Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Rheden
Logo van Gemeente Rheden

Wijkwerker Dieren West

Hoofdstraat 3, 6994 AB De Steeg, Nederland

Sluit over 25 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

20 dec 2025
Opdracht tarief 95Opdracht uren 16 - 20
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht
Dieren-West heeft al veel betrokken bewoners en initiatieven: van de wijkklussendienst, tot ‘soep-op-de-stoep’ en een kleurrijk bijenlint. Het wijkbestuur en de gemeente hebben extra middelen weten te verkrijgen om bestaande activiteiten te versterken, nieuwe te ontwikkelen én meer bewoners te betrekken. Daar willen we graag wat hulp bij. Daarom zoeken we een enthousiaste aanjager/coach die samen met de wijk aan de slag gaat om dat te bereiken en de sociale samenhang verder te vergroten. De bedoeling is na twee jaar iets achter te laten dat sterk genoeg is om zelfstandig verder te gaan.

Wat ga je doen?

Als aanjager/coach in Dieren-West ben jij de schakel tussen bewoners, vrijwilligersinitiatieven, organisaties en gemeente. Jij versterkt de kracht van de wijk door inwoners te ondersteunen bij vraagstukken, initiatieven te stimuleren en samenwerking te bevorderen. Je ziet waar kansen en knelpunten in de wijk liggen en zet acties uit om samen met anderen oplossingen tot oplossingen te komen. Je werkt zelfstandig maar altijd in verbinding met de andere partners zoals bewoners, woningcorporatie, welzijnsorganisaties en andere lokale partners in Dieren-West. Samen zorgen jullie ervoor dat de sociale samenhang in de wijk sterker wordt.

Je richt je op:

  • Versterken van bestaande inwonersinitiatieven;
  • Actief betrekken van maatschappelijke partners met wie er nog weinig contact is
  • Ondersteunen van bewoners bij het opstarten of versterken van activiteiten – met als doel: minimaal drie nieuwe structurele activiteiten voor een doelgroep die nu nog niet bereikt wordt;
  • Borgen van nieuwe activiteiten in een duurzame structuur, samen met het wijkbestuur;
  • Meedenken over versterking van het wijkbestuur en je inzetten om deze groep te vergroten en diverser te maken;
  • Een succes maken van de nieuwe ontmoetingsplek, samen met de gemeente neem je het voortouw in de zoektocht naar een nieuwe locatie;
  • Verstevigen van bestaande samenwerkingen met gemeente, woningcorporatie en andere partners;
  • Ondersteunen bij communicatie, informatievoorziening en participatie;
  • Bevorderen van een cultuur waarin inwoners naar elkaar omzien en verantwoordelijkheid nemen voor hun leefomgeving.

En bovenal:

Je bouwt aan de lokale kracht en zorgt ervoor dat jouw rol overgenomen wordt door betrokken vrijwilligers, het wijkbestuur of samenwerkingspartners. Na twee jaar kan jij met een voldaan gevoel en gerust hart de wijk achterlaten.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als wijkwerker, buurtwerker, opbouwwerker, ondersteuner buurtiniatitieven, wijkontwikkeling, bewonersparticipatie of sociaal werker;
  • Een maximum uurtarief van € 95,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee administratieve partner.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als wijkwerker, buurtwerker, opbouwwerker, ondersteuner buurtiniatitieven, wijkontwikkeling, bewonersparticipatie of sociaal werker (weging, totaal 100 punten):
    • 3 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);
    • 3 tot 4 jaar aantoonbare werkervaring (25 punten);
    • 4 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring (50 punten);
    • 5 tot 6 jaar aantoonbare werkervaring (75 punten);
    • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring (100 punten).

Competenties

  • Klantgericht;
  • Luisteren;
  • Doorzettingsvermogen;
  • Tactisch gedrag;
  • Motiveren;
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Overtuigen;
  • Assertiviteit;
  • Besluitvaardigheid;
  • Plannen en organiseren.

Organisatie en team

Gemeente Rheden
Een dynamische gemeente vol ambities: dat zijn wij! We zoeken daarom geregeld nieuwe collega’s – zowel jonge talenten als ervaren krachten - die zin hebben om met een frisse blik onze afdelingen te versterken.


De gemeente Rheden is een organisatie waarin onze kernwaarden Experimenteren, Oprecht nieuwsgierig, Persoonlijk leiderschap en Samenwerken centraal staan. We vinden het belangrijk om onze inwoners service op maat te bieden, een verbindende rol te spelen en om gastvrij te zijn. We houden het niveau van onze dienstverlening en voorzieningen graag hoog. Hierbij gebruiken we de Global Goals als uitgangspunt. Om op deze manier armoede, ongelijkheid en klimaatverandering te bestrijden.

Bij de gemeente Rheden bieden we volop ontwikkelingsmogelijkheden en werk je in een prachtige omgeving met de Veluwezoom als wandelgebied. We zijn flexibel in werktijden en bieden een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket. Er is een informele werksfeer waar we interesse hebben in de mens achter de collega. We werken hybride: op ons gemeentehuis in de Steeg of vanuit huis.

Gespreksinformatie

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek 
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. 

Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. 
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. 

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. 
 
Stap 4: Selectiegesprek 
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. 

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. 

Planning  
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 23 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 19 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. 

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Nee

Hybride: We werken hybride: op ons gemeentehuis in de Steeg of vanuit huis.

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Overige informatie   

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en telefoon 
  • U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.  

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur