordt momenteel hard gewerkt aan de wijkvernieuwingsprojecten Oranjewijk & Doeskwartier-West en de Kerkwijk. Binnen deze projecten worden de thema’s rioolvervanging, klimaatadaptief inrichten, biodivers vergroenen, circulariteit en de energietransitie integraal samengebracht.

Vanwege de grote impact op de bestaande leefomgeving worden deze projecten intensief geparticipeerd en dient er in de realisatiefase een aanspreekpunt/ klankbord te zijn voor de bewoners en overige stakeholders in de wijken. Hiervoor is een goede en gedegen aansturing nodig door een (senior) omgevingsmanager. Deze omgevingsmanager stuurt het team aan voor wat betreft de participatie en communicatie.

Vanwege de complexiteit van de projecten is het noodzakelijk dat de omgevingsmanager beschikt over ruime (aantoonbare) ervaring op het vlak van bewonersparticipatie binnen stedelijke herinrichtingsprojecten. Door de vele technische vragen die gesteld worden vanuit de bewoners is het een pre dat de omgevingsmanager beschikt over civieltechnische kennis. Ook is het van belang dat hij kennis heeft van de gemeentelijke processen, politieke sensitiviteit heeft en ervaring heeft in grootschalige participatietrajecten. De omgevingsmanager wordt ingezet in de besteks- en realisatiefase van beide projecten.

Beschikbaarheid
De initiële duur van de overeenkomst bedraagt 24 maanden, 16 uur per week, met optie tot verlenging van maximaal 2 maal 12 maanden. De aanvangsdatum van de overeenkomst is op 1 juni 2025.

Eisen

  1. Startdatum op 1 juni 2025;

  2. Afgeronde Hbo-opleiding richting Civiele Techniek

  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als (sr.) omgevingsmanager in wijkvernieuwingsprojecten;

  4. Participatietrajecten in de voorbereidings- en uitvoeringsfase bij wijkvernieuwingsprojecten.

Subgunningscriteria 1: CV en Beantwoording (35 punten)
De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:

  • Opleiding, aanvullende opleiding op het gebied van omgevingsmanagement is een pré;

  • Toelichting op relevante ervaring/ projecten in het werkveld;

  • Ervaring met het opzetten van participatieprojecten;

  • Ervaring met werken in voorbereidings- en realisatiefase als sr omgevingsmanager;

  • Uit de motivatiebrief moet blijken dat de omgevingsmanager zelfstandig participatietrajecten kan doorlopen;

  • Hoe de omgevingsmanager het stakeholdermanagement oppakt;

  • Ervaring met onderhandeling trajecten met stakeholders in overleg met de projectmanager;

  • Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de motivatiebrief één (1) A4 in lettertype Arial 10 bestaan. Dit is inclusief Bijlagen. Bij het overschrijden van het maximale aantal pagina’s, wordt alleen het maximale aantal pagina’s beoordeeld.

Subgunningscriterium 2: Gesprek (50 punten)
De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:

  • Op basis van een casus wordt gevraagd naar een aanpak hoe om te gaan met het omgevingsmanagement. Daarbij wordt gekeken naar vakinhoudelijke kennis, ervaring en communicatieve vaardigheden.

  • Politieke sensitiviteit;

  • Ervaring met werken in grootschalige wijkvernieuwingsprojecten;

  • Visie met betrekking tot het opzetten van participatietrajecten;

  • Hoe wordt omgegaan met tegengestelde belangen tussen gemeente en bewoners.

Subgunningscriterium 3: Prijs (15 punten)
Voor deze uitvraag geldt een plafond bedrag van €110,-(uurtarief) excl. Btw en inclusief salariskosten, sociale lasten, algemene kosten, reis- en verblijfkosten en de kosten voor hulpmiddelen die noodzakelijke zijn bij de uitvoering van de opdracht. Inschrijving boven dit bedrag worden terzijde gelegd. Het uurtarief dient uitsluitend vermeld te 16 worden op het offerte/prijs-formulier. Het is niet toegestaan om het tarief te vermelden op andere documenten zoals het CV en de Motivatiebrief. Uw inschrijving kan dan ter zijde worden gelegd.

Weging Gunningscriteria

  • CV en Beantwoording Gunningscriteria (35 Punten)

  • Gesprek (50 Punten)

  • Prijs (15 Punten)

Aanvullende informatie

  • In te dienen documenten

    • Curriculum Vitae;

    • Beantwoording Gunningscriteria;

    • Offerte-prijs formulier, getekend door een daartoe bevoegd persoon;

  • De Inschrijver(s) aan wie de Gunningsbeslissing wordt verstuurd, moeten binnen vijf kalenderdagen na het versturen van het Voornemen tot gunnen de onderstaande bewijsstukken aanleveren:

    • Uittreksel Handelsregister Kamer van Koophandel

    • Gedragsverklaring Aanbesteden (GVA) Als Inschrijver de Opdracht krijgt gegund, moet de GVA worden aangeleverd. De GVA mag niet ouder zijn dan twee jaar vanaf de datum vanaf Inschrijving. Als Inschrijver samen met andere bedrijven inschrijft, moeten alle bedrijven de GVA kunnen laten zien. De GVA is verkrijgbaar bij Justis, onderdeel van het Ministerie van Veiligheid en Justitie2.

    • Verklaring Belastingdienst Een verklaring van de Belastingdienst die op het tijdstip van indiening niet ouder is dan zes maanden. Hieruit blijkt dat de Inschrijver heeft voldaan aan zijn verplichtingen op grond van de op hem van toepassing zijnde wettelijke bepalingen met betrekking tot betaling van sociale zekerheidspremies of belastingen.

    • Integriteitsverklaring ondertekend door de kandidaat

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur