Adviseur Ruimte ( planjurist)

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Sluit over 9 dagen
125 32 Noord-Brabant

Begindatum:

3 feb 2025

Einddatum:

2 aug 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

15 jan 2025

Omschrijving van de opdracht

Roosendaal is op zoek naar een
Adviseur Ruimte (Planjurist)
24 - 32 uur per week

Jouw nieuwe baan
Heb jij een passie voor ruimtelijke ontwikkeling? Ben je nieuwsgierig, vastberaden en wil jij het verschil maken? Als Adviseur Ruimte (Planjurist) bij onze organisatie krijg je de kans om deel uit te maken van een fijne groep die zich inzet voor het vormgeven van de leefomgeving van morgen. Samen met minder ervaren & ervaren collega's zul je betrokken zijn bij het oplossen van complexe vraagstukken en het bijdragen aan duurzame stads-en gebiedsontwikkeling. Ben jij klaar om impact te hebben op onze fysieke leefomgeving? Reageer dan snel en zet je expertise in voor onze organisatie!

Als Adviseur Ruimte bij de gemeente Roosendaal neem je verantwoordelijkheid voor de (verdere) opbouw van het omgevingsplan, gebruikmakend van de mogelijkheden die de Omgevingswet biedt om de ambities van de gemeente en haar inwoners met elkaar in balans te brengen.

Het nieuwe instrumentarium (zoals (B)OPA, TAM-IMRO plannen van de Omgevingswet heb jij je eigen gemaakt en deze kennis kun jij ook overdragen aan je collega’s en gebruiken om het omgevingsplan en overige instrumenten verder te ontwikkelen. Daarnaast begeleid je (complexe) omgevingsplanwijzigingen en BOPA’s.

Op basis van jouw kennis en ervaring ben je een stevige sparringpartner voor bestuur en management. Daarnaast ben je een sparringpartner op inhoud met collega planjuristen en andere collega’s van aangrenzende vakgebieden zoals projectmanagers, vergunningverleners. Je weet dan ook als geen ander hoe ons omgevingsplan is opgebouwd en waarom dit zo is. Je uitgangspunt is altijd het initiatief en/ of opgave en met jouw kennis van beleid en wetgeving adviseer je je stakeholders. Je bent makkelijk benaderbaar en schuift aan bij diverse overleggen. Je bent een verbinder op inhoud en proces.

Jouw kracht
Als Adviseur Ruimte (Planjurist) vind je het leuk om met anderen samen te werken en anderen werken graag samen met jou. Neem je een proactieve houding aan en stel je kritische vragen, maar weet je ook snel een praktische vertaling te maken, prioriteiten te stellen en zaken voor elkaar te krijgen. Je bent niet bang om te pionieren en geeft gevraagd en ongevraagd advies binnen en buiten je vakinhoud. Daarbij verlies je het grotere geheel niet uit het oog. Je kunt goed omgaan met tegengestelde belangen. Je maakt heldere afspraken om gestelde doelen te behalen, communiceert hierbij duidelijk en tactvol en durft ook "nee" te verkopen als de situatie daarom vraagt. Als het een keer niet helemaal loopt zoals je had gedacht, dan leiden je humeur en je humor daar niet onder. Vanzelfsprekend beschik je over een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.

Voor deze rol dien je stevig in je schoenen te staan en de nodige ervaring mee te nemen. Concreet vragen wij het volgende van jou:

  • Een succesvol afgeronde (juridische) opleiding op het gebied van ruimtelijke ordening of vergelijkbaar;

  • Tenminste 5 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke rol op het gebied van ruimtelijke ordening;

  • Aantoonbare werkervaring en kennis met het opstellen van bestemmingsplannen/omgevingsplannen en het begeleiden van de procedure om te komen tot vaststelling ervan;

  • Ruime ervaring binnen een gemeentelijke organisatie is een pre.

Kijkende naar de inhoud van deze functie en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP-er uitgevoerd te worden.

Eisen

  • De kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit gesprek) netwerker overtuigingskracht/ daadkrachtig resultaatgericht zelfstandig

  • Het tarief is maximaal 125 euro, dit is incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten. Wij hebben geen parkeergelegenheid op eigen terrein. Tevens gaan wij ervan uit dat de kandidaat in eerste instantie beschikt over eigen devices (laptop en telefoon) of verstrekking via bureau/leverancier, dit in verband met het werkplek-concept van de gemeente Roosendaal

  • De kandidaat beschikt over tenminste 5 jaar relevante werkervaring op het gevraagde werkterrein (blijkt uit CV)

  • De kandidaat beschikt over een afgeronde hboopleiding op het gebied van ruimtelijke ordening, recht of planologie;blijkt uit CV

  • De kandidaat heeft specieke werkervaring binnen een gemeente / overheid (blijkt uit CV)

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring en kennis binnen het brede domein van de fysieke leefomgeving en de toepassing van wetgeving op het gebied van ruimtelijke ordening, in het bijzonder de Omgevingswet (blijkt uit CV)

  • “In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een zzp’er. Ben je daarmee akkoord?”

  • De kandidaat heeft specieke vakkennis op het gebied van omgevingswet, ruimtelijke ordening en omgevingsplannen (blijkt uit CV)

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring en kennis met het opstellen van bestemmingsplannen/omgevingsplannen en het begeleiden van de procedure om te komen tot vaststelling ervan (blijkt uit CV)

Wensen

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten voor het gevraagde aantal uren ?

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur