Beleidsmedewerker Werk en Inkomen

Inhuurdesk

Jacob van Campenweg 55, 3067 LH Rotterdam, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
Geen maximum 20 Zuid-Holland

Begindatum:

3 mrt 2025

Einddatum:

28 jun 2025

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

5 feb 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Wij zoeken een beleidsmedewerker Werk en Inkomen
16-20 uur per heden tot en met juni 2025.
Met de optie tot verlenging met 6 maanden


De gemeente Utrechtse Heuvelrug staat voor toegankelijkheid en bereikbaarheid van zorg en ondersteuning. Het sociale domein is voortdurend aan verandering onderhevig en vraagt een voortdurend gesprek met elkaar en de maatschappelijke partners. We hebben vertrouwen in professionals en ruimte voor creativiteit en maatwerk. We werken met passie en enthousiasme voor onze inwoners, in samenwerking met de Stichting Sociale Dorpsteams.

Wij hebben per direct en tot met juni 2025 een tijdelijke opdracht voor 16-20 uur per week voor een beleidsmedewerker Werk en Inkomen.  

Wat ga je doen?
Je komt werken binnen het thema Samenleving in het team Regie en Faciliteren. Dit team bestaat uit 25 beleidsmedewerkers die werken op het gebied van maatschappelijke ondersteuning, zorg, welzijn, asielzaken, onderwijs(huisvesting), jeugd, werk en inkomen, cultuur, sport en subsidies. Vanuit dit team werk je intensief samen met collega’s uit de regio Zuid-Oost Utrecht. Onze professionals hebben hart voor de samenleving en zetten zich daar dagelijks met veel energie voor in.

Voor het team Regie & Faciliteren zijn wij op zoek naar een beleidsmedewerker Werk en Inkomen. De gemeente heeft samen met de vijf andere Zuid- Oost Utrecht gemeenten een kader stellende rol in de Gemeenschappelijke Regeling Regionale Dienst werk en inkomen en is één van de aandeelhouders van de Biga. Ben jij de kandidaat voor deze functie? Dan ben je onze accounthouder voor de Regionale Dienst werk en inkomen en de BIGA groep (WSW en ontwikkelbedrijf) en adviseer je de wethouder zowel in de  rol van lokaal- als regionaal bestuurder. De vijf deelnemende gemeenten hebben het strategisch kader werk en inkomen opgesteld dat, in combinatie met het overleg met de collega-beleidsmedewerkers in de regio, als basis dient voor de adviezen aan  bestuurders. Je schakelt tussen lokale en regionale vraagstukken en ambities. Dat vraagt om een adequate balans tussen enerzijds functionele assertiviteit en anderzijds samenwerking en oplossingen ten behoeve van de gezamenlijke ambities van de regiogemeenten.
Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van (lokale) adviezen, besluitvormingstukken en annotaties voor de wethouder en de bestuurlijke gremia. Je beschikt over financieel inzicht van de Participatiewet en de Wet Sociale Werkvoorziening. Je draagt bij aan de Planning en Control cyclus. Je werkt samen met de regionale collega’s aan de ambities zoals die zijn opgenomen in de strategische kaders  werk en inkomen  en je neemt actief deel aan projectgroepen.
Om in aanmerking te komen voor deze functie, is het belangrijk dat je:

  • Beschikt over minimaal een relevante hbo opleiding

  • Beschikt over actuele kennis en aantoonbaar gedegen werkervaring hebt als beleidsmedewerker Werk en Inkomen bij een gemeente;

  • Effectief kan schakelen tussen belangen en doelen op lokaal en regionaal niveau;

  • Kunt schakelen tussen beleid en uitvoering;

  • Gevoel hebt voor politiek bestuurlijke verhoudingen;

  • Ervaring hebt met het opstellen van bestuurlijke adviezen, zienswijzen en stukken t.b.v. het college van B&W

  • Goede communicatieve en digitale vaardigheden hebt;

  • Talent hebt voor samenwerking;

  • Een netwerker en oplossingsgericht bent;

  • Analytisch en assertief bent.

Waar ga je werken?
We werken tijd- en plaatsonafhankelijk. Het is daarom van belang dat je thuis (of elders) over een werkplek beschikt. Onze gemeente hecht bij de uitvoering van het werk waarde aan vijf kernwaarden: dienstverlenend, omgevingsgevoelig, verantwoordelijk, samenwerkend, reflectief. Dit geldt ook voor inhuurkrachten.

Interview
In een gesprek wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast wordt beoordeelt welke kandidaat het beste aansluit bij de organisatie (competenties, aansluiten bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk en evt fee kosten).

  • De inhurende organisatie zal bij gunning van opdracht een integriteitsverklaring overhandigen aan de kandidaat welke ondertekend dient te worden. Hier dient u als aanbieder mee akkoord te gaan.

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een afgeronde opleiding en/of een toelichting in het cv

  • De gesprekken vinden (op locatie) plaats op maandag 17 februari in de ochtend. Hier graag rekening mee houden

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid door de leverancier is ingevuld, wordt de opdracht per direct beëindigd en komt alle mogelijke schade voor rekening en risico van leverancier.

Wensen

  • Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie met actuele kennis op het gevraagde vlak

  • Ervaring met het opstellen van bestuurlijke adviezen, zienswijzen.

  • Bekend met het schakelen tussen lokale aangelegenheden en regionale samenwerking

  • De kandidaat is bereid om in ieder geval 50% van de werktijd en tenminste de overleggen waarbij dat wordt gevraagd fysiek aanwezig te zijn. Op dinsdag zijn reguliere teamoverleggen. Aanwezigheid is vereist. Op maandagen en donderdagen zijn overleggen met portefeuillehouders en de gemeenteraadvergaderingen. Indien onderwerpen die volgen uit de opdracht zijn geagendeerd is aanwezigheid vereist.

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • goede communicatieve vaardigheden

    • goed kan samenwerken en netwerken

    • goede adviserende vaardigheden

    • oplossingsgericht

    • assertief - resultaatgericht

    • zelfstandig

    • initiatiefrijk/proactieve houding

    • in staat maatschappelijke vraagstukken vanuit verschillende invalshoeken te bekijken

    • verbinder

    • politiek-bestuurlijk sensitief

    • lef

    • flexibel in taken en werktijden


       

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur