Case-regisseur APV / bijzondere wetten

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
90 32 Noord-Brabant

Begindatum:

17 mrt 2025

Einddatum:

16 jun 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

21 feb 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Roosendaal is op zoek naar een 

Casus-regisseur  APV/bijzondere wetten
32 uur per week voor de periode van 3 maanden


Ben jij een ervaren professional met een passie voor het verbinden van mensen, het stroomlijnen van processen en het creëren van een veilige, leefbare omgeving? Wil jij een sleutelrol spelen in het organiseren van evenementen en het bewaken van de openbare orde? 

Jouw rol
Als Senior case-regisseur APV/bijzondere wetten ben jij dé expert op het gebied van Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en bijzondere wetten. Je bent de spil in complexe vraagstukken waar verschillende belangen samenkomen en hebt een scherp oog voor de invloed op de openbare orde, veiligheid en leefomgeving.

Je begeleidt het hele vergunningentraject: van de eerste aanvraag tot de uiteindelijke beschikking. Grote evenementen met een maatschappelijke impact en andere complexe vraagstukken? Daar krijg jij energie van! Je zorgt ervoor dat alles in goede banen wordt geleid en bewaakt het proces van A tot Z. Daarnaast adviseer je bij bezwaar- en beroepsprocedures en help je om het beleid voortdurend te verbeteren.

Teamspeler & verbinder
Je bent niet alleen een deskundige regisseur, maar ook een betrokken sparringpartner voor je collega’s in het team APV. Samen zorgen jullie voor een evenwichtige verdeling van de werkvoorraad en werk je nauw samen. Daarnaast onderhoud je contact met zowel externe partners, zoals organisatoren, politie en brandweer, als interne collega’s op het gebied van veiligheid en verkeer. Ook het gemeentebestuur kan op jouw expertise rekenen tijdens portefeuillehoudersoverleggen.

Jouw impact
Je speelt een actieve rol binnen de gemeente en kijkt verder dan je eigen vakgebied. Je signaleert maatschappelijke ontwikkelingen en vertaalt deze naar concrete acties. Daarnaast neem je regelmatig deel aan het APV-overleg en neem je jouw collega’s mee in verbetervoorstellen om de kwaliteit van vergunningverlening verder te versterken.

Waarom deze functie iets voor jou is

  • Je krijgt energie van het begeleiden van complexe vraagstukken en het werken met verschillende belanghebbenden.

  • Je hebt een proactieve houding en bent niet bang om het voortouw te nemen.

  • Je hebt een sterk analytisch vermogen en kunt snel schakelen tussen beleid en praktijk.

  • Je vindt het leuk om je collega’s te coachen en bent een echte verbinder binnen en buiten de organisatie.

Ben jij klaar om een sleutelrol te vervullen binnen onze gemeente en bij te dragen aan een veilige en goed georganiseerde leefomgeving? Dan maken we graag kennis met jou!

Jouw kracht. 
Je wekt vertrouwen bij je gesprekspartners, of dat nu een wethouder, een organisator, een ambtenaar of een inwoner is. Je stelt namelijk kritische vragen, maar weet ook snel een praktische vertaling te maken en zaken voor elkaar te krijgen. Daarbij voel je goed aan of iets politiek gevoelig is. Je werkt graag samen met anderen en anderen werken graag samen met jou. Als het een keer niet helemaal loopt zoals je had gedacht, dan leidt jouw humeur daar niet onder en neem je anderen met jouw enthousiasme mee. Jouw maken ze niet gek, want je bent een kei in het stellen van prioriteiten en het plannen van je werk.  Je hebt minimaal een afgeronde relevante Mbo+/Hbo opleiding, bijvoorbeeld in een juridische richting. Het gaat je zeker helpen in deze functie wanneer je al ervaring hebt opgedaan met APV. 

Kijkende naar de inhoud van deze functie en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP-er uitgevoerd te worden

Eisen

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht voor het gevraagde aantal uren ?

  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een zzp’er. Ben je daarmee akkoord ?

  • De kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit gesprek)

    • Communicatief vaardig

    • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit

    • samenwerken verbindend/bruggenbouwer

    • resultaatgericht

    • stressbestendig

  • De kandidaat heeft relevante werkervaring op gevraagd werkterrein bij een gemeente / overheid (blijkt uit CV)

  • De kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal MBO+ / HBO niveau , juridische richting (blijkt uit CV)

  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring en kennis van APV vergunningen die te maken hebben met de fysieke leefomgeving ( blijkt uit CV ).

  • Het maximum tarief is € 90,-- all in (incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten). Tevens gaan wij ervan uit dat de kandidaat zelf beschikt over devices of deze verstrekt krijgt vanuit de leverancier. Er is geen parkeergelegenheid op eigen terrein.]

  • De kandidaat heeft minimaal 1-3 jaar relevante werkervaring (blijkt uit CV)

Wensen

  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met CLO (blijkt uit CV)
     

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.