Adviseur control

Koningstraat 13, 9101 LP Dokkum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 100,00 16 Friesland

Begindatum:

9 sept 2024

Einddatum:

1 mrt 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

1 aug 2024

Omschrijving van de opdracht
Ben jij de adviseur control die wij zoeken?

De stafeenheid Concerncontrol heeft een onafhankelijke rol binnen de gemeente en is daartoe organisatorisch geplaatst onder de directie. De stafeenheid doet onderzoek naar- en rapporteert onder meer over informatieveiligheid, privacy, financiële rechtmatigheid (voorwaardencriterium, M&O criterium en begrotingsrechtmatigheid) en volledigheid van opbrengsten. Concerncontrol adviseert het college, de directie en de clusters over de risico’s en de interne beheersing van de bedrijfsprocessen. De concerncontroller geeft leiding aan het team. 

Als adviseur control stel je het jaarlijkse controleplan en de collegeverklaring voor de financiële rechtmatigheid op.  Je praat met medewerkers over de financiële bedrijfsprocessen, de daarmee samenhangende risico's en te nemen beheersmaatregelen. Je adviseert over de wijze waarop de interne controles plaatsvinden, reviewt uitgevoerde controles en bewaakt de kwaliteit. Je rapporteert aan de clustermanager en de directie en adviseert over de risico’s en beheersingsmaatregelen. Je stemt af met de accountant.

Verantwoordelijkheden

  • Opstellen van het interne controleplan en de collegeverklaring voor de financiële rechtmatigheid;

  •  Binnen control platforms onder verantwoordelijkheid van de manager het gesprek aangaan met medewerkers uit de clusters over de financiële bedrijfsprocessen, de daarmee samenhangende risico’s en te nemen beheersmaatregelen. De interne controles worden uitgevoerd door medewerkers uit de clusters;

  • Adviseren over de wijze waarop de interne controles plaatsvinden, reviewen van de uitgevoerde controles uit de eerste lijn en bewaken van de kwaliteit;

  • Rapporteren over de bevindingen aan de clustermanager en de directie en gevraagd en ongevraagd adviseren over de risico’s en beheersingsmaatregelen:

  • Afstemmen  met de accountant over de interne beheersing, de risico’s, de te treffen beheersmaatregelen en de interne controles.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 9 september 2024 tot en met 1 maart 2025 voor 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 keer 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  • Voldoende kennis en ervaring op het vakgebied (accountancy, AO/IC, risicomanagement en interne controle methodieken

  • HBO

  • Kennis van c.q. affiniteit met data analyse

Wensen

  • Bedrijfseconomie of vergelijkbaar (45%)

  • 3 jaar kennis en ervaring op het vakgebied (45%)

  • Ervaring met data analyse (10%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.