Hoofdstraat 3, 6994 AB De Steeg, Nederland
Begindatum:
1 mrt 2025Einddatum:
1 mrt 2026Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
8 jan 2025Omschrijving van de opdracht
Je onderhoudt en versterkt relaties met lokale groepen en initiatieven die betrokken zijn bij duurzame projecten zoals energieopwekking, vergroening, biodiversiteit en isolatie.
Je fungeert als aanspreekpunt voor inwoners en organisaties, brengt partijen samen en bevordert de samenwerking tussen stakeholders.
Je adviseert en ondersteunt interne teams en het management bij de integratie van externe samenwerkingen in beleid en uitvoering.
Je organiseert en leidt overleggen tussen inwoners, deskundigen en bestuurders, inclusief agendacommissies en werkgroepen.
Je fungeert als eerste aanspreekpunt voor regionale, landelijke en Europese subsidies, fondsen en hypothecaire partijen.
Je bewaakt en verantwoord financiële middelen gerelateerd aan klimaattaken en Rijksfondsen voor isolatie en energiebesparing.
Je draagt bij aan data gedreven monitoring en evaluatie van de energietransitie, gericht op concrete resultaten.
Verantwoordelijkheden
Je bevordert de samenwerking tussen de gemeente en inwonersgroepen.
Draagt zorg voor de financiële verantwoording en monitoring van ingezette middelen.
Je faciliteert de interne samenwerking tussen de afdelingen Leefomgeving, Samenleving en Bedrijfsvoering.
Je creëert draagvlak en realiseert resultaten door samenwerking met inwoners, bedrijven en instellingen.
Je vertaalt signalen uit de samenleving naar concrete beleids- en uitvoeringsstappen.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 maart 2025 tot en met 28 februari 2026 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
Minimaal een afgeronde opleiding op Hbo of Wo niveau.
Minimaal 5 jaar werkervaring als stakeholdermanager of relatiemanager bij een gemeente of soortgelijke organisatie, waarbij ervaring met een landelijke organisatie in gemeenteland een absolute pré is.
Minimaal 3 jaar ervaring met financiële verantwoording en advies, inclusief complexe subsidieaanvragen.
Aantoonbare ervaring met data gedreven monitoring en duurzaamheidsthema’s.
Kennis van het lokale netwerk rondom Rheden.
Recente werkervaring, niet langer dan zes maanden geleden, in dienst of via een detacheringsconstructie bij een middelgrote gemeente van tussen de 40.000 en 50.000 inwoners en kent zodoende de werkwijze die hoort bij een gemeente van deze omvang.
Wensen
Een afgeronde opleiding op minimaal Hbo of Wo niveau (20%)
Minimaal 5 jaar werkervaring in een verglijkbare rol en minimaal 3 jaar ervaring met financiële verantwoording en advies, inclusief complexe subsidieaanvragen (30%)
Aantoonbare ervaring met en kennis van duurzaamheidsthema's en het lokale netwerk rondom Rheden. Recente werkervaring (<6 maanden) bij een gemeente met inwonersklasse 40.000-50.000 (50%)