Beleidsadviseur Groen

Inhuurdesk

Jacob van Campenweg 55, 3067 LH Rotterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 16 Zuid-Holland

Begindatum:

6 mei 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

22 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Beleidsadviseur groen: actualisatie groenvisie, bomenbeleid, inclusief herplantbeleid, bomenverordening, groennorm en biodiversiteitsherstel

Omschrijving van de opdracht

  • Herzien herplantbeleid 2010;

  • Herzien Bomenverordening 2022 in samenwerking met groen- en juridische
    specialisten van de gemeente, met als voorlopige planning dat deze in het derde
    kwartaal van 2025 behandeld wordt in de raad;

  • Aanbieden concept-Bomenbeleidsplan aan college (voorlopige planning tweede kwartaal  2025).

  • Aanbieden Bomenbeleidsplan ter vaststelling aan gemeenteraad

  • Meedenken over nadere uitwerking van de groenvisie in:

  • de groennorm

  • biodiversiteitsherstel

Kandidaat omschrijving

  • Tenminste relevante en afgeronde WO opleiding;

  • Je hebt minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van groen

  • Kennis en ervaring met de rol van adviseur groen

  • Kennis en ervaring met groenbeleid, bomenbeleid, herplantbeleid en bomenverordeningen

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht die de volgende componenten bevat: personalia van de kandidaat, de meest relevante werkervaring van de kandidaat in chronologische volgorde, informatie over opleidingen (bij afgerond dit graag vermelden), relevante behaalde certificaten en vaardigheden relevant voor de functie. Deze dient in het Nederlands geschreven te zijn en in een Word of pdf-format te worden aangeleverd. Wij hanteren een cv-format van maximaal 3 pagina’s A4.

Wensen

  1. Heeft minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van groen
    10 punten

  2. Aantoonbare ervaring met bomenbeleid, herplantbeleid, bomenverordening, groennorm en biodiversiteitsherstel

    • ja, voldoet aan criterium (10 Punten)

    • ja, maar niet op alle onderdelen (3 Punten)

    • nee, voldoet niet aan criterium (0 Punten)

  3. Werkervaring bij 1 of meerdere gemeenten.

    • Werkervaring bij 1 gemeente (3 Punten)

    • Werkervaring bij meerdere gemeenten (5 Punten)

    • Geen werkervaring bij een gemeente (0 Punten)

  4. Heeft ervaring met omgang met belangengroepen, weet wat er bij hen speelt. Kan hun wensen goed vertalen in beleid
    10 punten

  5. Heeft aantoonbare ervaring dus op het gebied van schrijven, communicatie op het gebied van groenbeleid en -beheer
    10 punten

  6. Kan juridische vraagstukken, als integrale afweging bij ruimtelijke ontwikkelingen, hinder door bomen, beoordeling van kapaanvragen of herplantplicht, adequaat omzetten in beleid
    10 punten

  7. Is per direct beschikbaar
    5 punten

  8. Prijsscore = ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    1 punt

Competenties
De competenties, kennis en ervaring worden getoetst tijdens het gesprek. De kandidaat beschikt over onderstaande competenties en past bij de kernwaarden van de gemeente. Dit kan getoetst worden in een gesprek met de opdrachtgever:
45 punten

  • Verbindend en positief

  • Ondernemend en doortastend

  • Kan snel schakelen, prioriteren en werken met deadlines

  • Samenwerken is voor jou zowel in- als extern een vanzelfsprekendheid

  • Gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen;

  • Communicatief vaardig

  • Werkt en denkt integraal;

  • Proactief en omgevingsbewust

Aanvullende informatie

  • De planning is als volgt: Vragen kunnen worden ingediend tot donderdag 24 april 17.00 uur
    Aanbiedingen kunnen worden ingediend tot donderdag 1 mei 17.00 uur

  • Uren hangen samen met de opdracht. Dit kan wisselen per week, maar zal waarschijnlijk uitkomen op gemiddeld 16 uur per week

  • Bij uw aanbieding dient alleen het cv (met eventuele referenties en motivatie) te worden toegevoegd. De andere documenten zijn optioneel.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur