Coördinator Planning en Control

Pastoor van Kessellaan 15, 4761 BJ Zevenbergen, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

27 jan 2025

Einddatum:

31 jul 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

10 jan 2025

Coördinator Planning en Control met affiniteit voor liquiditeitsprognose
Uren: 32-36 uur per week
Startdatum: 27 januari 2025
Duur opdracht: 6-9 maanden

De opdracht
Het coördineren van het verbetertraject rondom de kwaliteit van het (controle)dossier van de jaarrekening, de financiële processen en het versterken van de betrouwbaarheid en transparantie van rapportages. Daarnaast het opzetten van een liquiditeitsprognose waarmee de gemeente over meerdere jaren inzicht krijgt op het gebied van treasury. Daarbij horen de volgende verantwoordelijkheden:  

  • Coördineren van de jaarlijkse planning van de jaarrekening waarbij de aandacht uitgaat naar het implementeren van verbeteringen naar aanleiding van bevindingen uit de accountantscontrole.

  • Opstellen van het (controle)dossier en de jaarstukken.

  • Signaleren van risico’s en knelpunten en adviseren over passende oplossingen.

  • Schakelen met interne stakeholders en externe partijen (zoals de accountant).

  • Bevorderen van kennisdeling en procesoptimalisatie binnen het team.

Kandidaatprofiel
Wij zoeken een financieel expert met coördinerende ervaring die snel schakelt, proactief knelpunten oplost en structuur aanbrengt. Iemand met een kritische kijk op de kwaliteit van het (controle)dossier die in staat is om gewenste veranderingen door te voeren en anderen hierin weet mee te nemen. En verder:

  • Minimaal een afgeronde Hbo opleiding, bij voorkeur in financiën, bedrijfseconomie of accountancy.

  • Minimaal 2 jaar relevante ervaring binnen planning & control.

  • Ervaring met het opbouwen van controledossiers voor de jaarrekening.

  • Ervaring met accountantscontroles en het opvolgen van bevindingen.

  • Affiniteit met het opstellen van een liquiditeitsprognose.

  • Uitstekende analytische vaardigheden en oog voor detail.

  • Communicatief sterk: je kunt helder en overtuigend adviseren.

  • Ervaring met gemeentelijke financiën en relevante systemen (bijv. Financials) is een pré. Net als ervaring met P&C cyclus binnen een gemeentelijke organisatie.

Eisen

  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen

  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante werkervaring binnen planning & control. Dit moet blijken uit het cv.

  • Kandidaat heeft ervaring met het opbouwen van controledossiers voor de jaarrekening. Dit moet blijken uit het cv.

  • Kandidaat heeft ervaring met accountantscontroles en het opvolgen van bevindingen. Dit moet blijken uit het cv.

  • Kandidaat heeft ervaring met gemeentelijke nanciën en relevante systemen (bv. Financials). Dit moet blijken uit het cv.

  • Kandidaat heeft ervaring met P&C cyclus binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het cv.

  • De mate waarin de kandidaat beschikt over de in aanvraag genoemde competenties, wordt beoordeeld op basis van motivatie, cv en een eventueel persoonlijk gesprek

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur